Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роздрібних торговців.

У склад мережі роздрібних торговців можна виділити 5 основних видів: стаціонарну, посилкову, електронну, напівстаціонару і пересувну.

Види роздрібних торговців класифікуються за такими ознаками: ступенем сталості місцезнаходження, принципами організації роботи , характером капітальності споруди.

           
 
     
 

 

 


ВІРТУАЛЬНА

 

           
 
ВИДИ РОЗДРІБНОЇ ТОРГОВЕЛЬНОЇ МЕРЕЖІ
 
     
 

 


ДРІБНОРОЗДРІБНА

                                                               
 
Напівстаціонарна
 
Пересувна
 
     
             
 
 
                 
 

 


Рис. 12.1. Види роздрібної торговельної мережі


За ступенем сталості місцезнаходження розрізняють стаціонарну, напівстаціонарну і пересувнумережу. Якщо стаціонарнамережа роздрібних торговельних підприємств відрізняється над тривалим терміном функціонування в конкретному місці, та напівстаціонарнаможе бути без особливих затрат сил і засобів оперативно переміщена в будь-яке місце, а пересувнавзагалі не прив’язана в територіальному масштабі і весь час маневрує. За рамки поняття місцезнаходження виходять види мережі, віднесені до віртуальноїторгівлі, - посилкова й електронна, які в даному контексті є екстериторіальними, їх розташування не має жодного значення для покупців.

За характером капітальності споруд мережа роздрібних торговців діляться на декілька типів: капітальні магазини, легкоконструкційні павільйони, автомати; некапітальні палатки, кіоски, ятки, торгові місця.

Торговельні павільйони вважається пункт роздрібного продажу товарів, що займає окрему споруду полегшеної конструкції.

Торговельна палатка – невеликий об¢єкт дрібно роздрібної торгової мережі напівстаціонарної або збірно-роздрібної конструкції, не має торговельної зали для покупців.

Торговельний кіоск– дрібний об¢єкт дрібно роздрібної торгової мережі напівстарного типу, розрахований на 1-2 робочих місця продавців, що займає відособлене приміщення для організації продажу товарів без доступу до нього покупців і без підсобного приміщення.

Ятка– напівстаціонарна конструкція найпростішого типу, призначена для дрібно роздрібної реалізації товарів переважно на ринках, а також у виїзній торгівлі.

Торговельний автомат – автоматичний механічний пристрій, що здатний без участі людини-продавця реалізовувати товари штучного асортименту в будь-якому місці масового скупчення покупців.

Засоби пересувної торгівлі- це тимчасові торгові місця для здійснення роздрібного продажу.

Торгове місце – відособлене, спеціально обладнане місце поза магазином для здійснення роздрібного продажу товарів з додержанням чинних правил торгового обслуговування населення і порядку розрахунку з покупцями.

Підприємства й одиниці побутового обслуговування і фармаціїпрактично завжди влаштовуються тільки в капітальних спорудах,адже вони більшою мірою залежні, з одного боку, від механізмів і пристроїв, що створюють і надають послуги, а з другого – від особливих вимог до режиму зберігання медикаментів.

Процес концентрації роздрібних торговців полягає в зосередженні торговельних підприємств і одиниць різних типів на спільній площі охоплення (зоні діяльності).При цьому зони діяльності роздрібних торговців взаємно перетинаються, що з одного боку, підвищує рівень міжвидової і внутрішньої конкуренції в роздрібній торгівлі, а з другого – стимулює розвиток і поглиблення спеціалізації серед суб’єктів роздрібної торгівлі.

Унаслідок концентрації роздрібної торговельної мережі зони діяльності роздрібних торговців меншого формату завжди поглинаються, включаються до зон впливу великих, а ті, своєю чергою, - невеликих торговельних центрів.

Спеціалізація в роздрібній торгівлі – це форма поділу праці між роздрібними торговцями на основі одночасного добровільного обмеження, проте, і поглиблення основного асортименту.Спеціалізація роздрібної торговельної мережі розвивається у формах товарної спеціалізації і спеціалізації за споживчими комплексами.

За ознакоютоварної спеціалізаціїрозрізняють вузькоспеціалізовані, спеціалізовані, комбіновані, універсальні та змішані підприємства й одиниці.

Вузькоспеціалізовані роздрібні торговці обмежують товарний асортимент кількома найменуваннями товарів, найчастіше – товарною підгрупою (ґудзики, хліб, молоко, дитяче взуття).

Спеціалізованіторговельні підприємства й одиниці проводять реалізацію товарів тільки однієї товарної групи (взуття, одяг, хліб і хлібобулочні вироби).

Роздрібні торговці комбінованої спеціалізації займаються реалізацією товарів кількох споріднених за характером попиту груп (овочі-фрукти, галантерея-парфуми).

Універсальні магазини, до яких належать універмаги, універсами, гіпермаркети, супермаркети, реалізують товари надзвичайно широкої номенклатури через спеціалізовані секції або торгові місця.

Змішані спеціалізація характерна для тих торговців, що одночасно реалізують продовольчі і непродовольчі товари без організації відокремлених спеціалізованих секцій чи торгових місць.

Спеціалізація за споживчими комплексами полягає в підборі з товарів різних груп споживчих комплексів тематично спрямованих на певний контингент споживачів; організацію побуту; організацію дозвілля і відпочинкутощо. Дана форма спеціалізація за рахунок забезпечення комплексного задоволення попиту є особливо привабливою для покупців, оскільки значно скорочує затрати часу населення на здійснення купівель.

Підтипом роздрібного торговця розуміють характерний аналог, зразок торговельного підприємства або одиниці, виділений за ознаками капітальності і параметрів споруди даного суб’єкта торгівлі, а також основний його спеціалізації.


Читайте також:

  1. Основні види роздрібних торгівельних підприємств.
  2. Тем 1: Особливості побудови бухгалтерського обліку товарів і тари та облік їх надходження на роздрібних торгових підприємствах




Переглядів: 1136

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відбиває взаємозв'язок їх внутрішніх функціональних підрозділів і модифікується залежно від загальної кількості стратегій даного суб'єкта. | ТЕМА 1.2. : «Улаштування роздрібної

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.