Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



II. Answer the following questions.

1. Do people change during their working lives? If so, how?

2. What types of failures do companies experience, according to the article?

3. What does a fine future behind them mean?

4. What advice does the article give to managers?

 

III. In another part of the article (not included here), the writer suggests that selectors should look for three qualities:

a) intelligence and ability b) emotional stability c) conscientiousness.

 

1. Do you agree? Explain your opinion.

2. Complete the table with the adjectives below. What other words can you add?

 

astute bright calm clever easy-going hard-working moody neurotic punctual quick-tempered reliable responsible sharp slow  

 

Intelligence and ability   Emotional stability   Conscientiousness
bright calm reliable

DISCUSSION

1. In your opinion, which of factors below are important for getting a job? Choose the seven most important. Is there anything missing from the list?

 

age sex appearance astrological sign hobbies contacts and connections experience family background handwriting intelligence material status personality qualifications references sickness record blood group

 

2. Think about jobs you’ve had and interviews you’ve attended. Ask each other about your worst:

 

1) boss   2) job 3) colleague 4) interview

Part I

Job interview. Dialogue

I. Read and translate the dialogue:

Clare: Tell me about your present job.

Josh: I work for an organisation called OSS - Overseas Students' Service. I'm an accommodation officer. I help overseas students to find somewhere to live when they arrive in Britain.

Clare: I see. And how long have you been with this organisation?

Josh: Er .. . for just over a year. Since last May.

Clare: It sounds an interesting job. Why do you want to leave?

Josh: Oh, I just want a change. I'd like to travel a bit.

Clare: What languages do you speak? Josh: French, German, Spanish, oh, and Punjabi and a little Hindi.

Clare: That's good. Now, have you got a driving license?

Josh: Yes, I've had one for three years.

Clare: And what sort of job are you looking for?

Josh: I'd like a job as a tour guide.

 

II. In pairs, make conversations using the prompts below.

a: Where do you Jive?

в: In (Milan).

a: How long have you lived there?

в: I've lived there for (five) years/since (1999).

Where do you live? Where do you work/study? Have you got a car/moped/bike/pet? Have you got a boy/girlfriend? husband/wife? Have you got a driving license? live there? be where? have it? know him/her? be married? have it?

Part II




Переглядів: 755

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
HOW TO SELECT THE BEST CANDIDATES - AND AVOID THE WORST | I. Read the two case studies on the opposite page and answer these questions.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.