Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Логістика збуту

 

Логістика збуту як субсистема логістики продукуючого підприємства в межах границь системи охоплює процеси переміщення готових виробів від закінчення виготовлення до замовника. Оскільки замовник не завжди має бути кінцевим споживачем, а між промисловим підприємством та кінцевим споживачем часто знаходиться третя сторона - посередник, то логічно не ототожнювати логістику збуту із логістикою продажу, логістикою торгівлі. Проблематичним також слід вважати логістику збуту в контексті системи маркетингу. Зважаючи на концепцію маркетингу як ринково орієнтований напрямок всього виробництва або як ринково орієнтовану стратегію підприємства, введення поняття логістики маркетингу стає не зовсім коректним, а швидше модним.

Схематично логістику збуту зобразимо наступним чином (див. рис.3.3).

Логістика збуту часто трактується як дистрибуційна (розподільча) логістика, оскільки стосується процесів розподілу готових виробів замовникові. Логістика збуту скерована на комплексне планування, управління та фізичне опрацьовування потоку готових виробів у супроводі необхідного інформаційного потоку в межах від моменту здачі - приймання товарів з виробництва до замовника (споживача) з метою оптимізації витратних та часових характеристик вказаної частини матеріального та нематеріального потоків.

 

 

Рис.3.3. Схематичне представлення логістики збуту в логістиці підприємства

 

Основна ціль логістики збуту полягає в організації збутової діяльності у відповідності з замовленнями клієнтів з мінімальними загальними витратами на складування готових виробів, їх пакування, навантажування-розвантажування та транспортування. Звідси формуються окремі цілі:

- поставка готових виробів у відповідності із замовленнями клієнтів (час, якість, ціна);

- якісне складування готових виробів при мінімізації витрат на складування;

- мінімізація запасів готових виробів;

- мінімізація пакувальних витрат на повторне використання захисних упаковок;

- мінімізація зовнішніх транспортних витрат;

- забезпечення високого рівня сервісу;

- мінімізація витрат щодо комерційної діяльності галузі збуту;

- наскрізне управління угодою-замовленням до збуту включно;

- мінімізація витрат ручної праці на складі готової продукції;

- постачання готових товарів до клієнтів з мінімальними витратами.

Викладений перелік окремих логістичних цілей в галузі збуту ініціює систему галузевих логістичних функцій в цій же галузі, а саме:

- планування дистрибуційних структур;

- складування та зберігання готових товарів;

- планування збуту та виконання угод;

- менеджмент збутової діяльності;

- транспортування зовні підприємства;

- організація збуту з використанням орендного складування, комісування.

Особливого логістичного змісту набувають функції логістики підприємства-сумісника, які включають:

- окремі функції логістики постачання (розрахунок потреби, розміщення замовлень, заготівля, складування, транспортування матеріалів);

- окремі функції виробничої логістики (виробниче планування, менеджмент виготовлення);

- окремі функції збуту (планування розподільчих структур, менеджмент готових виробів, транспортування до клієнтів).

Центральними моментами щодо оптимізації витрат в галузі збуту слід вважати такі окремі логістичні функції, як складування готових виробів, їх транспортування та постачання до клієнтів.

На цих моментах акцентується увага і в стратегічних завданнях галузі збуту. Враховуючи необхідний рівень надання сервісних послуг клієнтам (час, витримування терміну і готовність поставки), можна аргументувати суттєвий вплив на рівень сервісності не тільки наявність готових виробів на складі готової продукції, але і дистрибуційну структуру, тобто місце складування готової продукції (на підприємстві, в посередника, у споживача), кіль-кість ступенів складування, кількість складів на кожній ступені. Помічниками збутової діяльності тут можуть виступати логістичні підприємства, акумулюючи експедиторські, транспортно-складські та комісійні послуги.

 




Переглядів: 1669

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виробнича логістика | Логістика переробки та утилізації відходів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.