Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Умови успішної організації проблемного навчання

1. Підготовка вчителя, яка вимагає глибокого знання свого предмета, нових наукових концепцій, підходів; високого рівня освіченості, а також володіння методикою проблемного навчан­ня, що передбачає перш за все уміння діалогічного доброзичливо­го спілкування з учнями; умінь заохочення школярів до самостій­них пізнавальних пошуків; уважне ставлення до думок, гіпотез,

Скаткин М.Н. Совершенствование процесса обучения. — М.: Педагогика, 1971.
- С. 125. ,
Рубинштейн С.Л. Основні общей психологии. — М., 1946. — С. 352. j



Розділ 2. Дидактика

 


 


Таблиця 20

Сутність проблемного навчання


 


Проблемне навчання— така організація процесу навчання, в основі якої лежить створення викладачем, виявлення школярами проблемних ситуацій, визначення і формулювання проблеми та її розв'язання учнями самостійно або під керівництвом учителя.


 


Проблемна ситуація —це си­туація, яка виникає внаслідок такої організації вчителем взає­модії учнів з об'єктом пізнання, яка допомагає виявити пізна­вальне протиріччя. Проблемна ситуація характеризується інте­лектуальним утрудненням і по­требою розв'язати його. Сут­ність пізнавального протиріччя міститься в неможливості за до­помогою тих знань і способів діяльності, якими володіють школярі, вирішити протиріччя, що виникли.

Проблема —такий різновид питання, відповідь на яке не міститься в накопиче­них учнями знаннях і способах діяльності, тому вимагає відпо­відних практичних і теоретичних дій, від­мінних від простого інформаційного по­шуку.

Методипро­блемного на­вчання: — проблемний виклад; — евристичний (частково-пошу­ковий); — пошуковий; — дослідниць­кий.

 


 


Способи створення

Вимоги до проблеми


 


— зіткнення школярів з явищами, фак­тами, які вимагають теоретичного по­яснення;

— спонукання учнів до аналізу зовнішніх суперечливих фактів, явищ, висловлю­вань;

— спонукання до вибору із суперечли­вих фактів, висловлювань тих, які вва­жають вірними, і обґрунтування вибору;

— спонукання до самостійного порівнян­ня, зіставлення фактів, явищ, дій;

— спонукання до висування гіпотез, формулювання висновків та їх перевірки тощо.


Проблема повинна:

— містити в собі пізнавальне ут­руднення (тобто невідому галузь знань, яку необхідно пізнати);

— бути пов'язаною з емоціями суб'єкта (новизна, незадово­леність тими знаннями, які має; диво);

— передбачати можливість вису­вати гіпотези;

— відбивати специфіку науки, на­вчальної дисципліни.


 


Функції проблемного навчання на різних етапах навчання: а) формування інтересу до вивчення конкретного матеріалу на етапі постановки мети, мотивізації пізнавальної діяльності, ознайомлення з метою заняття; б) спо­нукання до самостійності в процесі оволодіння змістом освіти на етапі ос­мислення та засвоєння (аналіз, аргументація, обґрунтування, висування гіпотез); в) спонукання до використання знань, оволодіння способами діяль­ності, використання їх в нових ситуаціях на етапі закріплення засвоєного; г) виявлення рівнів засвоєння змісту освіти, активності, самостійності як певної цілісності на етапі контролю навчально-пізнавальної діяльності.


2.4. Види, концепції навчання, авторські педагогічні ідеї 281

висловлювань учнів; забезпечення посильності роботи учнів з тими чи іншими проблемними завданнями, тобто раціонального спів­відношення відомого і невідомого.

2. Підготовленість учнів: забезпечення достатньої мотивації, яка здатна викликати інтерес до змісту проблеми; ступінь воло­діння прийомами розумової діяльності; знання фактичного про­грамового матеріалу.

3. Науково-методична забезпеченість процесу навчання для ство­рення проблемних ситуацій.

Значення проблемного навчання в тому, що воно допомагає підвищенню у школярів пізнавального інтересу до навчання, вчить їх мислити діалектичне, робить істину доказовою, а знання — ус­відомленими, формує активну, творчо думаючу особистість.

4. Урахування особливостей конкретної дисципліни, теми, яку вивчають, а також часу, відведеного за програмою (проблемне навчання вимагає значних витрат часу, тому в певному об'ємі ви­користовується нечасто).




Переглядів: 785

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи проблемного навчання | Програмоване навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.