Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Assignment

 

Discuss the following questions

5. The definition and general characteristics of a syllable.

6. Types of syllables:

a) the classification of syllables according to their accentual weight;

b) the classification of syllables according to their formation;

c) the classification of syllables according to their pitch and duration;

d) phonetic and orthographic syllables.

7. The principal theories of syllable formation and syllable division:

a) the expiration theory;

b) the relative sonority theory;

c) the muscular tension theory;

d) the three types of consonants theory;

e) the loudness theory.

8. Functional characteristics of syllables:

a) constitutive function;

b) distinctive and recognitive functions.

9. The application of the knowledge about the syllabic structure of English in teaching.

 

Comment on the following terms

1. Syllable, syllabic phoneme, the peak of prominence (the crest of the syllable), slope, valley of prominence.

2. Fully-open syllable, fully-closed syllable, initially-covered syllable, finally-covered syllable, orthographic syllables (syllabographs).

3. Sonority, initially-strong (finally-weak, weak-end) consonants, finally-strong (strong-end) consonants, geminate (double) consonants, prevocalic consonants, postvocalic consonants.

 

Fill the following table with the required contents using the material from the lectures and textbooks

 

Name of the syllable formation (division) theory, its originator Essence of the theory Examples Criticism
       

Analyze each theory of syllables from the view point of whether it takes into account

1) syllable formation, syllable division or both;

2) level of production, level of perception of the syllable or both.

Support your opinion by the facts given from the theory.

Compaire the following definitions of the syllable

1. Syllables are the smallest pronounceable units into which sounds tend to group themselves and which in their turn are joined into meaningful language units that are morphemes, words and sentences.

2. The syllable is a phonetic unit which is pronounced by one articulatory effort, by one muscular contraction, which results auditory in one uninterrupted arc of loudness.

3. The syllable is one or more speech sound, forming a single uninterrupted unit of utterance, which may be a word or a commonly recognized subdivision of a word.

 

 




Переглядів: 699

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Functional characteristics of syllables. | Explain what is meant by the following statements

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.