МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
Assignment
Discuss the following questions 5. The definition and general characteristics of a syllable. 6. Types of syllables: a) the classification of syllables according to their accentual weight; b) the classification of syllables according to their formation; c) the classification of syllables according to their pitch and duration; d) phonetic and orthographic syllables. 7. The principal theories of syllable formation and syllable division: a) the expiration theory; b) the relative sonority theory; c) the muscular tension theory; d) the three types of consonants theory; e) the loudness theory. 8. Functional characteristics of syllables: a) constitutive function; b) distinctive and recognitive functions. 9. The application of the knowledge about the syllabic structure of English in teaching.
Comment on the following terms 1. Syllable, syllabic phoneme, the peak of prominence (the crest of the syllable), slope, valley of prominence. 2. Fully-open syllable, fully-closed syllable, initially-covered syllable, finally-covered syllable, orthographic syllables (syllabographs). 3. Sonority, initially-strong (finally-weak, weak-end) consonants, finally-strong (strong-end) consonants, geminate (double) consonants, prevocalic consonants, postvocalic consonants.
Fill the following table with the required contents using the material from the lectures and textbooks
Analyze each theory of syllables from the view point of whether it takes into account 1) syllable formation, syllable division or both; 2) level of production, level of perception of the syllable or both. Support your opinion by the facts given from the theory. Compaire the following definitions of the syllable 1. Syllables are the smallest pronounceable units into which sounds tend to group themselves and which in their turn are joined into meaningful language units that are morphemes, words and sentences. 2. The syllable is a phonetic unit which is pronounced by one articulatory effort, by one muscular contraction, which results auditory in one uninterrupted arc of loudness. 3. The syllable is one or more speech sound, forming a single uninterrupted unit of utterance, which may be a word or a commonly recognized subdivision of a word.
|
||||||||||||||||
|