МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
II. Read Dr. Smith’s rules and then look at the remarks in list A. These remarks are not good for negotiating. Instead, use phrase from list B.A a) You see? I knew I'd win! b) I know what you want to discuss, so let's start. c) I can reduce the price. Does that help? d) Delivery? That's no problem; no extra charge. e) It's against your policy to give discounts? OK. f) What a ridiculous idea! Don't be stupid. g) Another half per cent? Yes, that's a very generous offer you're making. h) This is my final offer. If you refuse, I'll cancel everything. В 1) If you increase the order, then we may be able to reduce the price. 2) Very well, but if you can't give discounts, I'm sure you can extend . . . 3) If you can't accept this, I may have to reconsider my position. 4) I think we can agree on these terms. 5) I'm afraid that will not be possible. 6) May we go through the points to be discussed before we begin? 7) Half a per cent is a very small amount. 8) Delivery? Well it may be possible but only if ... III. Below are the stages of a negotiation and some expressions which you may find useful at each stage. Conversation I'msure/confident we can reach agreement. (optimistic) I'm sure there's room for negotiation. We have a lot to discuss. Let's see how we get on. (cautious) Presenting your position This is our position. This is how we see it. We think the following is reasonable/appropriate. Our approach is this. Questioning the other's position How do you explain your attitude? How do you justify.. . ? account for . . . ? arrive at... ? Why do you want . .. ? Why such a high charge? Why such a long delivery period? Why such a low discount?
Refusing to accept I'm sorry, I can't accept 2%. You'll have to do better than that, I'm afraid. I'm afraid it's not enough. Other firms offer more than 2°/o. Refusing to move I'm afraid I can't agree to that. increase the rate. lower the price. shorten delivery. We've done our best for you. We have to maintain a policy. I have my instructions.
Suggesting a compromise May I make a suggestion? If you . . . then we may be able to ... We may be able to ... but only if you . . . Unless you ... there is no question of our being able to . . . Reaching agreement Let's just go through the terms. Let's summarize the conditions.
|
||||||||
|