Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Автомобільні дороги. Класифікація автомобільних доріг.

Автомобілі, як самохідні екіпажі пред'являють ряд вимог до автодоріг:

Автодороги повинні забезпечувати зручний, безпечний рух з високими швидкостями і мінімальною собівартістю перевезення вантажів і пасажирів.

Для цього дорогі повинні бути високої якості, мати положисті уклони, великі радіуси, гарне покриття.

Автодороги розділяють на п'ять категорій у залежності від перспективної інтенсивності руху, якій для кожної категорії поставлено у відповідність мінімальну гарантовану швидкість руху.

Існують також граничні допустимі норми проектування плану та поздовжнього профілю автомобільних доріг до яких слід віднести:

- найбільші поздовжні уклони, ‰;

- розрахункові відстані видимості поверхні дороги та зустрічного автомобіля, м;

- найменші радіуси кривих в плані та профілі.

У поперечному профілі дорога має земляне полотно, верхнє покриття (одяг).

Проїжджа частина В – це смуга, де відбувається безпосередній рух автотранспорту – асфальт-бетон, цемент-бетон і т.д.

Ширина проїжджої (рис 6.3) частини визначається як:

(6.8)

де с – ширина колії автомобіля 1,6-1,8 м;

а – ширина кузова автомобіля 2,0-2,5 м.

х – відстань від кузова до суміжної смуги.

у – відстань від середньої частини задніх коліс до краю проїжджої частини.

 
 

n – число смуг руху.

Рис. 6.3. Параметри проїжджої частини автодороги

Відстані х та у залежать від швидкості руху та визначаються за формулою:

(6.9)

де V – швидкість руху, км/год.

 

Дорожні покриття.

Для створення міцної і рівної поверхні доріг улаштовується спеціальне зміцнення проїзної частини, називане дорожнім одягом чи дорожнім покриттям.

Це тверда монолітна конструкція, що повинна витримувати навантаження від автомобілів і дії всіх природних факторів.

Дорожній одяг може складатися з одного чи декількох шарів.

1-й шар - покриття чи верхній шар, має шар зносу, що періодично відновляється в процесі зносу;

2-й шар - основа несучої частини дорожнього одягу забезпечує передачу навантаження на додатковий підстильний шар і безпосередньо на ґрунт земляного полотна

3-й шар - додатковий шар основи (дренувальний шар з піску, шлаку, гравійно-пісчаних сумішей і т.п.)

Типи дорожніх покрить

Прийнято виділяти чотири типи дорожнього покриття:

- низькі;

- перехідні;

- удосконалені полегшені;

- удосконалені капітальні.

 

 

Перетинання автомобільних доріг.

Перетинання автодоріг між собою й автодоріг із залізницями влаштовують як в одному рівні так і в різних рівнях. Перетинання автодоріг із залізницями в одному рівні здійснюється з улаштуванням переїздів - регульованих і нерегульованих

При перетинання автодоріг в одному рівні збільшується інтенсивність руху і виникає задача забезпечення безпеки руху. Ці пересічення можуть бути регульовані чи нерегульовані за допомогою дорожніх знаків, світлофорів, регулювальників тощо і призводять до зниження швидкості в перетинах, знижують пропускну здатність.

Складність перетинання оцінюють показники складності від характеру перетинань. Розділенню потоків відповідає 1 бал складності, злиттю – 3 бали, перетинанню – 5 балів. Кількість балів складності розраховують за формулою:

(6.10)

де - кількість розділень маршрутів руху;

- кількість злиттів маршрутів руху;

- кількість пересічень маршрутів руху;

Складність перетинання залежить від кількості балів і відповідно пересічення можуть бути:

- простими перехрестями при m < 40 балів;

- перехрестями середньої складності при m = 40 -80 балів;

- складними перехрестями при m = 80 - 150 балів;

- дуже складними перехрестями при m > 150 балів;

 

Заходи по зниженню складності перехресть.

Для зниження кількості балів складності перехресть існують такі заходи, що можуть бути використані в певних умовах:

 
 

- переноси частих лівоповоротних потоків на інше перехрестя;

Рис. 6.4. Схема пересічення автодоріг типу “лист клевера”.

- якщо не можна здійснити перенос - влаштовують кільцевий рух, при якому перетинання заміняються злиттями і відхиленнями. При цьому немає зупинок на підході, знижується кількість балів складності, однак острівець повинний бути визначеного діаметра (від 25 до 100 м) в залежності від швидкості руху.

- влаштування перетинань у різних рівнях; такі перетинання доріг I категорії передбачаються у всіх випадках, а на дорогах інших категорій - при сумарній інтенсивності руху більш 4000 автомобілів на добу.

Схеми розв’язок бувають повні і неповні. У повних розв’язках відсутні перетинання маршрутів руху автомобілів. У неповних розв’язках можуть перетинатися маршрути руху неінтенсивних потоків автомобілів.

Приклад повної розв'язки приведений на рис. 6.4.

 

 




Переглядів: 909

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Показники експлуатаційної роботи автомобільного рухомого складу. | Тема 7. Річковий транспорт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.