Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інформаційна архітектура та структура аплікації.

Шаблони проектування інтерфейсу користувача.

Шаблони – це структурні та поведінкові характеристики, що вдосконалюють придатність будь-чого: користувацького інтерфейсу, веб-сторінки та обєктно-орієнтованої програми. Вони роблять об’єкти більш простими для розуміння і більш привабливими.

Інформаційна архітектура та структура аплікації.

Організація інформаційної архітектури складається із двох аспектів організації: розділення сутностей та фізична структура. Розділення сутностей допомагає повністю відділити інформаційний вміст програми від його фізичного представлення. Для цього використовують:

Списки об’єктів – папка вхідних повідомлень придбати,, яка заповнена електронними листами;

Списки дій або завдань – переглянути, придбати, продати чи зареєструватися;

Списки тематичних категорій – здоровя, наука і технологія.

Списки інструментів – календар, адресна книга.

 
 

Фізична структура зв’язана з представленням матеріалу на сторінках, вікнах та панелях (у вигляді кількох вікон чи панелі мозаїки

.

Основи інформаційної архітектури.

Шаблон Two-Panel Selector (Двухпанельний селектор).

Потрібно помістити дві пліч-о-пліч панелі в інтерфейсі. У першому, показується набір елементів, які користувач може вибрати за своїм бажанням, а в іншому, показувати вміст вибраного пункту.

Використовується при відображенні повідомлень в почтовій скринці, розділів веб-сайту, пісень або фотографій в бібліотеці, записів бази даних та файлів тому що кожен елемент має цікавий контент для користувача.

Люди швидко зрозуміють, що вони повинні вибрати елемент в одній панелі, щоб побачити її вміст в іншу.

Даний шаблон має переваги:

 Це знижує фізичні зусилля. Користувач може змінити вибір за допомогою одного клацання миші або клавіші.

 Це знижує зорове навантаження. Користувач може зосередитися на меншу площу, що зробили зміни.

 Це знижує навантаження на пам'ять користувача. Як в електронній почті необов’язково пам’ятати назву листа де знаходиться потрібний текст.

 

Для того щоб реалізувати даний шаблон потрібно:

1. Помістити список для вибору елементів на верхній або лівій панелі а панель інформації нижче його або справо. Це має перевагу візуального потоку, бо більшість користувачів читають зліва направо

2. Коли користувач вибирає елемент, відразу ж показати його вміст або деталі в другій панелі. Вибір повинен бути зроблений з одним клацанням миші.

Прикладами двухпанельного селектора є Windows Explorer (провідник), Microsoft office Outlook

 

 

Шаблон Canvas Plus Palette (полотно і палітра).

Потрібно помістити палітру зі значками поруч із полотно. Користувач клацає на кнопках палітри, що створити об’єкти на полотні.

Використовується при розробці графічного редактора. Включає створення нових об’єктів та розміщує їх в деякому віртуальному просторі.

Цей шаблон зустрічається в багатьох ПЗ. Це відповідний випадок переносу знайомих фізичних об’єктів у віртуальний екранний світ. Оформлення палітри базується на візуальному розпізнанню значків які найбільш часто зустрічаються в різних програмах (кисть, рука, збільшуючи скло і т д.).

Для того щоб реалізувати даний шаблон потрібно:

1. Створити пусту область, яка буде служити користувачу полотном (робочою областю). Це може бути окреме вікно, окрема панель, або виділити область на тій самі сторінці.

2. Помістити палітру зліва від полотна або зверху. Палітра повинна представляти собою об’єкт, що містить кнопки у вигляді значків. На ній може також знаходитися текс, якщо значки незрозумілі (так як у Visio). Палітра може бути розбита на підгрупи.

3. Велика частина кнопок на палітрі призначена для малювання об’єктів на полотні. Але деколи в палітру інтегрують і інші функції, наприклад масштабування.

Прикладами можуть бути даного шаблону MS Visio, Delphi 7 та Photoshop.

 

Шаблон One-window Drilldown (Занурення в одному вікні).

Виводить всі сторінки програми в одному вікні. Коли користувач переходить вниз по опціях меню, або по деталях об'єкта,повністю заміняється вміст вінка новою сторінкою.

Використовується коли додаток складається з безліч сторінок або панелей контенту по яких користувачі виконують навігацію.

Для того щоб реалізувати даний шаблон потрібно:

1. Дається для роботи одне вікно: мініатюрний екран, повнорозмірна екран, вікно браузера. Розмістити вміст на панелях такого розміру, який дозволяє гарно вписатися у вікно.

2. На цих панелях передбачений вхід в інші області користувацького інтерфейсу. (наприклад кнопки, посилання, стрічки таблиць що реагують на мишку)

3. Коли користувач клацає по такій панелі, замінюється поточна панель новою. В такому випадку користувач буде занурюватися глибше в програму.

4. Що б повернутися назад потрібно реалізувати кнопки Вперед/Назад як в браузері, або елементи керування Done/Cansel (Готово/Відміна). Вони дають користувачу відчуття закінчення.

5. Без графічного представлення структури програми чи поточного розміщення в тій структури користувачу приходиться розраховувати на свою пам'ять.

Прикладами можуть бути даного шаблону програми для мобільних пристроїв, наприклад iPod.

 

 

Шаблон Alternative Views (Альтернативні представлення).

Дозволяє користувачам вибрати між альтернативним представленням та представленням яке відрізняється по своїй структурі від представлення по замовчуванні.

Використовується коли розробляється веб-сторінку, редактор, програму для роботи з картою або будь-яку програму, що відображає форматований вміст інформації.

Друк, як правило, проблематичний для веб-сайтів, оскільки інформаційну навігацію треба видалити, і залишити вміст переформатований, щоб відповідав паперу для принтера.

Для того щоб реалізувати даний шаблон потрібно:

Виберіть кілька сценаріїв використання, які не можуть бути реалізовані в нормальному режимі експлуатації сайту. Розробити спеціалізовані представлення для цих сценаріїв, і відобразити їх у якості альтернативи в тому ж вікні або екрані. Якщо інтерфейс потрібно розбити на частини для друку то потрібно забрати вторинний вміст, зменшити чи знищити зображення і видалити всі навігаційні елементи.

Для програм перемикачі режимів помістити денебуть у головному інтерфейсі. В більшості програм альтернативні представлення зображені у вигляді кнопок із зображенями. Вони необов’язково можуть кидатися в очі.

Коли користувач буде переключатися між режимами потрібно повністю зберігати поточний стан програми: вибрані елементи, місцезнаходження користувача в документі і т. д.

Прикладами можуть бути даного шаблону програми Google maps, Microsoft PowerPoint та сайти новин.

Google maps

PowerPoint

Сайти новин

Шаблон Wizard (Майстер).

Веде користувачів через інтерфейс крок за кроком, який виконує завдання в зазначеному порядку.

Використовується при проектуванні інтерфейсу для завдання, яке є довгим або складним, і це буде новим для користувача. До цієї задачі користувач звертається рідко.

Даний шаблон розбиває завдання на послідовність фрагментів, коженому з яких користувач працює в окремому простір. Потрібно зарання зібрати продуману карту виконання поставленої задачі, позбавляючи користувача від необхідності замислюватися над структурою програми.

Для того щоб реалізувати даний шаблон потрібно:

Розбити операції задачі, на кроки чи групи операцій. Кожен крок представляється на окремій сторінці з кнопками Назад/Вперед. Доповнюються картою або оглядом всіх кроків з можливістю вибору.

Приклад:

 

Шаблон Extras On Demand (Доповнення по вимозі).

Показує в першу чергу саме важливу інформацію але ховаю неважливу інформацію. Дозволяє користувачу відкривати додатковий вміст за допомогою однієї простої дії.

Використовується коли багато елементів, для використання на одній сторінці але деякі із них є неважливими. І для того що б отримати простий інтерфейс потрібно забрати кудись неважливі елементи.

Для того щоб реалізувати даний шаблон потрібно:

Обрізати інтерфейс, залишивши тільки елементи які найчастіше використовуються. Помістити інші елементи на інше сторінку або в окремий розділ, який по замовчуванні повинен бути схований, але потрібно створити кнопку чи посилання на сховану групу. В деяких програмах чи сайтах використовують кнопки чи посилання з символами “>>” та ”…”.

 
 

Прикладами можуть бути даного шаблону діалогове вікно вибору кольору та вікно пошуку файлів у Windows.

 
 

Шаблон Intriguing Branches (Інтригуючі відгалуження)

Інтегроване посилання на цікавий вміст в несподіваних місцях і виділяються так, що б вони зацікавили користувачів.

Використовується коли користувач рухається по лінійному шляху – текстовій інформації, слайд-шов, Flash-ролику і т.д, та потрібно представити додаткову інформацію. Це може бути інформаційне посилання чи випливаючий текст.

Використовується для допитливих користувачів які мають час і бажання детально ознайомитися з чимось.

Для того щоб реалізувати даний шаблон потрібно:

Для початку треба розібратися в користувачах програми і в тому що їх може зацікавити. Створіть вхід в допоміжну інформацію, яке буде звертати увагу користувачів у вигляді підкреслених посилань, заголовки, кнопки або області зображень котрі реагують на клік мишки. Якщо посилання вийшли не зрозумілі то можна додати випливаючи текст. Крім того треба забезпечити користувачів зрозумілим способом повернення до початкового стану. Ідея в тому, що б користувача вмовити прочитати додаткову інформацію, а потім вернути його до того чим він займався в першу чергу. Для цього в програмах мають бути кнопки Закрити, а на веб-сторінках кнопка назад.

Прикладами можуть бути даного шаблону веб-сайт Вікіпедія

 

Шаблон Multy-Level Help (Багаторівнева допомога).

Забезпечує всіх користувачів необхідною довідковою інформацією будь-якої складності.

Використовується в складних програмах, коли користувачу може бути потрібно повнофункціональна довідкова система, але у більшості не буде достатньо часу, що б скористатися нею. І по можливості треба підтримати таких користувачів.

Для того щоб реалізувати даний шаблон потрібно:

Потрібно розробити довідку на кількох рівнях, кожен наступний рівень довідки потребує від користувача прикласти більше зусиль.

· Підписи та інструкції на сторінках.

· Випливаючи підкаски.

· Довгі описи, які відображаються коли користувач виділяє відповідний елемент або підводить вказівник миші.

· Довідка в окремому вікні, як найчастіше відображається у форматі HTML в браузері, але деколи в вікні WinHelp.

· Жива технічна підтримка через електрону пошту, веб або телефон.

· Неформальна допомога спільноти, яке існує як правило в мережі.

Прикладами можуть бути даного шаблону різні компілятори, чи офісні програми фірми Майкрософт.




Переглядів: 1185

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні світові фінансові організації. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.