Якщо гра не має сідлової точки, то застосування чистих стратегій не дає оптимального розв’язку гри. Так в прикладі 12.1 , сідлова точка відсутня. В такому випадку можна отримати оптимальний розв’язок, випадковим чином чередуючи чисті стратегії.
Мішаною стратегією гравця називається застосування чистих стратегій з імовірностями , причому сума імовірностей дорівнює 1: .
Мішані стратегії гравця записують у вигляді матриці:
,
або у вигляді рядка .
Аналогічно мішані стратегії гравця позначаються:
, або ,
де сума імовірностей появи стратегій дорівнює 1:
Чисті стратегії можна вважати окремим випадком мішаних стратегій і задавати рядком, в якому 1 відповідає чистій стратегії, а інші елементи – 0. На основі принципу мінімаксу визначається оптимальний розв’язок гри: це пара оптимальних стратегій в загальному випадку мішаних, що володіють наступною властивістю: якщо один з гравців притримується своєї оптимальної стратегії, то іншому не може бути вигідним відступати від своєї. Виграш, що відповідає оптимальному розв’язку, називається ціною гри. Ціна гри задовольняє нерівності: , де і -- нижня і верхня ціна гри. Справедлива слідуюча основна теорема теорії гри (теорема Неймана):