Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методика розкриття змісту дії множення.

Початкове ознайомлення з дією множення відбувається в 2 класі у 2 півріччі 4-річної початкової школи.

У світовій методиці існують різні підходи до введення дії множення. Так, західноєвропейська методика пропонує знайомитися з дією множення на основі Декартового добутку множин, тобто методом утворення всіх можливих пар з двох скінчених множин, які не мають спільних елементів, таким чином, що перший елемент належить першій множині, а другий - другій множині.

Так, наприклад, у німецькій школі вчитель дає завдання: одягнути ляльку в плаття і берет (плаття (голубе, жовте, червоне}; берет{синій білий}).

Учні утворюють всі можливі варіанти:{(г;с),(г;б),(ж;с),(ж;б).(ч;с),(ч;б)} 3*2=6.

У наших школах прийнято розкривати зміст дії множення на основі додавання однакових

доданків. На уроці ілюструється задача, яка має таку умову: «На кожній з п'яти рук піднято вгору 2

пальчики, скільки всього пальчиків піднято вгору?»


 

1 рука - 2 пальці, 5 рук - ?

Задачу розв'язують безпосереднім перелічуванням, а пізніше, за вказівкою вчителя, дією, яку можуть учні виконати: 2+2+2+2+2"= 10.

Учні розглядають суму. У цій сумі 5 доданків, кожен з яких дорівнює 2. Вчитель повідомляє, що додавання однакових доданків називається множенням. Суму однакових доданків 2+2+2+2+2=10 записують так:: 2'5=10. У цьому прикладі перше число (число2) є тим, яке у сумі було доданком, а друге (число5) показує, скільки разів перше число (число2) взято доданком. Крапка між числами - це знак множення.

Учнів навчають читати рівності, що вміщують дію множення, різними способами:

1. 2 помножити на 5 дорівнює 10;

2. 2 збільшити в 5 разів дорівнює 10;

3. число2 взяти доданком 5 разів рівне 10;

4. перший множник 2, другий множник 5, добуток 10;

5. добуток чисел 2 і 5 рівний 10.

При ознайомленні з компонентами і результатами дії множення доцільно вивісити таку таблицю:

МНОЖЕННЯ

2 • 5 = 10

перший множник другий множник
2*5-добуток

На початкових етапах результати дії множення знаходять безпосереднім додаванням однакових доданків. Для засвоєння змісту дії множення пропонується система вправ такого типу:

1. Запишіть який-небудь приклад на додавання одноцифрового числа, а потім замініть його прикладом множення. Поясніть, що означає кожне число у прикладі на множення.

5+5+5+5-5*4.

2. Замініть приклад на множення 3*5 прикладом додавання: 3*5=3+3- 3+3+3.

3. Вправи ускладненої структури на заміну частини виразів дією множення: 3+3+13=3*2+13;

4+4+4+44=4*3+44.

4. Складіть і розв'яжіть за малюнком задачу.

Розв'язання задачі учні записують за допомогою додавання і множення.

Теоретичною основою дії множення є об'єднання скінчених рівно потужних множин, для яких відома потужність і кількість.

Після засвоєння змісту дії множення в системі уроків вивчаються табличні прийоми множення./

Розглянемо методику на складанні таблиці множення числа 2. Перед складанням таблиці проводиться підготовча робота, де учні розглядають, наприклад,
приклад 2*4=8. Що показує другий множник? Як перевірити відповідь?

Далі пояснюється сам процес складання таблиці множення числа 2.

Знаходити добуток за допомогою додавання незручно. Потрібно скласти і вивчити результати множення числа 2 на числа 2,3,4,5,6,7,8,9, тобто скласти таблицю множення числа 2.

Скільки буде 2*2? (4). Чому? (2+2=4). Скільки буде 2*3? (6). Чому? (2+2+2=6).

Таблицю числа 2 наведено в підручнику. Перевіримо кожний результат таблиці самостійно,
користуючись наведеними прикладами.

Таблиця множення числа 2.

2+2 2*2=4

2+2+2+2 2*3=6

2+2+2+2+2 2*4=8

2.-2+2+2+2+2 2*6=12

2+2+2+2+2+2+2 2*7=14

2+2+2+2+2+2+2+2 2*8=16

2+2+2+2+2+2+2+2+2 2*9-18

Для засвоєння таблиць множення числа 2 використовують такі зміни : 1) завдання, які з безпосереднім використовуванням таблиці множення числа 2;

2) вправи на відтворення таблиці множення числа 2;

3) вправи на використання знань табличних результатів та завдання на складання і розв'язування
задач.

Це зокрема, такі вправи:

1, завдання що використовуються за таблицею;

1) користуючись таблицею, розв’яжіть такі приклади:

2*5-10 ; 2*7-7; 2*7-5 ;

2) користуючись таблицею, розв'яжіть задачу. 2. Вправи на відтворення таблиці.

1) прочитайте таблицю множення числа 2, поясніть, як дізнатись, що 2*6=12;

2) прочитайте таблицю множення числа 2, поданим записом '.___ ___________

3)прочитайте таблицю множення числа 2, користуючись таким записом :

2*

3) складіть таблицю множення числа 2 напам'ять;

4) скажіть напам'ять таблицю числа 2, починаючи з більшого числа ( 2*9, 2*8і т.д.)

5) вибірково назвіть табличні результати (2*5-? 2*9-? )

6) назвіть тільки результати таблиці множення числа 2 ( 4,6,8.... 19)

3. Вправи на використання табличних результатів;

1) розгляньте запис і поясніть розв'язане ;

2*7+5=*
2*7=14; 14+5=19;

2) запишіть коротше і знайдіть значення виразів ;

2+2+2+2+9; 2+2+2+2+2-7 •

3) знайдіть значення виразів ;

2*9+5 ; 2*7-8 ; 2*3-6 ;

4) порівняйте вирази;

2*9*12 ; 2*7*2*7 ; 2*6*6*6 ;

5) складіть і розв'яжіть задачі;




Переглядів: 3068

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розкриття змісту дії віднімання. | Зміст дії ділення .

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.