Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порядок реєстрації комерційного банку

Тема 5. Регулювання діяльності банків та банківський нагляд

1. Необхідність регулювання банківської діяльності з боку держави, основні повноваження органів банківського регулювання

2. Порядок реєстрації комерційного банку

3. Ліцензування банківської діяльності

4. Основні нормативи щодо контролю за ризиками в діяльності банків

5.Основні принципи ефективного банківського нагляду (Основні Базельські принципи)

Необхідність регулювання банківської діяльності з боку держави, основні повноваження органів банківського регулювання

Національний банк України здійснює регулювання та банківський нагляд відповідно до:

положень Конституції України,

Закону України "Про банки і банківську діяльність" – розд. 4,

Закону України "Про Національний банк України" – розд. 10,

інших законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України.

Метою банківського нагляду є стабільність банківської системи та захист інтересів вкладників і кредиторів банку щодо безпеки зберігання коштів клієнтів на банківських рахунках.

Наглядова діяльність Національного банку України охоплює всі банки, їх відокремлені підрозділи, афілійованих та споріднених осіб банків на території України та за кордоном, установи іноземних банків в Україні, а також інших юридичних та фізичних осіб у частині дотримання вимог Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо здійснення банківської діяльності.

Для здійснення своїх функцій Національний банк України має право безоплатно одержувати від банків, банківських об’єднань та юридичних осіб, які отримали ліцензію Національного банку України, а також від осіб, стосовно яких Національний банк України здійснює наглядову діяльність відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність", інформацію про їх діяльність та пояснення стосовно отриманої інформації і проведених операцій.

Отримана інформація не підлягає розголошенню за винятком випадків, передбачених законодавством України.

Під час здійснення банківського нагляду Національний банк України має право вимагати від банків та їх керівників усунення порушень банківського законодавства, виконання нормативно-правових актів Національного банку України для уникнення або подолання небажаних наслідків, що можуть поставити під загрозу безпеку коштів, довірених таким банкам, або завдати шкоди належному веденню банківської діяльності.

Національний банк України здійснює банківський нагляд у формі інспекційних перевірок та безвиїзного нагляду.

Порядок реєстрації комерційного банку

Комерційні банки в Україні створюються з дозволу НБУ шляхом внесення відповідного запису в Державний реєстр бан­ків. Учасниками комерційного банку можуть бути юридичні і фі­зичні особи, резиденти та нерезиденти, а також держава в особі Кабінету Міністрів України або уповноважених ним органів. Уча­сниками не можуть бути юридичні особи, в яких банк має істотну участь, об'єднання громадян, релігійні та благодійні організації (ст. 14 Закону України «Про банки і банківську діяльність»).

Статутний капітал банку незалежно від організаційно-правової форми діяльності згідно зі ст. 32 Закону «Про банки і банківську діяльність» формується за рахунок власних коштів засновників, акціонерів, учасників із підтверджених джерел. Внески здійснюються у грошовій формі в національній валюті України та вільно конвертованій іноземній, валюті (для нерези­дентів).

Для формування статутного капіталу в територіальному управління (ТУ) НБУ за місцем створення комерційного банку у тижневий термін з моменту подання необхідного для реєстрації пакета документів відкривається накопичувальний рахунок, на який кожен засновник вносить визначену установчими докумен­тами частку статутного капталу. Кошти можна вкладати тільки через переказування їх з поточних рахунків. Ці суми повинні бу­ти акумульовані у розмірі підписного капіталу на накопичу валь­ному рахунку не пізніше, ніж за 15 робочих днів до закінчення строку розгляду документів.

На момент реєстрації статутний капітал повинен бути оплаче­ний не менше, ніж на 50 %.

Для реєстрації до ТУ НБУ банк подає пакет документів, се­ред яких:

1) заява про реєстрацію банку;

2) установчий договір;

3) статут банку, затверджений зборами акціонерів;

4) протокол установчих зборів;

5) бізнес-план (економічне обґрунтування створення банку);

6) висновок аудиторської організації про фінансовий стан учасників, які матимуть істотну участь;

7) бухгалтерська і фінансова звітність акціонерів;

8) відомості про кількісний склад спостережної ради, правління, ревізійної комісії;

9) копія платіжного документа про сплату реєстрації;

10)нотаріально завірені копії установчих документів учасників, які є юридичними особами та матимуть істотну участь у банку;

11)копії звіту про проведення відкритої підписки;

12)документи про наявність професійної придатності перших керівних осіб банку;

НБУ може відмовити у реєстрації комерційному банку у разі:

• порушення порядку реєстрації комерційного банку;

• невідповідності статуту та інших установчих документів чинному законодавству;

• незадовільного фінансового стану засновників;

• професійної непридатності рекомендованого керівництва банку;

• відсутності відповідної матеріально-технічної бази.

Остаточне рішення про можливість створення комерційного банку з національним капіталом приймає Комісія з питань на­гляду і регулювання діяльності банків. Для банків, що створю­ються за участю іноземного капіталу, таке рішення ухвалюється Правлінням НБУ.

Реєстрація здійснюється через внесення від­повідного запису до Державного реєстру банків у 3-місячний термін з моменту отримання документів Національним банком.

Зареєстрований банк одержує рішення про державну реєстра­цію, після чого, кошти з накопичувального рахунку перерахову­ються на відкритий новоствореному банку коррахунок в НБУ.

Комерційні банки можуть відкривати філії, представництва та територіальні відокремлені безбалансові відділення, які мають бути зареєстровані в НБУ.

На відміну від представництв,котрі фінансуються банком і діють від свого імені без права виконувати банківські операції, філіївиконують усі або деякі операції на підставі дозволу, нада­ного банком. Представникам відкриваються поточні рахунки в ТУ НБУ за місцем їх створення. Філії банку відкриваються за по­годженням з ТУ НБУ за умови відповідності статутного капіталу банку встановленим вимогам, строку діяльності банку не менше 1 року, наявності прибутку, беззбиткової діяльності протягом півріччя, дотримання економічних нормативів та вимог форму­вання резервів.

Банк може відкрити безбалансове територіально відокрем­лене відділення,яке виконує окремі банківські операції в межах його ліцензії. Операції відділень відображаються на балансі бан­ку чи його філії залежно від підпорядкованості. Керівник відді­лення діє на підставі довіреності банку.

 




Переглядів: 656

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Юридична аргументація у письмовому юридичному тексті. | Ліцензування банківської діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.