МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІV групаЗ дією ділення з остачею часто доводиться зустрічатися в практичній діяльності. На ділення з остачею в межах табличного ділення відводять 3 години. На першому уроці перед поясненням ділення з остачею треба показати, що не завжди можна поділити ту чи іншу кількість предметів порівну. Зміст дії ділення з остачею розкривається з опорою на зміст дії ділення на вміщення шляхом розгляду конкретної задачі: “20 олівців дівчинка розклала в склянки по 6 олівців в кожній. Скільки потрібно було склянок? Скільки олівців залишилося?” Задачу ілюструють шляхом виконання маніпуляцій.
Резаультат розв’язання задачі записують у вигляді дії, зразок якої подає вчитель:
20 : 6 = 3 (ост. 2) ол.ол. скл. ол. Відповідь: 3 склянки і два олівці.
Дію читають так: 20 поділити по 6 дорівнює 3 і остача 2. При цьому пояснюють зміст чисел 3 і 2. Попередньо повторюються назви компонентів при діленні та два види ділення, способи читання кожного виду ділення і вводять назву результату при діленні – частка і остача. При цьому наголошують, що в попередніх випадках ділення можна також говорити про частку і остачу, але остача була рівна нулю, тому на неї не звертали увагу. Тепер остача відмінна від нуля, а тому нею нехтувати не слід. Оскільки дія мала зміст ділення на вміщення, то остача має таке найменування, як ділене і дільник, а частка зовсім інше найменування. На початкових етапах розглядаються приклади, в яких виконується ділення двоцифрового числа на одноцифрове з остачею. Хоча прийоми розглядаються в межах табличних прийомів ділення, однак учні зазнають труднощів у доборі цифри частки. Для того, щоб усунути ці труднощі, слід розглянути систему вправ, в яких проілюструвати характер дії і зробити висновки. 13 : 3
13 : 3 = 4 (ост. 1) 12 < 13, 12 : 3 = 4, 13 – 12 = 1 частка остача міркування при виконанні дій є такими: спочатку визначаємо число, яке найближче до діленого без остачі на дільник (12 < 13). Потім ділимо це число на дільник і знаходимо частку (12 : 3 = 4). Від діленого віднімаємо число, яке ділили, одержана різниця є остачею. Далі учні самостійно виконують приклади на ділення з остачею і закріплюють алгоритм виконання дій. 15 : 4
12 < 15; 12 : 4 = 3; 5 – 12 = 3; 15 : 4 = 3 (ост.3) частка остача
17 : 6
12 < 17; 12 : 6 = 2; 17 – 12 = 5; 17 : 6 = 2 (ост. 5). частка остача
Аналізуючи систему прикладів увагу учнів звертаємо на: 1) добирати слід число, яке ділиться на дільник без остачі, серед чисел менших від діленого; 2) частку при діленні знаходять як результат табличного ділення цього числа на дільник; 3) остача, яка є різницею діленого і числа, що ділиться, завжди менша від дільника.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|