МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Functional characteristics of word-stress.Like all phonetic phenomena, word-stress can be analized from a functional point of view as it performs three functions, such as constitutive, distinctive and recognitive. The constitutive function manifests itself in the fact that every word, even a monosyllabic one, has its accent, which gives a finishing touch to creating the phonetic structure of the word as a language unit. Segmental phonemes are joined together into combinations and form syllables which are organized into the word by its accent. So, on the one hand, word-stress constitutes a word, it organizes the syllables of a word into a language unit which has a definite accentual structure, that is a pattern of relationship among the syllables. On the other hand, sound continuum becomes a phrase when it is divided into units organized by word-stress into words. The distinctive function of word-stress, or rather of its degrees, makes word-stress a separate suprasegmental phonological unit which is called the wors accenteme. The number of word accentemes in a language with free word-stress is determined by the number of the latter’s distinctive degrees, The accentual patterns of words or the degrees of word stress form oppositions. In English there are two word-accentemes: primary and weak, corresponding to primary and weak degrees of word-stress. Ex. 'import – im'port, 'black-bird – 'black 'bird (the opposition of primary and weak accentemes). So, the distinctive function of word-stress in English helps to differentiate between parts of speech as well as compound words and word combinations. The recognitive function of word stress consists in the correct accentuation of words, which facilitates their recognition and comprehension. Word-stress enables a person to identify a succession of syllables as a definite accentual pattern of a certain word. Correct accentuation helps the listener to makes the process of communication easier. If the accentual pattern of words is distorted, the listener’s attention is distracted from the contents of speech to its unusual form, and the normal process of communication is hampered. Misplaced word-stress does not only prevent normal understanding, but also often produces a comic impression. Assignment
|
||||||||
|