Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Початкове ознайомлення з дією додавання.

Зміст дії додавання розкривається згідно програми 1 класі в концентрі "десяток". Але підготовча робота ведеться в до числовий період в темі "Лічба предметів" та у процесі вивчення чисел пертої п'ятірки.

У до числовий період чисельність предметних множин учні знаходять перелічуванням предметів, а в процесі ознайомлення з числами вчаться застосовувати цей спосіб перелічування одиниці. Цей спосіб і вправи на склад числа розглядаються під час вивчення чисел 1-5. Системи вправ на перелічування на цьому етапі передбачає поступове посилення словесних завдань, що сприятиме засвоєнню результатів додавання.

Вчитель, який працює на перспективу, не просто пропонує учням перелічувати предмети на даному етапі, але й вимагає пояснення міркувань, як визначити загальну кількість предметів.

Вже в до числовий період учні маніпулюючи конкретними з конкретними множинами, виконують об'єднання множин однорідних предметів (присувають, складають групи предметів і т.д.).

Навчання учнів 1 класу чотирирічної початкової школи додаванню і відніманню здійснюється не одночасно. Дія додавання вводиться перед вивченням чисел другої п'ятірки і служить для запису і утворення чисел 6-10 з попереднього і одиниці та складу числа з двох менших. З дією віднімання учні ознайомлюються після вивчення числа 10. Деякий розрив у часі розгляду дій додавання і віднімання полегшує засвоєння відповідних термінів і знаків.

Теоретичною основою дії додавання є об'єднання двох скінчених множин, які не мають спільних елементів. А знаходження чисельності утвореної множини можливе, якщо відомо чисельність кожної з даних множин.

Вчитель повідомляє, що в математиці для позначення дії додавання використовується знак "+". Під час ознайомлення з числами і цифрами на основі правила утворення наступного числа, вчитель викладає за допомогою розрізнених цифр і знаків ~+" і "=" приклад на утворення наступного числа за попереднім і одиницею і подає зразок його читання, наприклад, "до числа 3 додати 1, буде 4".

Після цього розглядають дії з множинами і вводять термінологію, пов'язану з дією додавання (це відбувається під кінець вивчення нумерації чисел першого десятка і відводиться урок на узагальнення дії додавання). Діти ознайомлюються з термінами "доданки", "сума", "плюс". У класі вивішується наступна таблиця:

 

Додавання 2+3=5 перший доданок другий доданок сума 2+3-сума  

Під час вивчення нумерації чисел 6-10 формуються вміння застосовувати дію додавання. Слід домогтися від учнів:

1. Засвоєння напам'ять випадків додавання, пов'язаних з утворенням чисел: 5-1; 6+1: 7-1; 8-1;

9+1.

2. Розуміння, що кожне число, крім одиниці, можна розкласти на два менші числа.

3. Вміння правильно читати приклади на додавання, на склад числа. Читаючи приклади на додавання, потрібно навчити учнів використовувати способи формулювань дії: 2+3=5.

1. До 2 додати 3=5;

2. 2 збільшити на 3 буде 5 ;

3. перший доданок 2, другий доданок 3, сума дорівнює 5;

4. сума чисел 2 і 3 рівна 5;

5. 2 плюс 3 дорівнює 5.

Читання вправ на склад числа, поданих записами виду 6-4+2. Варто практикувати трьома способами: б - це 4 і 2; 6 складається з чисел 4 і 2; 6 дорівнює 4 плюс 2.

Із вправ на склад чисел необхідно більше працювати над такими, що розкривають повну упорядковану сукупність пар чисел складу того чи іншого числа. Наприклад, розкладаючи малюнки кружків спочатку з ліва на право а потім з ліва на право, назвавши впри чисел, на які можна, розкласти число 7 ( або назвіть кожну з пар чисел, утворюють число 7).

( число 7 можна на шість і один, п'ять і два, чотири і три, три і чотири, два і п'ять, один і шість ) за одним малюнком слід розглянути справа не тільки на засвоєння складу числа, а й на складання на записування прикладів.

Кінцева мета вивчення додавання в межах 10 полягає в тому, щоб учень вільно називав результат будь-якого прикладу з множини табличних прикладав. Досягти цієї мети можна через засвоювання впорядкованих таблиць. Таблиця додавання в межах 10 включає 45 випадків.

1+1

2+1 1+2

3+1 2+2 1+3

4+1 3+2 2+3 1+4

5+1 4+2 3+3 2+4 1+5

6+1 5+2 4+3 3+4 2+5 1+5

7+1 6+2 5+3 4+4 3+5 2+6 1+7

8+1 7+2 6+3 5+4 4+5 3+6 2+7 1+8

9+1 8+2 7++3 6+4 5+5 4+6 3+7 2+8 1+9

Всі таблиці випадки додавання в мtжах 10 складаються на основі прикладу прилічування одиниць. Цей прийом учні вчаться формулювати так: "якщо до числа додати 1, то дістанемо наступне при лічбі число".

 




Переглядів: 1558

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст дії ділення. | Розкриття змісту дії віднімання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.