![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теорема. Кожна скінчена гра має принаймні один оптимальний розв’язок, можливо, серед мішаних стратегій.Ця теорема має велике практичне значення – вона дає конкретні моделі знаходження оптимальних стратегій при відсутності сідлової точки. Розглянемо гру розміру Гра, в якій відсутня сідлова точка, у відповідності з основною теоремою, має оптимальний розв’язок, що визначається парою мішаних стратегій Для того щоб знайти їх, скористаємось теоремою про активні стратегії. Якщо гравець Нехай гра задана платіжною матрицею Середній виграш гравця
Такий же виграш і при застосуванні другим гравцем стратегії
Враховуючи, що
Розв’язуючи цю систему, одержимо оптимальну стратегію і ціну гри
Застосовуючи теорему про активні стратегії для знаходження
Тоді оптимальна стратегія
Приклад. Застосуємо одержані результати для знаходження оптимальних стратегій для гри «Пошук»: Розв’язок. Гра «Пошук» задана платіжною матрицею без сідлової точки:
Шукаємо розв’язок в мішаних стратегіях. Для гравця
Розв’язуючи ці системи, одержуємо
5. Зведення гри Гра Нехай гра Оптимальна стратегія Для оптимальної стратегії
Кожну з нерівностей поділимо на
Ціль гравця Визначити значення змінних
Це задача лінійного програмування.
Розв’язуючи задачу ( 12.5 ) – ( 12.6 ) одержимо оптимальний розв’язок Для визначення оптимальної стратегії
які випливають з того, що середній програш гравця Якщо позначити
Змінні Гра звелась до наступної задачі: Визначити значення змінних
Розв’язок задачі лінійного програмування (12.8)-(12.9) визначає оптимальну стратегію
Порівнюючи задачі (12.5) – (12.6) і (12.8) – (12.9), впевнюємось, що вони є взаємно-двоїстими. При розв’язуванні конкретних задач слід вибрати ту, розв’язок якої більш простіший, а розв’язок іншої знайти за теоремою двоїстості.
Наведемо приклади економічних задач, які описуються ігровими моделями Приклад. Підприємство може випускати три види продукції
Визначити оптимальні пропорції в виробництві продукції, що гарантують середню величину прибутку при будь-якому стані попиту, вважаючи його невизначеним. Розв’язок. Задача зводиться до ігрової моделі, в якій гра підприємства Визначимо нижню та верхню ціну гри:
Розв’язуємо симплексним методом одну із задач, наприклад, задачу 2, оскільки для неї легко знайти початковий опорний план. Запишемо основну систему обмежень (ОСО) в канонічному вигляді: I крок. Ортонормований базис складають вектори
Складемо першу симплексну таблицю і перевіримо умови оптимальності:
План Складемо другу симплексну таблицю:
Опорний план
Всі оцінки невід’ємні, отже, план Встановимо відповідність між змінними взаємно-двоїстих задач і визначимо оптимальний розв’язок задачі 1 за допомогою теорем двоїстості та даних індексного рядка останньої симплексної таблиці:
Оптимальний розв’язок задачі 1: Зауважимо, що оптимальний розв’язок двоїстої задачі можна знайти за формулою: Оптимальну стратегію випуску продукції
Отже підприємство повинно випустити 40% продукції Оптимальна стратегія попиту При розв’язуванні довільної скінченої гри розміром 1. Виключити з платіжної матриці завідомо невигідні стратегії в порівнянні з іншими стратегіями. Такими стратегіями для гравця 2. Визначити верхню і нижню ціну гри і перевірити чи має гра сідлову точку. Якщо сідлова точка є, то відповідні їй стратегії гравців будуть оптимальними, а ціна співпадає з верхньою (нижньою) ціною. 3. Якщо сідлова точка відсутня, то розв’язок слід шукати в мішаних стратегіях. Для гри розміру
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|