Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Класифікація СМО

Відрізняють два основних види СМО: з відмовами та з чергою чекання.

В СМО з відмовами вимога на обслуговування, що надходить, коли всі канали обслуговування зайняті, залишає СМО необслугованою і більше не розглядається. В СМО з чергою чекання при зайнятості всіх каналів вимога ставиться в чергу очікування. При цьому її обслуговування, як правило, здійснюється за правилом черги: першим прийшов - обслуговується першим (так зване безпріоритетне обслуговування).

В окремих випадках здійснюється пріоритетне обслуговування вимог (наприклад, машини швидкої допомоги на АЗС обслуговуються позачергово і так далі).

Пріоритет може бути абсолютним, коли вимога, що щойно прийшла, "відштовхує" ті, що чекають, а також відносним, коли більш "вагома" вимога займає краще місце в черзі (наприклад, автомобілі ветеранів війни на СТО обслуговуються скоріше, ніж автомобілі звичайних клієнтів). Слід зауважити, що визначення пріоритетності заявок (її ще називають дисципліною обслуговування) поки що є недостатньо розробленою і тому в транспортних системах частіше застосовується безпріоритетне обслуговування.

СМО з чергою чекання діляться на СМО з обмеженою довжиною черги або необмеженою. Наприклад, якщо поблизу є декілька АЗС, то автомобіль, що прибув для заправки, може її залишити, зважаючи на досить довгу чергу і поїхати на іншу. В даному випадку йдеться про обмеження черги через час очікування. Те ж саме трапляється іноді через брак місць для очікування, тоді йдеться про обмеження довжини черги Інша ситуація, коли поблизу немає інших АЗС. В цьому випадку автомобіль мусить чекати заправки, незважаючи на величезну чергу чекання. В цьому випадку йдеться про СМО з необмеженою чергою чекання.

Як вже відмічалось раніше, СМО бувають одноканальні або багатоканальні (по кількості паралельних каналів обслуговування (наприклад, станції технічного обслуговування автомобілів можуть бути як одно-, так і багатоканальними, враховуючи кількість ліній обслуговування). Як правило, СМО не класифікуються по числу фаз обслуговування в одному каналі, але при детальному аналізі кожного каналу це обов'язково береться до уваги.

В залежності від кількості джерел вимог на обслуговування відрізняють розімкнуті та замкнені СМО. В розімкнутих СМО кількість вимог, що надходить до СМО для обслуговування, вважається необмеженою, тобто їх кількість не залежить від режиму роботи СМО та її стану. Для замкнених СМО характерним є обмежена кількість джерел вимог обслуговування, які багаторазово повертаються в СМО, хоча період повернення є випадковою величиною. Властивість замкненості СМО проявляється тим сильніше, чим менша кількість джерел вимог на обслуговування. Очевидно, що потік вимог в таких СМО залежить від того, скільки вимог в поточний час пов'язані з СМО (обслуговуються або знаходяться в черзі очікування). Прикладом замкненої СМО може бути сумісна робота навантажувально-розвантажувального агрегату на вантажному терміналі, який обслуговує визначену кількість транспортних засобів. Розімкнутою системою можна вважати, наприклад, бюро прийому телефонних замовлень на здійснення перевезень, де кількість замовлень не залежить від етапу СМО та інше.

В залежності від умов формування вхідного та вихідного потоків СМО діляться також на:

- СМО з дискретним часом, коли прибуття вимоги на обслуговування або її покидання СМО обслугованою здійснюється в певні моменти часу, відстані між якими кратні деякій фіксованій величині. Подібний режим змін стану СМО характерний здебільшого для ЕОМ, що здійснює обробку різноманітної інформації лише за командами пристрою управління, який синхронізує роботу усіх блоків ЕОМ і алгоритмів обробки інформації;

- СМО з безперервним часом, коли прибуття вимог в СМО здійснюється в будь-які моменти часу, без жодних обмежень на інтервал між ними. Подібний режим змін стану СМО характерний, наприклад, для роботи автозаправних станцій (АЗС) та станцій технічного обслуговування (СТО), коли автомобілі прибувають і залишають такі СМО в будь-який момент часу.




Переглядів: 927

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції та узагальнена структура СМО | Характеристики та критерії ефективності СМО

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.