МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
Програмоване навчанняПрограмоване навчання— це кероване навчання з оптимальним зв'язком, тобто програма пізнавальної діяльності учнів. Основою його є три уявлення про навчання: 1) як про процес керування, 2) інформаційний процес та 3) індивідуалізований процес. Воно потребує спеціальної побудови навчального матеріалу, а саме: — навчальний матеріал (навчальна інформація) дається учням невеликими частинами (дозами, кроками). Кожна доза є логічно завершеною, зручно доступною для цілісного сприйняття; — кожна частина навчального матеріалу супроводжується вказівками або завданнями, як здійснити певні дії, спрямовані на її засвоєння; — засвоєння кожної частини навчального матеріалу перевіряється переходом до нової шляхом надання учню спеціального завдання; — учень одразу ж дізнається, правильно чи неправильно він відповів (здійснюється зворотний зв'язок), тобто учень забезпечується засобами контролю і самоконтролю; — залежно від відповіді учня оцінюється можливість його просування: якщо дав правильну відповідь, переходить до наступної частини, дози навчальної інформації. Якщо відповідь неправильна, учень повинен ще раз опрацювати поданий матеріал або прочитати додаткові пояснення, виконати ще одне завдання або дізнатися, яка відповідь правильна. Отже, навчання передбачає такі етапи: пред'явлення, засвоєння і перевірки. Представимо структуру програмованого навчання в табл. 21.
Таблиця 21 Структура програмованого навчання
Залежно від характеру розміщення навчального матеріалу, наявності кроків і зв'язків між ними розрізняються програми:лінійні, розгалужені й комбіновані. При лінійнійпрограмі весь матеріал, який піддягає засвоєнню, поділяється на частини, дози. Вивчаючи кожну частину матеріалу, учень одночасно виконує включені до неї завдання для перевірки. Перевіривши правильність відповіді, учень починає виконувати наступне завдання. (Наприклад: «Дидактика — частина педагогіки, яка розробляє теорію...й... Навчання передбачає взаємодію...» і ...»). При розгалуженійпрограмі матеріал поділяється на частини більш великі, ніж при лінійній програмі, потім подаються завдання і вказівки щодо засвоєння змісту. При зворотному зв'язку учень вибирає відповідь із поданих. Залежно від цієї відповіді подаються нові вказівки, пояснення. (Наприклад: «Викладання в сучасній дидактиці визначається як: а) повідомлення, передача знань; б) консультування учнів; в) управління навчальною діяльністю. — Яка відповідь правильна?) Комбінованаадаптивна програма передбачає вивчення деяких частин навчального матеріалу за лінійною схемою, інших — за розгалуженою. Ці програми виконують такі функції: — вони є джерелом інформації; — певним чином організують навчальний процес; — контролюють ступінь засвоєння матеріалу; — регулюють темп вивчення навчального предмету; —- дають необхідні пояснення; — попереджують помилки; — забезпечують зворотній зв'язок: внутрішній (учень одержує інформацію про засвоєння) і зовнішній (учитель одержує інформацію про засвоєння матеріалу кожним школярем і класом в цілому). 2.4. Види, концепції навчання, авторські педагогічні ідеї______________ 283 Засобамипрограмованого навчання можуть бути: — програмовані підручники, за допомогою яких здійснюється весь цикл засвоєння знань; — збірники задач і вправ, які побудовані в основному на завданнях з варіативними відповідями; — зошити з друкованою основою; ; — перфокарти, сигнальні картки; — контролюючі машини; v — технічні засоби навчання (ТЗН). Одним із видів програмування у навчанні є алгоритмізаціянавчання (алгоритм — це суворе розпорядження до виконання учнями пізнавальних і практичних завдань, операцій, дій). Алгоритмізація навчання передбачає побудову моделей правильних процесів мислення: послідовних розумових дій, що найкоро-тшим шляхом ведуть до розв'язання навчальних завдань. Але надмірне захоплення алгоритмізацією призводить до формалізації, стандартизації, шаблонізації у здійсненні пізнавальних дій. Таким чином, позитивна роль програмованого навчання в тому, що забезпечується оперативний контроль за засвоєнням школярами знань, індивідуалізація навчання, виникає можливість працювати в оптимальному темпі й здійснювати самоконтроль у навчанні.
|
||||||||||||||||||||
|