МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Agree or disagree with the statements and correct the false ones.1.American linguists distinguish four degrees of word stress. 2.Traditionally in the English language two degrees of word stress – primary and weak are distinguished. 3.The syllable with weak stress is called weakly-stressed. 4.British linguists regard secondary stress as pre-tonic and tertiary stress as post-tonic. 5.The English language is characterized by the fixed word stress. 6.The tonic type of word stress is characteristic of the English language. 7.In the English language there are two distinctive degrees of word stress – primary and weak.
Fill in the gaps with the appropriate words or word combinations. 1.Word stress is a greater degree of a)… given to one or more b)… in a word, which singles it out through changes in the c)… and d)… of the e)… and results in f)… and g)… modifications of h)… in the accented syllable. 2.The correlation of varying prominence of a)… in a word is called its b)… … . Special prominence is mainly achieved by more energetic c)… which produces the impression of d)… .
Choose the correct variant. 1.The English language is characterized by: a)free word-stress; b)fixed word-stress; c)no stress.
2.Which accentuation tendency consists in placing the word stress on the initial syllable? a)recessive; b)retentive; c)rhythmical.
3.The stress which falls on different morphemes in different grammatical forms of a word or in different derivatives from one and the same root is called: a)free; b)constant; c)shifting.
4.Which type of stress falls on the third syllable from the end in polysyllabic words? a)synchronically rhythmical; b)historically rhythmical; c)recessive.
5.The type of stress falling on the root of words with a prefix which has lost its meaning is called: a)retentive; b)unrestricted recessive; c)restricted recessive.
6.The synchronically rhythmical stress falls on: a)the first stressed syllable; b)the third syllable from the end in polysyllabic words; c)the second pre-tonic syllable in the polysyllabic word.
7.The accenteme is: a)the correlation of varying prominence of syllables in a word; b)the distinctive degree of word stress; c)the accentuation tendency.
TOPIC 3 English intonation
|
||||||||
|