МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Explain what is meant by the following statements1. Syllable formation and syllable division form the dialectal unity. 2. The syllable can be analyzed from four aspects. 3. On the one hand, the realization of the phoneme in different positions in a syllable (initial, medial, final) results in different allophones, on the other hand, qualitative and/or quantitative peculiarities of certain allophones of the phoneme indicate the beginning or the end of the syllable. 4. The syllables are the units within which the relations between the distinctive features of the phonemes are revealed and the stress-pattern of a word as well as the rhythmic and intonation structures of an utterance are realized. 5. The syllable is a specific minimal structure of both segmental and suprasegmental features.
Practical tasks 1. Arrange these words into four columns according to the type of syllable structure: (a) closed uncovered, (b) closed covered, (c) open covered, (d) open uncovered. pat, aunt, straw, do, street, or, price, eat, took, I, eight, dry, pea, awe, stamp, art, else, blue.
2. Analyze these words from the viewpoint of phonetic and orthographic syllable division. worker, pined, cheering, culture, nation, disappear, mistake.
3. Identify the sonority of phonemes in the following words according to O. Jespersen’s scale, mark the peaks of prominence and state the number of syllables. alone, female, unfortunate, insufficient, machine, unimportant, yesterday, aristocracy, appetite, remarkable, misunderstand, inferiority, window, tomato, satisfactory.
4. Divide these words into syllables. people, comfortable, cottage, study, kitchen, pantry, several, upstairs, furniture, smoke, orchard, ground, bathroom, modern, own, electricity, January, February, April, August, September, October, Wednesday, Tuesday, urgent, equal, bacon, shriek, dew, ought, student.
5. Give examples of English words having from 1 to 8 syllables.
TEST
|
||||||||
|