МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пропозиція та закон пропозиціїДля фірм, так само як і для споживача, основним фактором, що впливає на поведінку фірми є ціна. Проте, на відміну від споживача чим більша ціна тим вищий стимул до виробництва. Індивідуальна пропозиція – обсяг благ даного виду, який товаровиробник може поставити на ринок при даному рівні цін, визначається виробничими можливостями фірми. Ринкова пропозиція складається з індивідуальних обсягів пропозиції даного блага усією сукупністю його виробників. Вона обчислюється додаванням показників величини індивідуальної пропозиції всіх виробників, що продають дане благо, за кожного значення ціни. Залежність обсягу пропозиції від визначаючих її детермінант виражає функція пропозиції:
Дана функція може бути задана як табличним, так і аналітичним та графічним способами. Наприклад: Табличний спосіб (шкала S):
Аналітичний спосіб (математично): функція пропозиції, що виступає математичним виразом закону пропозиції, якщо інші «нецінові» детермінанти, що впливають на пропозицію, вважати незмінними. Іноді для аналізу використовується інша функція – функція ціни пропозиції, яка встановлює залежність ціни блага від обсягу його пропозиції:
Рисунок 5.5 – Графік кривої пропозиції (традиційний вигляд)
Кожне підприємство намагається досягнути найвищого рівня прибутку, що і формує модель його поведінки на ринку: якщо ринкова ціна блага низька, то підприємству не вигідно випускати і пропонувати на ринок його більшу кількість, інакше його видатки перевищують доходи, і, навпаки, зростання ціни – це потужний стимул для виробництва блага та збільшення його пропозиції. Крива ринкової пропозиції демонструє загальний обсяг пропозиції усіх продавців при будь-якому рівні цін. Вона формується шляхом сумування множини кривих індивідуальної пропозиції. Оскільки останні мають висхідний нахил, то й крива ринкової пропозиції також є висхідною. Як відомо, поведінка продавців (виробників) на ринку підкорюється дії закону пропозиції, який наголошує: при інших незмінних умовах, зростання ціни блага призводить до збільшення його обсягу пропонування (і навпаки). Це означає, що існує прямий зв’язок динаміки пропозиції від рівня цін, який визначається наступними причинами: - раціональною реакцією виробників на ринкові стимули (особливо на головний з них – ціну блага); - зростаючими витратами на виробництво додаткової продукції при фіксованих виробничих можливостях; - існуванням межі виробничих можливостей та альтернативної вартості. Розрізнюють рух вздовж кривої пропозиції (так зване «ковзання»), викликаний зміною величини пропозиції під впливом зміни ціни блага, та рух самої кривої, викликаний змінами в пропозиції під впливом нецінових детермінант. Графічна інтерпретація цих змін наведена на рис. 5.6, 5.7.
Найбільш простим варіантом функції пропозиції є лінійна залежність виду:
де m та n – константи. Пропозиція визначається як ціновими, так і «неціновими»детермінантами пропозиції: - ринковою ціною даного блага (Рx ); - рівнем податків (Т ) та дотацій (t) (збільшення податків призводить до підвищення собівартості, відповідно відбувається зменшення пропозиції товару за тієї ж ціни. І, навпаки, зменшення податків та надання державою дотацій виробникам, веде до зменшення собівартості і підвищення пропозиції. Їхня дія також проявляється в зсуві кривої пропозиції вправо S1 або вліво S2.); - цінами факторів виробництва, а, отже, загальними витратами виробництва благ (ТС); - кількістю продавців на ринку даного блага (А); - технології (удосконалення технології сприяє зростанню пропозиції і зсуває лінію праворуч) - очікуваннями виробників благ відносно майбутніх умов виробництва та реалізації даного виду блага (Е ) тощо. Кількісну реакцію пропозиції на зміну детермінант відображають коефіцієнти еластичності пропозиції. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|