Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розкриття змісту дії віднімання.

З дією віднімання учні ознайомлюються в 1 класі, після вивчення числа 10.

Підготовча робота до вивчення дії віднімання вводяться в до числовий період, де на основі практичних дій учням пропонується вилучити з даної скінченої множини предметів певну підмножину і визначити чисельність множини предметів, що залишилися. Безпосереднім перелічуванням елементів множини, що залишилася, учні знаходять різницю.

Не лише безпосереднім перелічуванням предметів можна визначити чисельність множини, але й поступовим відлічуванням по одному, Для цього слід в учнів добре сформувати вміння лічити в межах 10, тобто добитись свідомого засвоєння послідовності чисел відрізка натурального ряду 1-Ю.

Конкретний зміст дії віднімання розкривається на основі практичних дій з предметами і розгляду малюнків.

Наприклад, у кожного учня на парті 10 паличок: 7 червоних і 3 білих. Скільки червоних паличок? Скільки білих? Заберіть білі палички. Які палички залишилися? Скільки паличок залишилося? Більше чи менше залишилось паличок? Якщо від 10 паличок забрати 3, то кажуть: "Від числа 10 відняти 3, буде 7".

Після виконання таких операцій учитель повідомляє, що дію віднімання записують за допомогою
знака "-", подає зразок запису і читання прикладу (9-3=3): від числа 9 віднята 3, буде 6 (пізніше: 9 міну>3 = 6).

Назви компонентів дії віднімання вивчають в концентрі ’’другий десяток" і тоді вивішують

ВІДНІМАННЯ 19 - 3 = 16 Зменшуване від’ємник різниця 19-3=різниця

Таким чином, теоретичною основою віднімання є визначення множини, яка залишилася після вилучення з деякої скінченої множини певної її підмножини.

На основі практичних дій з предметами, розгляду малюнків підручника розкривається зв'язок між додаванням і відніманням. Так, в концентрі "десяток" розглядають наступну вправу:

На набірному полотні вчитель виставляє 5 білих кружечків і 2 чорних, а учні - на партах. Скільки білих кружечків?(5) Скільки чорних? (2) Приєднайте білі кружечки до чорних. Яку дію виконали? (Додавання) Який приклад можна скласти? (5+2==7). Прочитайте приклад. Назвіть доданки, суму. Відсуньте чорні кружечки. Яку дію виконали? (Віднімання). Які кружечки залишилися? (Білі). Складіть приклад (7-2=5) і прочитайте його. Відсуньте білі кружечки. Яку дію виконали? (Віднімання). Які кружечки залишилися? (Чорні). Складіть приклад (7-5=2) і прочитайте його. Отже, з прикладу на додавання можна скласти два приклади на віднімання.

Співставляючи таблиці додавання та віднімання 1, учні під керівництвом вчителя приходять ще до таких висновків:

1. якщо перший доданок збільшити, а другий залишити без змін, то сума збільшиться;

2. якщо віднімемо одне й те саме число від більшого числа, то й результат дістаємо більший.

Кінцева мета вивчення віднімання в межах 10, як і додавання, полягає в тому, щоб учень вільно називав результат будь-якого прикладу з множини табличних прикладів. На уроках складаються таблиці віднімання чисел.

В основі складання таблиць віднімання в межах 10 лежить прийом відлічування 1, який ґрунтується на понятті попереднє число".

Попереднє число можна визначити двома способами: в прямому чи у зворотному порядку, зробивши паузу на числі.

Поряд з таблицями на додавання складаються і таблиці на віднімання чисел в межах 10. Методику роботи щодо складання таблиць покажемо на прикладі додавання і віднімання чисел 2. Розгляньте рядки прикладів і малюнки білих та чорних трикутників(чорних трикутників у кожному рядку по 2)

Прочитайте перший приклад на додавання числа 2. Полічіть трикутники в цьому рядку і перевірте, чи правильно записаний результат. Прочитайте другий приклад на додавання числа 2. Полічіть трикутники в цьому рядку і перевірте, чи правильно знайдено результат. Використовуючи малюнки, знайдіть результати третього і четвертого прикладів, прочитайте їх результат. Аналогічно пояснюється решта прикладів таблиці додавання числа 2. Потім складається таблиця віднімання числа 2. Перші два приклади складає сам вчитель. На малюнку 3 трикутники : 1 білий і 2 чорних. Якщо заберемо 2 чорні трикутники, то залишиться 1 білий. Отже, можна скласти приклад: 3-2=1. У другому рядку 2 білих і 2 чорних трикутники. Якщо заберемо 2 чорні трикутники, то залишиться 2 білих. Отже, 4-2=2. Поясніть за малюнками трикутників, скільки буде, якщо число 2 віднімемо від числа 5. Таким способом учні знаходять решту результатів табличного віднімання числа 2. Таблицю віднімання числа 2 слід запропонувати учням записати в зошит.

На основі різноманітних і численних вправ знання табличних випадків додавання і віднімання в межах 10 необхідно в основному довести до автоматизму. На вивчення таблиць додавання і віднімання кожного числа відводиться 2-3 уроки. Частіша учнів засвоює таблиці вже в процесі їх складання. Однак для багатьох учнів цей процес більш тривалий. Диференційована робота щодо засвоєння учнями таблиць має тривати до кінця навчального року. Основними видами роботи є різні форми читання таблиць, їх відтворення та застосування.

3 таблицями додавання та віднімання чисел в межах 10 слід працювати з розвиваючою метою:

навчити аналізувати їх, виділяти спільне і відмінне у прикладах, виконувати спостереження за математичними закономірностями і формулювати перші узагальнення, тобто розвивати математичне мовлення у дітей.




Переглядів: 1080

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Початкове ознайомлення з дією додавання. | Методика розкриття змісту дії множення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.