МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
I. Read the two case studies on the opposite page and answer these questions.1. What job did the men do? 2. Why were their employers upset? 3. Who appologised? Who accepted the change? 4. Who intends to sue his employer? Why?
Case 1 JOHN HUMPHRIES, aged 62, is a lorry driver who is proud of being well-dressed for work. However, his employer told him that he must not come to work in a collar and tie to drive his 17-tonne lorry. If he did so, he faced the sack. When working, Mr. Humphries, an ex-Royal Airforce man, wore dark blue trousers, a light blue shirt, and a red and grey striped tie. He felt he looked smart and impressed the customers. 'If you present yourself properly, you look good and get respect,' he said. Mr. Humphries' employers were not impressed when he refused to give up his collar and tie. They wanted him to conform to the company's new image of casual clothing such as T-shirts or sweat shirts. They even threatened to dismiss him if he didn't accept their new dress code. Union officials advised him to accept the change and follow the company's policy. He agreed.
YOSHIAKI NISHIURA, a 25-year-old lorry driver from western Japan, was sacked because he dyed his hair brown. (This is a popular fashion with a growing number of young Japanese.) Although he apologised and dyed it black again, he was still fired. His employer, Mr. Yamago, believed that behaviour like Mr. Nishiura's undermined company discipline and corrupted morale. He blamed it on American influence. 'We need drivers to maintain a professional appearance to make a good impression,' he said. A Japanese journalist said, 'Japanese firms expect all employees to look the same and think the same. When you enter a company, you sign away your human rights’. Mr. Nishiura is going to sue his employer for unfair dismissal.
II. Discuss these questions. 1 What do you think of: a) the employers' decisions? b) the employees' reactions? 2 How important is your personal appearance at work? Think about formal clothing, uniforms, men with earrings, and tattoos, etc.
III. Match the adjectives in column A to the nouns in column B. Make six word partnerships.
|
||||||||||
|