Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Функції та узагальнена структура СМО

Узагальнена структурна схема СМО приведена на рис.8.1.

Вимоги на обслуговування (λ1…λм) надходять на вхід СМО і в залежності від типу вимог за допомогою дисципліни черги (D1) ставляться у відповідні черги (Ч1…ЧN). їх обслуговування виконується каналами обслуговування (К1...КМ) (або універсальними, або спеціалізованими, що обслуговують лише окремі типи вимог). Для кожного Kj вважаються відомими функції розподілу терміну обслуговування.

Рисунок 8. 1. Узагальнена структурна схема СМО

Призначення кожної з вимог черги Чк (K=l, N) до каналу Кj (j=l, m) здійснюється в загальному випадку за допомогою дисципліни обслуговування D2, що призначає черговість обслуговування. В результаті роботи Kj (j=l, m) формується вихідний потік вимог, які задоволено або обслужено λ01… λ0м (потік обслуговувань).

Якщо в момент надходження вимоги є вільні канали, обслуговування починається без очікування. Але у випадку, коли канали зайняті, вимога за допомогою D1 ставиться в одну з черг Ч1…ЧN, при цьому черга може бути або загальною (N = 1), або роздільною. Розподілення здійснюється в цьому випадку по пріоритетному принципу.

На кількість місць очікування можуть накладатися обмеження, що викликає в певних обставинах відмови в постановці в чергу очікування, При цьому можливі також окремі конфліктні ситуації, що призводять до рішення щодо зняття окремих вимог з черги (при цьому утворюється потік виштовхувань).

Вимоги, що надійшли до черги очікування, можуть бути "терплячими" або "нетерплячими", тобто такими, які, втративши терпіння, залишають СМО необслуженими. Ці вимоги також входять до потоку відмов. Аналогічні ситуації можуть мати місце в каналах обслуговування, при цьому також утворюється потік, який залишає СМО з каналів обслуговування. В загальному випадку потоки відмов, виштовхування та таких, що залишають СМО утворюють вихідний потік втрат СМО. Звичайно, в залежності від типу СМО окремі складові СМО та складові вхідних та вихідних потоків можуть бути відсутні.

Таким чином, будь-яка СМО включає до себе дві частини: що обслуговується та що обслуговує. При цьому частина, що обслуговується, включає до себе сукупність джерел вимог, що створюють вхідний потік вимог СМО. Частина, що обслуговує, включає до себе, у загальному випадку, деякий накопичувач вимог на обслуговування (вимог, що чекають на обслуговування) і механізм обслуговування, що формує вихідний потік вимог після обслуговування. Механізм обслуговування може функціонувати паралельно, обслуговуючи одночасно кілька вимог. При цьому йдеться про багатоканальну СМО. Але механізм обслуговування може мати також деякі операції обслуговування, що виконуються послідовно для кожної вимоги. В цьому випадку йдеться про наявність багатофазового каналу обслуговування і про багатофазну СМО. Очевидно, що в загальному випадку мова йде про багатоканальні та багатофазні СМО, де здійснюється паралельна багатофазна обробка кількох вимог.

Наприклад, система організації завантаження автомобілів на крупному вантажному терміналі представляє собою багатоканальну та багатофазну СМО. В цієї СМО завантаження автомобілів може здійснюватися одночасно кількома автонавантажувачами, після завантаження необхідно зробити кілька допоміжних операцій: оформлення документів, зважування вантажу, перевірка на виїзді та інші, що визначає багатофазність каналів.

З точку зору ТМО таку систему необхідно формалізувати, представляючи її у вигляді деякої узагальненої структури, проаналізувати закон надходження вимог в СМО, визначити час знаходження вимог в кожній фазі, кількість автомобілів в черзі, кількість зайнятих каналів тощо. При цьому необхідно оцінити втрати від очікування та часу обслуговування, а також втрати від простою механізмів обслуговування, якщо вимог немає. В результаті аналізу можливо визначити найбільш раціональну організацію роботи терміналу (збільшити або зменшити кількість каналів обслуговування, змінити порядок обслуговування або його термін та ін.) Саме такі питання доводиться вирішувати при розробці будь-якої СМО. Таким чином, методи ТМО дозволяють визначити характер функціонування і структуру СМО по характеристиках її окремих частин: вхідний потік, накопичувач, механізм обслуговування, вихідний потік) ще на етапі проектування СМО, коли вона фізично ще не існує.

Предметом ТМО є побудова математичних моделей процесів, пов'язаних з масовим обслуговуванням та оцінка ефективності функціонування СМО. В якості показників ефективності СМО використовують середню кількість вимог, що очікують в черзі обслуговування; імовірність того, що кількість вимог в черзі перевищуватиме певне значення, та інші.




Переглядів: 638

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка оптимальної структури капіталу інвестиційного проекту | Класифікація СМО

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.