Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

ВІННИЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені М.І. ПИРОГОВА

 

“Затверджено”

на методичній нараді

кафедри медбіофізики

 

 

Завідувач кафедри

Професор І.І.Хаїмзон

“ ” 200 р.

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № 27

 

 

Навчальна дисципліна • Медична і біологічна фізика
Модуль №3 • Основи медичної фізики
Змістовний модуль№ 6 • Оптичні методи дослідження
Тема заняття 16.1 • Дослідження спектрів випромінювання за допомогою спектроскопа Лабораторна робота № 27
Курс • 1
Факультет • медичний

 

Вінниця, ВНМУ – 2009

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

 

Спектральний аналіз, який заключається у визначенні якісного або кількісного складу речовини по її спектру дуже широко використовується на практиці майже в усіх галузях, в тому числі і в медицині. Спектри є джерелом інформації про атоми і молекули, бо вона тісно пов’язана з їх будовою та взаємодією. Тому по її характеру можна судити про природу і склад різних речовин (тканин організму), взаємодію між атомами в молекулі, а також між самими молекулами.

Перш за все, по виду спектрів можна ідентифікувати атоми і молекули, це завдання, якісного спектрального аналізу. З другого боку, спектральний аналіз дуже чутливий і дає можливість виявити в дослідженому об'єкті (тілі) наявність іншої речовини (домішки) в дуже малій кількості – до 10-11 кг, що відноситься до задачі кількісного спектрального аналізу. Саме тому за допомогою спектрального аналізу ще в позаминулому столітті було встановлено, що живі організми містять в собі незначні кількості різноманітних металів – хрому, цинку, молібдену, кобальту, титану та інших речовин, які називають мікроелементами.

Спектральний аналіз використовується в практичній медицині для діагностики деяких захворювань, а також в лікувальній справі для моніторінгу змін в організмі під час видужування. Аналіз успішно використовується в судовій медицині для встановлення слідів крові чи решток інших речовин, наявності отруйних речовин в крові чи тканинах організму; в харчовій гігієні – для виявлення мікродомішок металів в консервованих продуктах; у фармакологічній промисловості – для дослідження медичних препаратів. Шляхом спектроскопії визначають молекулярний склад гормонів, пігментів, вітамінів та багато інших речовин організму. Значення спектрального аналізу для медицини залишається дуже важливим і надалі. Тому з приведених вище мотивів ми вивчатимемо цю тему в лабораторній № 27 зустрівшись з якісним спектральним аналізом.

 

2. НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ:

Знати:- явище дисперсії світла;

- способи отримання спектрів світла;

- модель атома Резерфорда-Бора; постулати Бора;

- спектр атома водню (серії Лаймана, Бальмера і Пашена);

- спектри випромінювання і поглинання та їх застосування;

- спектральний аналіз та його використання в медицині;

- будову і принцип дії двохтрубного спектроскопа.

 

Вміти:

- нарисувати хід променів в спектроскопі;

- пояснити умову стаціонарності орбіти електрона в атомі;

- градуювати спектроскоп і будувати відповідний графік та пояснити яке його застосування;

- користуватися графіком для визначення довжини хвиль спектральних ліній досліджуваної речовини;

- пояснити яка кінцева мета дослідження в даній лабораторній роботі;

- пояснити, якісний чи кількісний аналіз проводиться в цій лабораторній роботі;

- записати та пояснити формулу Бальмера-Рідберга.




Переглядів: 357

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Це — головна умова. | БАЗОВІ ЗНАННЯ, ВМІННЯ ТА НАВИЧКИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ВИВ-ЧЕННЯ ТЕМИ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.