Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення сум податкових та грошових зобов'язань платників податків

Управління справлянням податків в Україні

У процесі адміністрування податків інтереси держави представляють певні її ор­гани - фіскальні служби. За чинним в Україні законодавством вони названі контролюючими органами. Вітчизняна система органів, що контролюють надходження коштів у бюджети у формі податків і зборів, представлена двома службами - податковою та митною. Для них різним є місце і значення повноважень, пов'язаних з контролем за рухом цих платежів від платників до бюджетів, серед всіх їх повноважень.

Податкові органи реалізують відповідну діяльність без яких-небудь додаткових умов. Вони створені спеціально для функціонування лише в сфері оподаткування. Однак передбачається можливість та необхідність реалізації ними контролю за дотриманням також іншого законодавства. Це пов'язано зі спектром функцій державної податкової служби, який включає окремі питання в частині забезпечен­ня дотримання порядку здійснення господарюючими суб'єктами валютних операцій, застосування реєстраторів розрахункових операцій тощо.

Митні органи здійснюють управління у сфері оподаткування нарівні зі своєю основною діяльністю. Вони забезпечують контроль за надходженням податків і зборів та здобувають статус, аналогічний по­датковим органам, тільки за певних умов. Такими умовами є переміщення товарів через митний кордон та виникнення при цьому обов'язку щодо сплати податків і зборів (мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у випадку ввезення або вивезення (пересилання) товарів і предметів).

Діяльність контролюючих органів передбачає необхідність налагодження тісної взаємодії з іншими державними службами, функціонування яких може бути пов'язане з оподаткуванням або може створю­вати інформаційні передумови для оподаткування, попередження незаконних дій платників, встанов­лення обставин і змісту податкових правопорушень, реалізації перевірочних заходів тощо.

 

Розглядаючи питання визначення сум зобов'язань платника податків перед державою, слід зазначи­ти, що у практиці розрізняють податкові та грошові зобов'язання. Отже, потрібно з'ясувати змістовне співвідношення між ними.

У розділі І Податкового кодексу України визначено:

податкове зобов'язання сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, пови­нен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством;

грошове зобов'язання сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюд­жету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

З наведеного слідує, що більш широким поняттям є грошове зобов'язання, яке включає податкове як складову. Та інколи за сумою вони можуть і співпадати (якщо платник не припускався ніяких пору­шень, до нього не застосовувалися штрафні (фінансові) санкції та санкції за недотримання законодав­ства у сфері зовнішньо-економічної діяльності).

Існує три шляхи обчислення й узгодження податкового та грошового зобов'язання: самостійно платником; податковим агентом; контролюючим органом.

 




Переглядів: 717

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність адміністрування податків. | Податковий контроль: організація та порядок здійснення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.