МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Explain what is meant by the following statements1. If a word is used in a sentence, the factors determining the degree of stress are more numerous, varied and altogether different from the factors, determining the degree of accent in a word pronounced in isolation. 2. Accentuation tendencies of English are interconnected. 3. The accent gives the finishing touch to creating the phonetic structure of the word as a language unit.
Practical Tasks 1. Put down stress marks on the words below. Consult the dictionary. Translate them into Russian and read according to the stress pattern. composition, nationalization, anticipation, intersession, overbalance, justification, hospitality, satisfactory, sentimentality, impossibility, idiomatic, artificial, unaccountable, fundamental, representation, characteristic, interrogation, comparable, ascertain, grotesque, antique, employee, career, lemonade, atomic, familiarity, beneficial, efficient, preferable, propriety, active, relative, gratitude, attitudinal, upward; apple-tree, bystander, birthday, pillow-case, sheep dog, school-boy, suitcase, time-table, inkpot, hair-do, housewife, everything, fire-place, broadcast, newcomer, blacksmith.
2. Mark the accentual elements of these words according to Gimson’s accentual patterns. important, excessive, relation, unimportant, insufficient, satisfactory, aristocracy, consideration, variability, identification, unreliability, industrialization, impenetrability, unintelligibility.
3. Put down stress marks in these verbs and nouns. Translate them into Russian and use in the sentences of your own. contrast n — contrast v forecast n — forecast v suspect n — suspect v protest n — protest v increase n — increase v record n — record v transport n — transport v object n — object v.
TEST Choose the odd variant. 1.Word stress performs the following linguistic functions: a)constitutive; b)auditory; c)recognitive; d)distinctive.
2.The tonic stress is characteristic of the following languages: a)Chinese; b)Japanese; c)French; d)Vietnamese.
3.According to the degree of special prominence the following types of word stress are singled out a)primary b)constant c)secondary d)weak
4.The following accentuation tendencies influence the position of word stress in the English language: a)recessive; b)shifting; c)rhythmical; d)retentive; Arrange the words and word combinations in the proper order to define the phonetic phenomena. 1. Word-stress is
|
||||||||
|