МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Discuss the following questions1. The general characteristics of word-stress: a) the nature of word-stress; b) definitions of word-stress; c) terms synonymous to stress. 2. Types of word-stress: a) the classification of word-stress according to its relevant features; b) the classification of word-stress according to its placement in a word; c) the classification of word-stress according to the degree of special prominence. 3. The accentual tendencies of English: a) recessive tendency; b) rhythmic tendency; c) retentive tendency; d) semantic factor. 4. Functional characteristics of word-stress: a) constitutive function; b) distinctive function; c) recognitive function. 5. The application of the knowledge about the accentual structure of English in teaching.
Comment on the following terms 1. Word-stress (word-accent), prominence, inherent prominence, special prominence, accentual structure of a word (stress-pattern), accenteme. 2. Dynamic stress (force-stress), musical (tonic) stress, qualitative stress, quantitative stress, fixed word-stress, free word-stress, constant stress, shifting stress, primary stress, secondary stress, weak stress, tertiary stress, recessive stress, unrestricted recessive stress, restricted recessive stress, rhythmical stress, historically (diachronically) rhythmical stress, synchronically (genuinely) rhythmical stress. 3. Stressed syllable, strongly-stressed syllable, weakly-stressed syllable, unstressed syllable, pretonic syllable, post-tonic syllable.
Compare the following definitions of the word-stress 2. Word-stress is the singling out of one or more syllables in a word which is accompanied by the change of the force of utterance, pitch of the voice, qualitative and quantitative characteristics of the sound, which is usually a vowel. 3. Word-stress is a complex phenomenon, marked by the variations in force, pitch, quantity and quality. 4. Word-stress is a greater degree of prominence, given to one or more syllables in a word, which singles it out through changes in the pitch and intensity of the voice and results in qualitative and quantitative modifications of sounds in the accented syllable.
|
||||||||
|