МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тести для самоконтролю знань.ЗАНЯТТЯ 10 ТЕМА: Скронева кістка, частини. Канали скроневої кістки. Актуальність теми: Знання будови кісток черепа має велике значення для лікарів – стоматологів для дослідження співвідношення коренів зубів з кістками черепа та розподілу сили тиску на кістки черепа різних зубів при накушуванні. Вікові і статеві особливості черепа широко використовується в стоматології при протезуванні та лікуванні дітей і людей похилого віку. Навчальні цілі заняття: ЗНАТИ: а) розташування скроневої кістки на черепі і взаємовідношення її з іншими кістками; б) складові частини скроневої кістки; в) анатомічну будову луски скроневої кістки; г) анатомічну будову кам’янистої частини скроневої кістки; д) анатомічну будову барабанної частини скроневої кістки; е) канали скроневої кістки; є) стінки, анатомічну будову та функціональне значення барабанної порожнини; ж) скостеніння скроневої кістки; з) аномалії процесів скостеніння скроневої кістки. ВМІТИ: а) показати скроневу кістку, її основні частини, анатомічні утворення; б) відрізнити праву скроневу кістку від лівої; в) показати хід каналів, внутрішню будову соскоподібного відростка і барабанної порожнини на спеціальних розпилах скроневої кістки.
Завдання для самостійної позааудиторної роботи 1. Вивчіть матеріал за конспектом лекцій та рекомендованою літературою. 2. Вивчіть особливості будови скроневої кістки. 3. Вивчіть особливості будови каналів скроневої кістки.. 4. Вивчіть вікові особливості скроневої кістки. 5. Вивчіть аномалії розвитку скроневої кістки. 6. Навчіться описувати рентгенанатомію скроневої кістки. 7. Дайте відповідь на контрольні питання.
Контрольні питання: Перелік питань для опитування: 1. Скронева кістка, її розташування в черепі, взаємовідношення її з іншими кістками, анатомічна будова, частини. 2. Анатомічна будова лускової частини скроневої кістки. 3. Анатомічна будова кам’янистої частини скроневої кістки, її поверхні, краї. 4. Анатомічні утворення передньої поверхні кам’янистої частини скроневої кістки. 5. Анатомічні утворення задньої поверхні кам’янистої частини скроневої кістки. 6. Анатомічні утворення нижньої поверхні кам’янистої частини скроневої кістки. 7. Анатомічна будова барабанної частини скроневої кістки. 8. Соскоподібний відросток, будова, практичне значення. 9. Препарувати канали скроневої кістки. 10. Лицевий канал, хід, топографія. 11. Каналець барабанної струни, хід, топографія. 12. Сонний канал, хід, топографія. 13. Мязово-трубний канал, складові частини, хід, топографія. 14. Барабанний каналець, хід, топографія. 15. Сонно-барабанний каналець, хід, топографія. 16. Соскоподібний каналець, хід, топографія. 17. Барабанна порожнина, стінки, вміст, практичне значення, сполучення. 18. Скостеніння скроневої кістки. 19. Аномалії скостеніння скроневої кістки.
Обсяг самостійної роботи на занятті Студенти самостійно працюють з препаратами кісток черепа. Самостійно досліджують будову скроневої кістки, вчаться описувати рентгенанатомію, на живому вчаться визначати місця пальпації виступаючих частин скроневої кістки. Викладач консультує студентів по темі заняття, показує незрозумілі деталі будови кісток. В кінці заняття викладач шляхом тестування кінцевого рівня знань та вмінь оцінює роботу кожного студента в академічному журналі.
Тести для самоконтролю знань. 1. Яким номером на малюнку позначено concha nasalis media? A. 11 B. 13 C. 5 D. 17 E. 14
2. Яким номером на малюнку позначено fossa scaphoidea? A. 16 B. 22 C. 23 D. 15 E. 12
3. Яким номером на малюнку позначено processus uncinatus? A. 15 B. 14 C. 16 D. 18 E. 11
4. Яким номером на малюнку позначено facies maxillaris? A. 12 B. 19 C. 9 D. 3 E. 20
5. Яким номером на малюнку позначено lamina perpendicularis? A. 11 B. 14 C. 15 D. 13 E. 19
6. Яким номером на малюнку позначено lamina orbitalis? A. 17 B. 14 C. 7 D. 11 E. 19
7. Яким номером на малюнку позначено foramen ethmoidale anterius? A. 19 B. 8 C. 13 D. 5 E. 10
8. Яким номером на малюнку позначено canalis pterigoideus? A. 8 B. 17 C. 2 D. 16 E. 14
9. Яким номером на малюнку позначено sulcus tubae auditivae? A. 14 B. 23 C. 22 D. 15 E. 16
10. Яким номером на малюнку позначено sulcus caroticus? A. 22 B. 14 C. 23 D. 15 E. 16
Розв'яжіть ситуаційні задачі: 1. Дитина 3-х років поступила до клініки з діагнозом отит. Є вірогідність розповсюдження гною із барабанної порожнини через задню стінку. Куди найвірогідніше може потрапити гній? A. У внутрішнє вухо B. В соскоподібну печеру C. В зовнішній слуховий прохід D. В слухову трубу E. В задню черепну ямку
2. Кам’яниста частина скроневої кістки має такі поверхні як: A. латеральну, медіальну, верхню B. верхню, нижню, передню, задню C. передню, задню, нижню D. передню, верхню, задню E. нижню, ліву, праву
3. З яких частин складаєтья скронева кістка? A. барабанної, кам’янистої B. лускової, барабанної, кам’янистої C. основної, бічної, лускової D. лускової, тіла E. бічної, присередньої
4. У хворого виявлене руйнування стінки барабанної порожнини з розповсюдженням гною до задньої черепної ямки. Яка з стінок зруйнована? A. Paries mastoideus B. Paries membranaceus C. Paries labyrinthicus D. Paries jugularis E. Paries tegmentalis
5. Хворий з гнійним правобічним запаленням середнього вуха доставлений в ЛОР-відділення. При огляді виявлено підшкірну флегмону в ділянці соскоподібного відростка. Через яку стінку барабанної порожнини проник гній? A. Передню B. Верхню C. Задню D. Нижню E. Медіальну
6. Запалення барабанної порожнини (гнійний отит) у хворого ускладнилося запаленням комірок соскоподібного відростка. Через яку стінку барабанної порожнини проникнув гній. A. Верхню. B. Передню. C. Латеральну. D. Задню. E. Медіальну.
7. При зіткненні двох автомобілів водій одного вдарився головою об двері. Візуально: забій бічної частини голови зліва, гематома. Яка кістка ймовірно уражена? A. лобова B. верхня щелепа C. тім’яна D. потилична E. скронева
8. Позаду вушної раковини пальпується тверде кісткове утворення. Це є: A. шилоподібний відросток скроневої кістки B. луската частина скроневої кістки C. барабанна частина скроневої кістки D. кам’яниста частина скроневої кістки E. соскоподібний відросток скроневої кістки
9. В результаті травми голови у хворого виявлено перелом шилоподібного відростка. На якій частині скроневої кістки знаходиться цей відросток? A. барабанній B. на тілі C. лусковій D. кам’янистій E. основній
10. Лускова частина скроневої кістки має такі краї: A. margo parietalis, sphenoidalis B. margo frontalis, occipitalis C. margo lateralis, medialis D. всі вище перераховані E. margo anterior, posterior
|
||||||||
|