Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Характеристика основних форм та видів оптової торгівлі

 

Форми та види оптової торгівлі визначаються її функціями та чинниками, які впливають на процес оптової торгівлі. Вибір тієї чи іншої форми оптової торгівлі зумовлені раціональним зіставленням усіх визначальних чинників.

Охарактеризуємо основні класифікаційні ознаки форм та видів оптової торгівлі.

1. За наявністю оптового посередника між підприємством-товаровиробником та споживачем (за альтернативністю форми оптової торгівлі):

• оптова торгівля у формі прямого збуту;

• опосередкована оптова торгівля.

Оптова торгівля у формі прямого збуту (без участі посередника) здійснюється товаровиробниками, які реалізують товари оптовим покупцям (суб'єктам господарювання), для виробничого споживання.

Опосередкована оптова торгівля здійснюється за участю оптових посередників, тобто товаровиробник реалізує виготовлену продукцію через оптових торговців або торговельно-посередницькі структури.

2. За рівнем обслуговування споживачів:

• оптова торгівля з централізованою доставкою товарів та широким асортиментом додаткових послуг;

• оптова торгівля з отриманням товару зі складів оптовика;

• оптова торгівля через склад-магазин (cash and carry);

• оптова торгівля «зі стелажів» (rack jobber).

3. За формами організації торговельного процесу:

• оптова торгівля, здійснювана торговельними підрозділами товаровиробників у формі прямого збуту;

• оптова торгівля оптовими торговельно-посередницьким підприємствами, які купують товар, дістають право власності на нього та здійснюють перепродаж;

• оптова торгівля, здійснювана оптовими посередниками, які не набувають права власності на товар, а виступають організаторами товарного обігу (біржова, ярмарково-виставкова, аукціонна, консигнаційна оптова торгівля).

4. За розмаїттям товарного асортименту:

• універсальна оптова торгівля — оптова торгівля широким асортиментом товарів;

• спеціалізована оптова торгівля — оптова торгівля асортиментом товарів однієї товарної групи;

• змішана оптова торгівля — оптова торгівля товарами кількох товарних груп.

5. За розміром партії у натуральному виразі:

• великооптова торгівля — продаж великих за обсягом партій товару, як правило, за безготівковий рахунок з доставкою товару до споживача на умовах контракту;

• дрібнооптова торгівля — оптовий продаж товарів на основі самообслуговування за готівковий розрахунок без доставки відбираних та оплачених оптовими покупцями товарів.

Варто наголосити, що застосування того чи іншого виду оптової торгівлі безпосередньо залежить від ситуації, яка склалася на ринку, та збутових стратегій суб'єктів оптової торгівлі.

Різноманітність форм і видів оптової торгівлі дає змогу товаровиробникам та споживачам сформувати найефективніший канал товароруху, який відповідає обраній конкурентній стратегії підприємства, дозволяє одержати бажаний рівень доходу шляхом задоволення потреб споживачів.

 




Переглядів: 1629

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості оптової торгівлі продукцією виробничо-технічного призначення | Макроекономічні показники оптової торгівлі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.