МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнівЗ метою гуманізації освіти, переорієнтації процесу навчання інформативної форми на розвиток особистості людини Міністер-| ством освіти і науки України, інститутом педагогіки АПН України було розроблено критерії оцінювання навчальних досягнені учнів у системі загальної середньої освіти, які вимагають, ще оцінювання грунтувалося на позитивному принципі,враховувалс рівень досягнень учня, а не ступінь його невдач. Навчальна діяльність, у відповідності до цього документа, повинна не просто дати людині суму знань, умінь і навичок, а сформувати Газета «Освіта України». — № 6 від 7 лютого 2001 р. — С. 4. 2.7. Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю школярів 373 компетентність,тобто загальну здатність, «що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню». Визначено групи компетентностей: — соціальні,пов'язані з готовністю брати на себе відповідальність, бути активним у суспільному житті; — полікультурні,що стосуються взаємоповаги до мови, релігії, культури інших людей; — комунікативні,що передбачають опанування усним і писемним спілкуванням, оволодіння кількома мовами; — інформаційнігрупи передбачають оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, оволодіння учнями інформаційними технологіями, вміннями здобувати, критично осмислювати і використовувати різноманітну інформацію; — саморозвитку і самоосвіти,що пов'язані з потребою і готовністю постійно навчатися як у професійному відношенні, так і в особливому і суспільному житті; — компетентності, що реалізуються у прагненні й здатності до раціональної продуктивної творчої діяльності. При визначенні навчальних досягнень учнів аналізу підлягають: — характеристика відповідіучня (цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість, правильність); — якості знань(осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність); — ступінь сформованостізагальнонавчальних і предметних умінь і навичок; — рівень оволодіння розумовими операціями(вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо); — досвід творчоїдіяльності (вміння виявляти проблеми, формувати гіпотези, розв'язувати проблеми); — самостійністьоцінних суджень. Указані орієнтири покладено в основу визначення чотирьох рівнів навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий. Перший рівень — початковий.Відповідь учня фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення. Другий рівень — середній.Учень відтворює основний навчальний матеріал, здатний виконувати завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності. Третій рівень — достатній.Учень знає істотні ознаки понять, явищ, зв'язки між ними, вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, виправляти допущені по-
милки. Відповідь учня повна, правильна, логічна, обґрунтована хоча їй бракує власних суджень. Він здатний самостійно здійснювати основні види навчальної діяльності, застосовувати знання не лише у відомих, а й змінених ситуаціях. Четвертий рівень — високий.Знання учня є глибокими, міцними, узагальненими, системними. Учень уміє застосовувати їх для виконання творчих завдань, його навчальна діяльність позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію. Визначеним рівням відповідають розроблені науковцями критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (див. табл. 28).
|
||||||||||
|