Методика опрацювання усних позатабличних випадків множення і ділення в межах 100 і 1000.
Прийоми позатабличного множення та ділення в чотирирічній початковій школі розкриваються на конкретно-образному рівні. Спочатку на основі методу моделювання, а пізніше із застосуванням властивостей множення і ділення суми на число та множення і ділення числа на суму.
Слід добиватись від учнів свідомого виконання прийомів, вимагаючи від них словесного обгрунтування своїх дій, розвиваючи при цьому математичне мовлення, яке супроводжує правильне мислення (слід спочатку подбати про розвиток зовнішнього, а пізніше внутрішнього мовлення).
В межах 100 і 1000 розглядаються наступні позатабличні випадки множення і ділення:
1) множення і ділення, пов’язані з числами 1 і 0, 10 і 100;множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число та множення одноцифрового числа на розрядне число; ділення виду 300 : 20; 600 : 300; 600 : 30;
2) множення двоцифрового числа на одноцифрове і одноцифрового на двоцифрове; множення виду 120 · 3; ділення двоцифрового числа на одноцифрове та ділення виду 360 : 3;
3) ділення двоцифрових і трицифрових чисел на двоцифрове число при одноцифровій частці способом випробування (96; 24; 125; 25);
4) ділення з остачею (табличні випадки).
Розглянемо кожну групу випадків позатабличного множення і ділення.