Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розкриття змісту дії віднімання.

З дією віднімання учні ознайомлюються в 1 класі, після вивчення числа 10.

Підготовча робота до вивчення дії віднімання вводяться в до числовий період, де на основі практичних дій учням пропонується вилучити з даної скінченої множини предметів певну підмножину і визначити чисельність множини предметів, що залишилися. Безпосереднім перелічуванням елементів множини, що залишилася, учні знаходять різницю.

Не лише безпосереднім перелічуванням предметів можна визначити чисельність множини, але й поступовим відлічуванням по одному, Для цього слід в учнів добре сформувати вміння лічити в межах 10, тобто добитись свідомого засвоєння послідовності чисел відрізка натурального ряду 1-Ю.

Конкретний зміст дії віднімання розкривається на основі практичних дій з предметами і розгляду малюнків.

Наприклад, у кожного учня на парті 10 паличок: 7 червоних і 3 білих. Скільки червоних паличок? Скільки білих? Заберіть білі палички. Які палички залишилися? Скільки паличок залишилося? Більше чи менше залишилось паличок? Якщо від 10 паличок забрати 3, то кажуть: "Від числа 10 відняти 3, буде 7".

Після виконання таких операцій учитель повідомляє, що дію віднімання записують за допомогою
знака "-", подає зразок запису і читання прикладу (9-3=3): від числа 9 віднята 3, буде 6 (пізніше: 9 міну>3 = 6).

Назви компонентів дії віднімання вивчають в концентрі ’’другий десяток" і тоді вивішують

ВІДНІМАННЯ 19 - 3 = 16 Зменшуване від’ємник різниця 19-3=різниця

Таким чином, теоретичною основою віднімання є визначення множини, яка залишилася після вилучення з деякої скінченої множини певної її підмножини.

На основі практичних дій з предметами, розгляду малюнків підручника розкривається зв'язок між додаванням і відніманням. Так, в концентрі "десяток" розглядають наступну вправу:

На набірному полотні вчитель виставляє 5 білих кружечків і 2 чорних, а учні - на партах. Скільки білих кружечків?(5) Скільки чорних? (2) Приєднайте білі кружечки до чорних. Яку дію виконали? (Додавання) Який приклад можна скласти? (5+2==7). Прочитайте приклад. Назвіть доданки, суму. Відсуньте чорні кружечки. Яку дію виконали? (Віднімання). Які кружечки залишилися? (Білі). Складіть приклад (7-2=5) і прочитайте його. Відсуньте білі кружечки. Яку дію виконали? (Віднімання). Які кружечки залишилися? (Чорні). Складіть приклад (7-5=2) і прочитайте його. Отже, з прикладу на додавання можна скласти два приклади на віднімання.

Співставляючи таблиці додавання та віднімання 1, учні під керівництвом вчителя приходять ще до таких висновків:

1. якщо перший доданок збільшити, а другий залишити без змін, то сума збільшиться;

2. якщо віднімемо одне й те саме число від більшого числа, то й результат дістаємо більший.

Кінцева мета вивчення віднімання в межах 10, як і додавання, полягає в тому, щоб учень вільно називав результат будь-якого прикладу з множини табличних прикладів. На уроках складаються таблиці віднімання чисел.

В основі складання таблиць віднімання в межах 10 лежить прийом відлічування 1, який ґрунтується на понятті попереднє число".

Попереднє число можна визначити двома способами: в прямому чи у зворотному порядку, зробивши паузу на числі.

Поряд з таблицями на додавання складаються і таблиці на віднімання чисел в межах 10. Методику роботи щодо складання таблиць покажемо на прикладі додавання і віднімання чисел 2. Розгляньте рядки прикладів і малюнки білих та чорних трикутників(чорних трикутників у кожному рядку по 2)

Прочитайте перший приклад на додавання числа 2. Полічіть трикутники в цьому рядку і перевірте, чи правильно записаний результат. Прочитайте другий приклад на додавання числа 2. Полічіть трикутники в цьому рядку і перевірте, чи правильно знайдено результат. Використовуючи малюнки, знайдіть результати третього і четвертого прикладів, прочитайте їх результат. Аналогічно пояснюється решта прикладів таблиці додавання числа 2. Потім складається таблиця віднімання числа 2. Перші два приклади складає сам вчитель. На малюнку 3 трикутники : 1 білий і 2 чорних. Якщо заберемо 2 чорні трикутники, то залишиться 1 білий. Отже, можна скласти приклад: 3-2=1. У другому рядку 2 білих і 2 чорних трикутники. Якщо заберемо 2 чорні трикутники, то залишиться 2 білих. Отже, 4-2=2. Поясніть за малюнками трикутників, скільки буде, якщо число 2 віднімемо від числа 5. Таким способом учні знаходять решту результатів табличного віднімання числа 2. Таблицю віднімання числа 2 слід запропонувати учням записати в зошит.

На основі різноманітних і численних вправ знання табличних випадків додавання і віднімання в межах 10 необхідно в основному довести до автоматизму. На вивчення таблиць додавання і віднімання кожного числа відводиться 2-3 уроки. Частіша учнів засвоює таблиці вже в процесі їх складання. Однак для багатьох учнів цей процес більш тривалий. Диференційована робота щодо засвоєння учнями таблиць має тривати до кінця навчального року. Основними видами роботи є різні форми читання таблиць, їх відтворення та застосування.

3 таблицями додавання та віднімання чисел в межах 10 слід працювати з розвиваючою метою:

навчити аналізувати їх, виділяти спільне і відмінне у прикладах, виконувати спостереження за математичними закономірностями і формулювати перші узагальнення, тобто розвивати математичне мовлення у дітей.




Переглядів: 1161

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Початкове ознайомлення з дією додавання. | Методика розкриття змісту дії множення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.