Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Індивідуальні завдання

При виконанні індивідуального завдання необхідно:

1) скласти дерево, яке охоплює усі можливі варіанти подій;

2) визначити найбільш ефективну послідовність дій, базуючись на очікуваних прибутках кожного варіанта;

3) дослідити рішення на чутливість, тобто встановити, чи прийняте рішення має деякий запас надійності при зміні ймовірності;

4) дати відповідь на додаткові питання.

 

1. Фірма, що займається дослідженням ринку, розраховує розширити свою діяльність за рахунок використання персонального комп’ютера (ПК) для обробки інформації. Постає питання: придбати комп’ютери чи орендувати. Передбачити зростання масштабів діяльності фірми на найближчі 4 роки неможливо, але можливо розділити його на значний, середній та незначний. Імовірність значного зростання масштабу діяльності за 1 рік після установки ПК складає 0,6, середнього – 0,3, незначного – 0,1. В наступні 3 роки зростання може оцінюватися як значне та незначне. Підраховано, що якщо зростання значне за 1-й рік, то імовірність того, що воно залишиться таким самим протягом наступних 3-х років становить 0,75. Середнє зростання 1-го року зміниться на незначне у наступні роки з імовірністю 0,5, а незначне таким самим залишиться з імовірністю 0,9. Чисті прибутки, викликані такими змінами, наведені в таблиці.

Зростання Прибуток на кінець року
Значне
Середнє
Незначна

Вартість ПК 35 тис у.о. Умови аренди: перший внесок 15000 у.о. плюс 25% від чистого прибутку на кінець року. Компанія розраховує отримувати 12% річного прибутку на вкладений капітал.

Вирішити який варіант рішення для фірми краще купувати чи орендувати комп’ютери?

 

2. Клієнт звернувся до банку за позикою, розміром 15 тис. у.о., для фінансування свого проекту. Банк може позичити йому гроші під 15% річних, або вкласти їх в інвестиційний проект під 9% річних із надійним 100% поверненням суми. Із попереднього досвіду відомо, що 4% клієнтів кредит не повертають. Банк може перевірити платоспроможність клієнта перед тим, як видавати йому позику. Аудиторська фірма бере по 800 у.о. за кожну перевірку.

Тепер банк має вирішити дві задачі:

· проводити аудиторську перевірку чи ні;

· видавати після цього позику чи ні.

Для вирішення 1 проблеми банк перевіряє відповідність інформації, що видається аудиторською фірмою. Для цього вибирає 1000 клієнтів, які перевірені аудиторською фірмою і яким після цього видавався кредит. Ці результати у таблиці:

Рекомендації аудиторської фірми Кредит повернули Кредит не повернули Усього
Видати кредит
Не видати кредити
Усього

Яку пораду Ви б рекомендували банку для вирішення надання грошової позики клієнту?

 

3. Компанія "Manufacturing Company" збирається виготовляти новий товар, для чого потрібно побудувати новий завод. Розглядаються наступні варіанти:

А) Побудувати завод вартістю 600000 у.о. При цьому варіанті можливий: великий попит з імовірністю 0,7 і низький попит з імовірністю 0,3. Якщо попит буде великим, то очікується річний прибуток у розмірі 250000 у.о. протягом наступних п'яти років; якщо попит низький, то щорічні збитки через великі капіталовкладення складатимуть 50000 у.о.

Б) Побудувати малий завод вартістю 350000 у.о. Тут також можливий великий попит з імовірністю 0,7 і низький попит з імовірністю 0,3. У випадку великого попиту щорічний прибуток протягом п'яти років становитиме 150000 у.о., при низькому попиті – 25000 у.о.

В) Відразу завод не будувати, а відкласти рішення цього питання на один рік для збору додаткової інформації, що може бути позитивною або негативною з імовірностями 0,8 і 0,2 відповідно. Через рік, якщо інформація виявиться позитивною, можна побудувати великий або малий завод по вище зазначених цінах. Керівництво компанії може вирішити взагалі ніякого заводу не будувати, якщо інформація буде негативною. Незалежно від типу заводу імовірності великого й низького попиту змінюються на 0,9 і 0,1 відповідно, якщо буде отримана позитивна інформація. Прибутки на наступні чотири роки залишаються такими ж, якими вони були у варіантах А і Б.

Вирішити який варіант рішення для компанії найкращій? Як зміниться рішення, як що будівельна компанія запропонує фірмі знижку, якщо вона відразу ж приступить до будівництва великого заводу? Яким повинен бути розмір цієї знижки (у відсотках), щоб фірма відмовилася від раніше обраного варіанта?

 

4. У консалтингову фірму "Carna & Clytie" звернувся клієнт із проханням розглянути варіанти інвестування 100000 у.о. терміном на два роки. У результаті маркетингового дослідження були запропоновані два варіанти (А і В), один із яких містить невеликий ризик, у той час як інший цілком без ризику. Варіант А передбачає декілька можливих розмірів прибутку: 8%, 10%, 12%, але через особливості об'єкта інвестування існує деяка кореляція прибутків першого й другого років, що показана в таблиці:

Перший рік Другий рік
8 % 10 % 12 %
8 % 10 % 12 % 0,6 0,2 0,1 0,3 0,5 0,2 0,1 0,3 0,7

На цьому етапі всі три варіанти прибутків за перший рік рівно ймовірнісні. Варіант В передбачає стабільний прибуток 9,5% річних. При розрахунках ви можете не брати до уваги оподатковування; а прибуток першого року реінвестуйте на другий рік. Незалежно від того, який з варіантів буде обраний, інвестування робиться на повні два роки.

Яка стратегія інвестицій у даному випадку принесе максимальний очікуваний прибуток? Як зміниться ваше "дерево", якщо стане можливим перейти від варіанта А до варіанта В в кінці першого року?

 

5. Невелика хімічна фірма "Неtгоs Hetrosone Ltd" випускає дорогий промисловий розчинник "Неtгоsonе", що швидко псується. Тому запаси розчинника не можна тримати більше, ніж один місяць. Об'єми випуску продукції плануються на початку кожного місяця, і під ці плани закуповується необхідна сировина. На жаль, попит на розчинник дуже сильно коливається від місяця до місяця, і якщо попит перевищує запланований випуск, то відбувається втрата прибутків, тому що попит повинен бути задоволений відразу ж. Якщо ж, навпаки, зроблено більше, ніж потрібно в даному місяці (пропозиція завелика), знижується вартість продукції. Ціна реалізації – 2400 у.о. за 1 т, змінні виробничі витрати – 1500 у.о. за 1 т. Аналізуючи попит за останні декілька місяців, менеджер по збуту встановив, що попит коливається між 10 і 20 т на місяць. Для того щоб спростити аналіз попиту, він підрозділив його на три типи - "низький" (10 т з імовірністтю 0,3), "середній" (15 т з імовірністтю 0,6) та "високий" (20 т з імовірністтю 0,1). Припустимо, рівні попиту не змінюються.

Який об'єм виробництва ви б могли порадити, щоб прибуток у довгостроковій перспективі був максимальний?

 

6. Підприємство на межі банкрутства. Існує 3 способи виходу із кризи:

А) підприємство може взяти в банку позику розміром 10000 у.о. під 20 % річних терміном на 3 роки. Імовірність того, що справи підуть вгору, становить 0,6 , при цьому прибутки фірми складатимуть 14000 у.о. щорічно. Якщо ж керівництво фірмою виявиться невдалим (ймовірність 0,4), то щороку прибутки підприємства складатимуть лише 6500 у.о.

Б) підприємство може здати в оренду частину своїх приміщень терміном на 3 роки. За рахунок орендної плати фірма працюватиме у кращому разі зі щорічним прибутком в 7000 у.о. (ймовірність 0,8), у гіршому разі – зі щорічним прибутком у 3000 у.о. (ймовірність 0,2).

В) підприємство може взяти в кредит на один рік деяку суму. Якщо керівництво фірми розумно використає ці гроші ( ймовірність – 0,9 ), то за перший рік фірма повністю виплатить свій борг, а в наступні 2 роки її щорічні прибутки складатимуть 11000 у.о. або 7000 у.о. при ймовірностях 0,8 i 0,2 відповідно. Якщо ж кредит не допоможе підприємству покращити фінансове становище, то в цьому випадку фірма матиме за перший рік заборгованість, яку буде вимушена відшкодовувати за наступні 2 роки, при цьому прибутки фірми будуть нульовими.

Базуючись на очікуваних прибутках в кінці 3-го року кожного варіанту, визначити найефективніший з них. Чи зміниться прийняте рішення, якщо у варіанті 2 ймовірності успіху й невдачі зміняться на 0,7 i 0,3 відповідно?

 

7. Фірма планує розпочати випуск нових моделей взуття і має купити для цих цілей нове обладнання. Серед різноманітних пропозицій принципово відрізняються дві – обладнання виробництва німецької фірми (варіант А) та італійської фірми (варіант В). На лінії німецької фірми може вироблятися продукція з невисокою собівартістю, орієнтована на масового покупця. Ця лінія коштує 200000 грн. Якщо попит на продукцію фірми стане масовим (ймовірність 0,8) то очікується річний прибуток 100000 грн, при низькому попиті внаслідок низької якості продукції (ймовірність 0,2), фірма матиме збитки 100000 грн через капіталовкладення на протязі наступних 5 років. Лінія італійської фірми орієнтована на виробництво дорогого модельного взуття. Вона коштує 400000 грн. В такому випадку фірма орієнтується на значно вужчий, але ще не досить заповнений сегмент ринку дорогого взуття, й має перспективу стати провідною у ньому. Якщо продукція фірми матиме достатній попит (ймовірність 0,6) то очікується річний прибуток 250000 грн, при низькому попиті (ймовірність 0,4) – 50000 грн. Фірма може провести соціологічне опитування з метою вивчення актуальних проблем споживачів, оцінити кон’юктуру ринку. За цю інформацію необхідно заплатити Центру соціальних досліджень 10000 грн. Ймовірність того, що по результатам досліджень варто буде купувати лінію німецького виробника становить 0,7, італійського 0,3.

Яку пораду Ви б рекомендували фірмі для вирішення поставленої задачі?

 

8. Фірма, що займається розробкою та продажем програмного забезпечення, вирішила провести рекламну кампанію нових розробок. Постачають такі проблеми: розмістити рекламу в мережі Internet (варіант А) або в спеціалізованому періодичному виданні (варіант В). Якщо фірма віддасть перевагу рекламі в Internet, розробка сторінки коштуватиме 5000 у.о. При цьому можливі такі варіанти. Якщо розмістити рекламу в пошукових системах (варіант С), щомісячна плата становитиме 700 у.о., якщо віддати перевагу банерній рекламі (варіант D) – 500 у.о. Якщо ж віддати перевагу розміщенню реклами в спеціалізованому журналі, то розробка самої реклами коштуватиме 100 у.о. При цьому також можливі 2 варіанти: кольорова реклама на всю сторінку, плата за місяць якої становитиме 2000 у.о. (варіант Е) або рекламний блок на 1/4 сторінки, плата за місяць – 700 у.о. (варіант F). Маркетингове дослідження показало наступні результати. Вибір кожного з варіантів передбачає декілька можливих розмірів прибутку. Відповідні дані наведені в таблиці.

    Можливий прибуток / ймовірність
Великий попит Середній попит Низький попит
Банерна реклама 15000/0,2 10000/0,7 5000/0,1
Реклама в пошукових системах 15000/0,3 10000/0,6 5000/0,1
Сторінка в журналі 8000/0,6 3000 / 0,4
Блок в журналі 5000/0,6 1000/0,4

Який варіант реклами ви б порадили вибрати фірмі, базуючись на очікуваній сумі прибутку?

 

9. Фермерське підприємство „Бурячок”, що займається вирощенням цукрового буряку, розраховує розширити свою діяльність за рахунок використання нової техніки. Постає питання придбати техніку чи орендувати. Передбачити зростання масштабів діяльності фірми на найближчі 3 роки неможливо, але можливо розділити його на значний, середній та незначний. Імовірність значного зростання масштабу діяльності за 1 рік після використання нової техніки складає 0,5, середнього – 0,2, незначного – 0,3. В наступні 3 роки зростання може оцінюватися як значне та незначне. Підраховано, що якщо зростання значне за 1-й рік, то імовірність того, що воно залишиться таким самим протягом наступних 3-х років становить 0,55. Середнє зростання 1-го року зміниться на незначне у наступні роки з імовірністю 0,4, а незначне таким самим залишиться з імовірністю 0,7. Чисті прибутки, викликані такими змінами, наведені в таблиці.

Зростання Прибуток на кінець року
Значне
Середнє
Незначна

Вартість техніки25 тис. у.о. Умови оренди: перший внесок 10000 у.о. плюс 30% від чистого прибутку на кінець року. Компанія розраховує отримувати 15% річного прибутку на вкладений капітал.

Вирішити який варіант рішення для фірми краще купувати чи орендувати нову техніку?

 

10. У консалтингову фірму "Шарон" звернувся клієнт із проханням розглянути варіанти інвестування 10000 у.о. терміном на три роки. В результаті маркетингового дослідження були запропоновані два варіанти (А і В), один із яких містить невеликий ризик у той час, як інший цілком без ризику. Варіант А передбачає декілька можливих розмірів прибутку: 8%, 10%, 12%, але через особливості об'єкта інвестування існує деяка кореляція прибутків першого, другого та третього років, що показана в таблиці:

Перший рік Другий рік Третій рік
8% 10% 12% 8% 10%
8% 10% 12% 0,6 0,2 0,1 0,3 0,5 0,2 0,1 0,3 0,7 0,8 0,1 0,7 0,2 0,9 0,3

На цьому етапі всі три варіанти прибутків першого року рівно ймовірнісні. Варіант В передбачає стабільний прибуток 9,5 % річних. При розрахунках ви можете не брати до уваги оподатковування; а прибуток першого року реінвестуйте на другий рік. Незалежно від того, який з варіантів буде обраний, інвестування робиться на повні три роки.

Яка стратегія інвестицій у даному випадку принесе максимальний очікуваний прибуток? Як зміниться ваше "дерево", якщо стане можливим перейти від варіанта А до варіанта В в кінці першого року?

 

11. Фірма, що займається розробкою та продажем косметики для жінок, вирішила провести рекламну кампанію нових розробок. Існують такі варіанти: розмістити рекламу на телебаченні (варіант А) або в спеціалізованому періодичному виданні (варіант В). Якщо фірма віддасть перевагу рекламі на телебаченні, розробка рекламного ролику коштуватиме 10000 у.о. При цьому можливі такі варіанти: якщо розмістити рекламу на каналі „Інтер” (варіант С), щомісячна плата становитиме 70000 у.о.; якщо віддати перевагу каналу „1+1”, щомісячна плата складатиме 50000 у.о.; якщо ж віддати перевагу розміщенню реклами в спеціалізованому журналі, то розробка самої реклами коштуватиме 500 у.о. При цьому також можливі 2 варіанти: кольорова реклама на всю сторінку, плата за місяць становитиме 5000 у.о. (варіант Е); рекламний блок на 1/4 сторінки, плата за місяць – 2500 у.о. (варіант F). Маркетингове дослідження показало наступні результати: вибір кожного з варіантів передбачає декілька можливих розмірів прибутку, відповідні дані наведені в таблиці.

    Можливий прибуток / ймовірність
Великий попит Середній попит Низький попит
Реклама на каналі „Інтер” 60000/0,2 30000/0,7 2000/0,1
Реклама на каналі „1+1” 50000/0,3 30000/0,6 10000/0,1
Сторінка в журналі 25000/0,5 15000/0,1 10000/0,4
Блок в журналі 15000/0,4 10000/0,4 5000/0,2

Який варіант реклами ви б порадили вибрати фірмі, базуючись на очікуваній сумі прибутку?

 

12. Компанія "Аляска Компані" збирається випускати новий товар, виготовлення якого вимагає будівницьво нового заводу. Розглядаються наступні варіанти:

А) Побудувати завод вартістю 500000 у.о. при цьому можливий великий попит з імовірністю 0,7 і низький попит з імовірністю 0,3. Якщо попит буде великим, то очікується річний прибуток у розмірі 140000 у.о. протягом наступних п'яти років; якщо попит низький, то щорічні збитки через великі капіталовкладення складуть 10000 у.о.

Б) Побудувати малий завод вартістю 300000 у.о. при цьому можливий великий попит з імовірністю 0,7 і низький попит з імовірністю 0,3. У випадку великого попиту щорічний прибуток протягом п'яти років становитиме 100000 у.о., при низькому попиті – 25000 у.о.

В) Відразу завод не будувати, а відкласти рішення цього питання на один рік для збору додаткової інформації, що може бути позитивною або негативною з імовірностями 0,6 і 0,4 відповідно. Через рік, якщо інформація виявиться позитивною, можна побудувати великий або малий завод по вище зазначених цінах. Керівництво компанії може взагалі відхилити будівництво заводу, якщо інформація буде негативною. Незалежно від типу заводу імовірності великого й низького попиту змінюються на 0,7 і 0,3 відповідно, якщо буде отримана позитивна інформація. Прибутки на наступні чотири роки залишаються такими ж, якими вони були у варіантах А і Б.

Вирішити який варіант рішення для компанії найкращій? Як зміниться рішення, як що будівельна компанія запропонує фірмі знижку, якщо вона відразу ж приступить до будівництва великого заводу? Яким повинен бути розмір цієї знижки (у відсотках), щоб фірма відмовилася від раніше обраного варіанта?

 

13. Підприємство на межі банкрутства. Існує 3 варіанта виходу із кризи:

А) Підприємство може взяти в банку позику розміром 200000 у.о. під 25% річних терміном на 2 роки. Імовірність того, що справи підуть вгору, становить 0,7, при цьому прибутки фірми складатимуть 50000 у.о. щорічно. Якщо ж керівництво фірмою виявиться некомпетентним у цьому питанні (ймовірність 0,3), то щороку прибутки підприємства складатимуть лише 15000 у.о.

Б) Підприємство може здати в оренду частину своїх приміщень терміном на 2 роки. За рахунок орендної плати фірма працюватиме у кращому разі з щорічним прибутком в 40000 у.о. (ймовірність 0,6), у гіршому разі – з щорічним прибутком у 10000 у.о. (ймовірність 0,4).

В) Підприємство може взяти в кредит на один рік деяку суму. Якщо керівництво фірми розумно використає ці гроші (ймовірність – 0,7), то за перший рік фірма повністю виплатить свій борг, а в наступні 2 роки її щорічні прибутки складатимуть 10000 у.о. або 9000 у.о. при ймовірностях 0,8 i 0,2 відповідно. Якщо ж кредит не допоможе підприємству покращити фінансове становище, то в цьому випадку фірма матиме за перший рікзаборгованість, яку буде вимушена відшкодовувати за наступні 2 роки, при цьому прибутки фірми будуть нульовими.

Базуючись на очікуваних прибутках в кінці 3-го року кожного варіанту, визначте найефективніший з них.

 

14. Компанія „Ковбасний рай” хоче розширити свій асортимент по виготовленню ковбасних виробів. Розглядаються наступні варіанти:

А) Придбати лінію фірми „Шинка” вартістю у.о. 1 млн. У цьому випадку можливий великий попит з імовірністю 0,8 і низький попит з імовірністю 0,2. Якщо попит буде великим, то очікується річний прибуток у розмірі 500000 у.о. протягом наступних 3 років; якщо попит низький – 100000 у.о.

Б) придбати лінію фірми „Світла” вартістю 500000 у.о. Тут також можливий великий попит з імовірністю 0,9 і низький попит з імовірністю 0,1. У випадку великого попиту щорічний прибуток протягом 3 років становитиме 250000 у.о., при низькому попиті – 150000 у.о.

В) Відразу завод не будувати, а відкласти рішення цього питання на один рік для збору додаткової інформації, що може бути позитивною або негативною з імовірностями 0,8 і 0,2 відповідно. Через рік, якщо інформація виявиться позитивною, можна придбати лінію фірми „Шинка” або „Світла” по вище зазначених цінах. Керівництво компанії може вирішити взагалі ніякої лінії не купивати, якщо інформація буде негативною. Незалежно від лінії імовірності великого й низького попиту змінюються на 0,8 і 0,2 відповідно, якщо буде отримана позитивна інформація. Прибутки на наступні чотири роки залишаються такими ж, якими вони були у варіантах А і Б.

Вирішити який варіант рішення для компанії найкращій?

 

15. Виробничою компанією було розроблено новий товар, складна технологія виробничного процесу збільшує його вартість до 5 млн. у.о. Для організації виробничого процесу потрібно 2 роки, але існує лише 0,7 імовірності, що буде забезпечуватись належна технологія процесу. У зв’язку з цим перед компанією постало питання про розроблення автоматизованої системи управління технологічного процесу (АСУТП), яка забезпечить дотримання технологічних вимог. Дослідження та розроблення АСУТП триватимуть 2 роки і коштуватимуть 500000 у.о. Ймовірність розроблення ефективної АСУТП становить 85%. Розроблення АСУТП можна почати відразу, або почекати рік. Якщо розроблення почати відразу, а технологічний процес буде дотриманий, то АСУТП буде непотрібно і в наслідок цього матимемо збитки в 500000 у.о. Якщо ж відкласти розробку АСУТП, а виробничий процес не відповідатиме стандартам, то виготовлення нового товару переноситься на наступний рік до завершення досліджень. У випадку, якщо реалізація нового товару почнеться протягом року, то прибуток буде складатися 5 млн. у.о. Якщо відкласти виробництво на 1 рік, то прибуток становитиме 3,5 млн. у.о. через можливість появи конкурентів.

Базуючись на очікуваних прибутках в кінці 3-го року кожного варіанту, визначте найефективніший з них.

 

16. Фірма „Kremi&Kremi”, що займається продажем косметичних засобів, розраховує розширити свою діяльність за рахунок використання нових автомобілів. Постає питання придбати техніку чи орендувати. Передбачити зростання масштабів діяльності фірми на найближчі 3 роки неможливо, але можливо розділити його на значний, середній та незначний. Імовірність значного зростання масштабу діяльності за 1 рік після використання нових автомобілів складає 0,7, середнього – 0,1, незначного – 0,2. В наступні 3 роки зростання може оцінюватися як значне та незначне. Підраховано, що якщо зростання значне за 1-й рік, то імовірність того, що воно залишиться таким самим протягом наступних 3-х років становить 0,75. Середнє зростання 1-го року зміниться на незначне у наступні роки з імовірністю 0,4, а незначне таким самим залишиться з імовірністю 0,6. Чисті прибутки, що викликані такими змінами наведені в таблиці.

Зростання Прибуток на кінець року
Значне
Середнє
Незначна

Вартість автомобілів 200 тис. у.о. Умови оренди: перший внесок 50000 у.о. плюс 15% від чистого прибутку на кінець року. Компанія розраховує отримувати 25% річного прибутку на вкладений капітал.

Вирішити який варіант рішення для фірми краще купувати чи орендувати автомобілі?

 

17. Фірма, що займається продажем персональних комп’ютерів, вирішила провести рекламну кампанію. Існують такі варіанти: розмістити рекламу на телебаченні (варіант А), в спеціалізованому періодичному виданні (варіант В) або в на радіо (варіант С). Якщо фірма віддасть перевагу рекламі на телебаченні, розробка рекламного ролику коштуватиме 25000 у.о. При цьому можливі такі варіанти. Якщо розмістити рекламу на каналі „5 канал” (варіант D), що місячна плата становитиме 150000 уо. Якщо віддати перевагу каналу „Новий” (варіант E), щомісячна плата складатиме 85000 у.о. Якщо ж віддати перевагу розміщенню реклами в спеціалізованому журналі, то розробка самої реклами коштуватиме 500 у.о. При цьому також можливі 2 варіанти: кольорова реклама на всю сторінку, плата за місяць становитиме 120000 у.о. (варіант H); рекламний блок на 1/4 сторінки, плата за місяць – 25000 у.о. (варіант F). Якщо ж віддати перевагу розміщенню реклами на радіо, то розробка самої реклами коштуватиме 500 у.о., плата за місяць становитиме 12000 у.о. (варіант G). Маркетингове дослідження показало наступні результати. Вибір кожного з варіантів передбачає декілька можливих розмірів прибутку. Відповідні дані наведені в таблиці.

    Можливий прибуток / ймовірність
Великий попит Середній попит Низький попит
Реклама на каналі „5 канал” 400000/0,2 200000/0,7 100000/0,1
Реклама на каналі „Новий” 300000/0,3 150000/0,6 100000/0,1
Сторінка в журналі 150000/0,5 150000/0,1 100000/0,4
Блок в журналі 100000/0,4 100000/0,4 50000/0,2
Радіо 350000/0,3 250000/0,6 50000/0,1

Який варіант реклами ви б порадили вибрати фірмі, базуючись на очікуваній сумі прибутку?

 

18. Компанія, що займається створення програмного забезпечення, постала перед вибором: продовжувати розробляти ПЗ для платформи Win32 за допомогою середовища розробки Borland С++ (варіант А), або перейти на платформу .NET та середовище розробки Microsoft Visual Studio .NET (варіант В). Для переходу на нову платформу необхідно витратити 20 тис грн. на придбання програмного забезпечення та 50 тис грн. на підвищення кваліфікації співробітників. Існує ймовірність 0,45, що нова платформа не буде мати попит на рику, и тоді всі витрати будуть марними. Якщо ж буде мати успіх, тоді нова платформа почне домінувати на ринку, і можливі три варіанти збільшення прибутку кампанії:

Ймовірність Збільшення прибутку, %
0,3
0,2
0,5

Провести аналіз та виробити рекомендації для подальших дій на наступний рік компанії, якщо прибуток за попередній рік становив 430 тис грн.; за відсутності змін та домінування нової платформи прибуток зменшиться на 15%.

 

19. У консалтингову фірму "Сізам" звернувся клієнт із проханням розглянути варіанти інвестування 750000 у.о. терміном на два роки. У результаті маркетингового дослідження були запропоновані два варіанти (А і В), один із яких містить невеликий ризик, у той час як інший цілком без ризику. Варіант А передбачає декілька можливих розмірів прибутку: 5%, 8%, 10%, але через особливості об'єкта інвестування існує деяка кореляція прибутків першого й другого років, що показана в таблиці:

Перший рік Другий рік
5% 8% 10%
5% 8% 10% 0,4 0,3 0,6 0,2 0,4 0,1 0,4 0,3 0,3

На цьому етапі всі три варіанти прибутків першого року рівно ймовірнісні. Варіант В передбачає стабільний прибуток 7 % річних. При розрахунках ви можете не брати до уваги оподатковування; а прибуток першого року реінвестуйте на другий рік. Незалежно від того, який з варіантів буде обраний, інвестування робиться на повні два роки.

Яка стратегія інвестицій у даному випадку принесе максимальний очікуваний прибуток? Як зміниться ваше "дерево", якщо стане можливим перейти від варіанта А до варіанта В в кінці першого року?

 

20. Підприємство хоче розширюватись, але у нього не вистачає для цього власних коштів. Існує 3 варіанта рішення:

А) Підприємство може взяти в банку позику розміром 1 млн у.о. під 20% річних терміном на 3 роки. Імовірність того, що справи підуть вгору, становить 0,6, при цьому прибутки фірми складатимуть 650000 у.о. щорічно. Якщо ж керівництво фірми виявиться не компетентним у цьому питанні (ймовірність 0,4), то щороку прибутки підприємства складатимуть лише 300000.

Б) Підприємство може здати в оренду частину своїх приміщень терміном на 3 роки. За рахунок орендної плати фірма працюватиме у кращому разі з щорічним прибутком в 250000 у.о. (ймовірність 0,8), у гіршому разі – з щорічним прибутком у 150000 у.о. (ймовірність 0,2).

В) Підприємство може взяти в кредит на один рік деяку суму. Якщо керівництво фірми розумно використає ці гроші, то щорічні прибутки складатимуть 210000 у.о. або 100000 у.о. при ймовірностях 0,8 i 0,2 відповідно.

Базуючись на очікуваних прибутках в кінці 3-го року кожного варіанту, визначте найефективніший з них. Чи зміниться прийняте рішення, якщо у варіанті В ймовірності успіху й невдачі зміняться на 0,6 i 0,4 відповідно?

 

21. Компанія "Лука" збирається випускати новий товар, виготовлення якого вимагає будівництво нового заводу. Розглядаються наступні варіанти:

А) Побудувати завод вартістю 100000 у.о. При цьому варіанті можливий: великий попит з імовірністю 0,8 і низький попит з імовірністю 0,2. Якщо попит буде великим, то очікується річний прибуток у розмірі 170000 у.о. протягом наступних п'яти років; якщо попит низький, то щорічні збитки через великі капіталовкладення складуть 70000 у.о.

Б) Побудувати малий завод вартістю 50000 у.о. Тут також можливий великий попит з імовірністю 0,9 і низький попит з імовірністю 0,1. У випадку великого попиту щорічний прибуток протягом п'яти років становитиме 90000 у.о., при низькому попиті – 60000 у.о.

В) Відразу завод не будувати, а відкласти рішення цього питання на один рік для збору додаткової інформації, що може бути позитивною або негативною з імовірностями 0,4 і 0,6 відповідно. Через рік, якщо інформація виявиться позитивною, можна побудувати великий або малий завод по вище зазначених цінах. Керівництво компанії може вирішити взагалі ніякого заводу не будувати, якщо інформація буде негативною. Незалежно від типу заводу імовірності великого й низького попиту змінюються на 0,8 і 0,2 відповідно, якщо буде отримана позитивна інформація. Прибутки на наступні чотири роки залишаються такими ж, якими вони були у варіантах А і Б.

Вирішити який варіант рішення для компанії найкращій? Будівельна компанія пропонує фірмі знижку, якщо вона відразу ж приступить до будівництва великого заводу. Яким повинен бути розмір цієї знижки (у відсотках), щоб фірма відмовилася від раніше обраного варіанта?

 

22. Виробничою компанією було розроблено новий товар, наявність у виробничому процесі високотемпературних реакцій збільшує його вартість до 35 млн. у.о. Для організації виробничого процесу потрібен 1 рік, але існує лише 62 % - ва імовірність, що буде забезпечуватись належна технологічна безпечність процесу. У зв’язку з цим перед компанією постало питання про розроблення комп’ютерно-контролюючої системи (ККС), яка забезпечує безпечність високотемпературних реакцій. Дослідження та розроблення ККС триватимуть 1 рік і коштуватимуть 2 млн. у.о. Ймовірність розроблення ефективної ККС становить 73%. Розроблення ККС можна почати відразу, або почекати рік до вияснення технологічної безпеки процесу. Якщо розроблення почати відразу, а виробничий процес виявиться безпечним, то ККС буде непотрібно і в наслідок цього матимемо збитки в 3 млн. Якщо ж відкласти розробку ККС, а виробничий процес не відповідатиме стандартам, то виготовлення нового товару переноситься на рік до завершення досліджень. У випадку, якщо реалізація нового товару почнеться протягом року, то прибуток буде складатися 30 млн. у.о. Якщо відкласти виробництво на 1 рік, то прибуток становитиме 11.5 млн. у.о. через можливість появи конкурентів.

Яку пораду Ви б рекомендували керівництву компанії? Як повинна змінитися ймовірність успішної розробки виробничого процесу (на даний етап визначена у 0,55), що Ви змінили свої рекомендації?

 

23. Косметична фірма “Велла” збирається випускати нові парфуми, для чого потрібно побудувати новий цех та закупити обладнання, при цьому можливі такі варіанти:

А) побудувати цех і закупити обладнання вартістю 30 тис. у.о. протягом 5 років в разі великого попиту на парфуми очікується річний прибуток у розмірі 15 тис. у.о. на рік (імовірність 0,7), а у випадку низького попиту прогнозуються збитки сумою 1 тис. у.о. (імовірність 0,3);

Б) закупити обладнання вартістю 5 тис у.о., в разі великого попиту на парфуми очікується прибуток у розмірі 4 тис. у.о. (імовірність 0,7), а у випадку низького попиту – збитки у розмірі 1 тис. у.о. (імовірність 0,3) протягом 5 років;

В) відразу цех не будувати, а рішення відкласти на рік, за який провести додаткові маркетингові дослідження, а гроші вкласти в банк під 10% річних.

Результати досліджень ринку можуть бути позитивними (імовірність 0,8) або негативними (імовірність 0,2). При цьому імовірності великого і низького попиту дорівнюють відповідно 0,9 і 0,1, якщо буде отримана позитивна інформація 0,6 і 0,4, якщо буде отримана негативна інформація. Прибутки за наступні 4 роки не змінюються.

Вирішити який варіант рішення для компанії найкращій? Чи зміниться прийняте рішення, якщо у варіанті Б ймовірності великого та низького попиту зміняться на 0,6 i 0,4 відповідно?

 

24. Торгова фірма, що займається реалізацією побутової техніки, для відкриття нового магазину має закупити новий товар, строком реалізації один рік. Фірма співробітничає з двома корейськими заводами “Shtorm” та“Toiku”, які випускають побутову техніку. Для закупівлі техніки на заводі “Shtorm” потрібно витратити 250000 у.о. Якщо весь товар буде продано за рік (ймовірність 0,7) то прибуток складатиме 350000 у.о., але якщо товар не буде користуватися попитом (ймовірність 0,3) фірма матиме збитки 40000 у.о. Завод “Toiku” виготовляє техніку з низькою собівартістю, орієнтовану на людей з середнім рівнем прибутку. На закупівлю їхньої продукції потрібно витратити 200000 у.о. і при високому попиті (ймовірність 0,9) прибуток складатиме 280000 у.о., при низькому (ймовірність 0,1) 30000 у.о. збитків. Фірма може замовити соціологічне опитування для виявлення актуальних потреб споживачів. Вартість такого опитування 10000 у.о. Ймовірність того, що за результатами опитування споживач обере продукцію заводу “Shtorm” 0,3, “Toiku”0,7.

Вирішити який варіант рішення для фірми найкращій? Чи зміниться прийняте рішення, якщо ймовірності збільшення та зменшення попиту на товар заводу “Toiku” зміняться на 0,6 i 0,4 відповідно?

 

25. Фірма, що займається перевезенням товарів на замовлення, розраховує розширити свою діяльність за рахунок використання баржі для перевезення товарів річними шляхами. Постає питання: придбати баржу чи орендувати. Передбачити зростання масштабів діяльності фірми на найближчі 3 роки неможливо, але можливо розділити його на значний та незначний. Імовірність значного зростання масштабу діяльності за 1 рік після використання баржі складає 0,85, незначного – 0,15. В наступні 2 роки зростання може оцінюватися як значне, середнє та незначне. Підраховано, що якщо зростання значне за 1-й рік, то імовірність того, що воно залишиться таким самим протягом наступних 2-х років становить 0,75. Середнє зростання 1-го року зміниться на незначне у наступні роки з імовірністю 0,10, а стане незначне – 0,15. Чисті прибутки викликані такими змінами наведені в таблиці.

Зростання Прибуток на кінець року
Значне
Середнє
Незначна

Вартість баржі 87 тис. у.о. Умови оренди: перший внесок 27 тис у.о. плюс 15 % від чистого прибутку на кінець року.

Вирішити який варіант рішення для фірми краще купувати чи орендувати баржу?

 

26. У консалтингову фірму "Carna & Clytie" звернувся клієнт із проханням розглянути варіанти інвестування 1 млн у.о. терміном на 3 роки. В результаті маркетингового дослідження було запропоновано: вкласти в будівництво котеджу (варіант А), або в будівництво ресторану (варіант В). Варіант А передбачає декілька можливих розмірів прибутку: 15% або 20%, але через особливості об'єкта інвестування існує деяка кореляція прибутків першого й другого років, що показана в таблиці:

Перший рік Другий рік
10% 15% 20%
15% 20% 0,4 0,2 0,5 0,5 0,1 0,3

Варіант В передбачає стабільний прибуток 16 % річних. При розрахунках ви можете не брати до уваги оподатковування. Інвестування робиться на повні 3 роки незалежно від вибраного варіанту,.

Яка стратегія інвестицій у даному випадку принесе максимальний очікуваний прибуток? Як зміниться ваше "дерево" та стратегія інвестування, якщо стане можливим перейти від варіанта В до варіанта А в кінці першого року?

 

27. Компанія, що займається створення програмного забезпечення, постала перед вибором: продовжувати розробляти ПЗ для платформи Win32 за допомогою середовища розробки Borland Delphi (варіант А), або перейти на платформу .NET, та середовище розробки Microsoft Visual Studio .NET (варіант В). Для переходу на нову платформу необхідно витратити 10 тис грн. на придбання програмного забезпечення та 30 тис грн. на підвищення кваліфікації співробітників. Існує ймовірність 0,15, що нова платформа не буде мати попит на ринку, и тоді всі витрати будуть марними. Якщо нова платформа почне домінувати на ринку, можливі три варіанти збільшення прибутку кампанії:

Ймовірність Збільшення прибутку, %
0,2
0,7
0,1

Провести аналіз та виробити рекомендації для подальших дій на наступний рік компанії, якщо прибуток за попередній рік становив 350 тис грн., за відсутності змін та домінування нової платформи прибуток зменшиться на 40%.

 

28. Керівництво фермерського підприємства „Колос”, що займається вирощуванням соняшників, хоче будувати завод для виготовлення олії (варіант А), витрати складуть 300 тис у.о. При великому попиті на олію прибутком за рік буде складати 100 тис у.о. (ймовірність 0,7), а при низькому – 70 тис у.о. (ймовірність 0,3). Керівництву запропонували заключити договір на переробку сировини (варіант В). При великому попиті на олію прибуток за рік буде складати 60 тис у.о. (ймовірність 0,4), при середньому – 50 тис у.о. (ймовірність 0,6), при низькому – 30 тис у.о. (ймовірність 0,1). Підприємству запропонували звернутися до консалтингової фірми за порадою, вартість послуги якої буде 10 тис. у.о., пропозиції якої можуть бути про побудову завода з ймовірністю 0,4, та укладання договору на переробку – 0,6.

Вирішити який варіант рішення для фірми найкращій? Як зміниться ваше "дерево", якщо стане можливим перейти від варіанта В до варіанта А в кінці першого року?

 

29. Фірма, що займається розробкою та продажем косметики для жінок, вирішила провести рекламну кампанію нових розробок. Існують такі варіанти: розмістити рекламу на телебаченні (варіант А) або в спеціалізованому періодичному виданні (варіант В). Якщо фірма віддасть перевагу рекламі на телебаченні, розробка рекламного ролику коштуватиме 30000 у.о. Причому можливі такі варіанти. Якщо розмістити рекламу на каналі „Інтер” (варіант С), що місячна плата становитиме 500000 у.о. Якщо віддати перевагу каналу „1+1” (варіант D), щомісячна плата складатиме 350000 у.о. Якщо ж віддати перевагу розміщенню реклами в спеціалізованому журналі, то розробка самої реклами коштуватиме 5000 у.о. При цьому також можливі 2 варіанти: кольорова реклама на всю сторінку, плата за місяць становитиме 150000 у.о. (варіант Е); рекламний блок на 1/4 сторінки, плата за місяць – 75000 у.о. (варіант F). Маркетингове дослідження показало наступні результати можливих розмірів прибутку і імовірності їх отримання:

    Можливий прибуток / ймовірність
Великий попит Середній попит Низький попит
Реклама на каналі „Інтер” 350000/0,3 300000/0,5 150000/0,2
Реклама на каналі „1+1” 250000/0,2 150000/0.6 100000/0,2
Сторінка в журналі 150000/0,5 105000/0,1 90000 / 0,4
Блок в журналі 70000/0,3 60000/0,3 50000/0,4

Який варіант реклами Ви б порадили вибрати фірмі, базуючись на очікуваній сумі прибутку?

 

30. Компанія "Эвросервіс" збирається виготовляти новий товар, для чого потрібно побудувати новий завод. Розглядаються наступні варіанти:

А) Побудувати завод вартістю 700000 у.о. При цьому варіанті можливий: великий попит з імовірністю 0,65 і низький попит з імовірністю 0,35. Якщо попит буде великим, то очікується річний прибуток у розмірі 350000 у.о. протягом наступних п'яти років; якщо попит низький, то щорічні збитки через великі капіталовкладення складатимуть 160000 у.о.

Б) Побудувати малий завод вартістю 450000 у.о. Тут також можливий великий попит з імовірністю 0,6 і низький попит з імовірністю 0,4. У випадку великого попиту щорічний прибуток протягом п'яти років становитиме 250000 у.о., при низькому попиті – 135000 у.о.

В) Відразу завод не будувати, а відкласти рішення цього питання на один рік для збору додаткової інформації, що може бути позитивною або негативною з імовірностями 0,7 і 0,3 відповідно. Через рік, якщо інформація виявиться позитивною, можна побудувати великий або малий завод по вище зазначених цінах. Керівництво компанії може вирішити взагалі ніякого заводу не будувати, якщо інформація буде негативною. Незалежно від типу заводу імовірності великого й низького попиту змінюються на 0,8 і 0,2 відповідно, якщо буде отримана позитивна інформація. Прибутки на наступні чотири роки залишаються такими ж, якими вони були у варіантах А і Б.

Вирішити який варіант рішення для компанії найкращій? Як зміниться рішення, як що будівельна компанія запропонує фірмі знижку, якщо вона відразу ж приступить до будівництва великого заводу? Яким повинен бути розмір цієї знижки (у відсотках), щоб фірма відмовилася від раніше обраного варіанта?

 


 




Переглядів: 949

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи вирішення задачі. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.