Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

З метою гуманізації освіти, переорієнтації процесу навчання інформативної форми на розвиток особистості людини Міністер-| ством освіти і науки України, інститутом педагогіки АПН Украї­ни було розроблено критерії оцінювання навчальних досягнені учнів у системі загальної середньої освіти, які вимагають, ще оцінювання грунтувалося на позитивному принципі,враховувалс рівень досягнень учня, а не ступінь його невдач.

Навчальна діяльність, у відповідності до цього документа, повинна не просто дати людині суму знань, умінь і навичок, а сформувати

Газета «Освіта України». — № 6 від 7 лютого 2001 р. — С. 4.


2.7. Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю школярів 373

компетентність,тобто загальну здатність, «що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню». Визначено групи компетентностей:

— соціальні,пов'язані з готовністю брати на себе відповідаль­ність, бути активним у суспільному житті;

— полікультурні,що стосуються взаємоповаги до мови, релігії, культури інших людей;

— комунікативні,що передбачають опанування усним і писем­ним спілкуванням, оволодіння кількома мовами;

— інформаційнігрупи передбачають оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, оволодіння учнями інформаційними технологіями, вміннями здобувати, кри­тично осмислювати і використовувати різноманітну інформацію;

— саморозвитку і самоосвіти,що пов'язані з потребою і готовні­стю постійно навчатися як у професійному відношенні, так і в особ­ливому і суспільному житті;

— компетентності, що реалізуються у прагненні й здатності до раціональної продуктивної творчої діяльності.

При визначенні навчальних досягнень учнів аналізу підлягають:

— характеристика відповідіучня (цілісність, повнота, логіч­ність, обґрунтованість, правильність);

— якості знань(осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, си­стемність, узагальненість, міцність);

— ступінь сформованостізагальнонавчальних і предметних умінь і навичок;

— рівень оволодіння розумовими операціями(вміння аналізу­вати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, уза­гальнювати, робити висновки тощо);

— досвід творчоїдіяльності (вміння виявляти проблеми, фор­мувати гіпотези, розв'язувати проблеми);

— самостійністьоцінних суджень.

Указані орієнтири покладено в основу визначення чотирьох рівнів навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достат­ній, високий.

Перший рівень — початковий.Відповідь учня фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.

Другий рівень — середній.Учень відтворює основний навчаль­ний матеріал, здатний виконувати завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.

Третій рівень — достатній.Учень знає істотні ознаки понять, явищ, зв'язки між ними, вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, во­лодіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагаль­ненням тощо), вміє робити висновки, виправляти допущені по-


Розділ 2. Дидактика


 


 


милки. Відповідь учня повна, правильна, логічна, обґрунтована хоча їй бракує власних суджень. Він здатний самостійно здійсню­вати основні види навчальної діяльності, застосовувати знання не лише у відомих, а й змінених ситуаціях.

Четвертий рівень — високий.Знання учня є глибокими, міц­ними, узагальненими, системними. Учень уміє застосовувати їх для виконання творчих завдань, його навчальна діяльність позна­чена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.

Визначеним рівням відповідають розроблені науковцями кри­терії оцінювання навчальних досягнень учнів (див. табл. 28).




Переглядів: 458

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види оцінювання навчальних досягнень учнів | Методи і форми контролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.