Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Summary

1. A summary is a clear concise orderly retelling of the contents of a passage or a text and is ordinarily about 1/3 or 1/4 as long as the original. The student who is in the habit of searching for the main points, understanding them, learning them, and reviewing them is educating himself. The ability to
get at the essence of a matter is important.

The first and most important step in making a summary is reading the passage thoroughly. After it a) write out clearly in your own words the main points of the selection. Subordinate or eliminate minor points. b) Retain the paragraphing of the original unless the summary is extremely short. Preserve the
proportion of the original. c) Change direct narration to indirect whenever it is possible, use words instead of word combinations and word combinations instead of sentences. d) Omit figures of speech, repetitions, and most examples. e) Don't use personal pronouns, use proper names. f) Do not introduce any extra
material by way of opinion, interpretation or appreciation. Read the selection again and criticize and revise your words.

2. Give a summary of the text. For this and similar assignments the following phrases may be helpful. Try and use the ones that are most suitable for the occasion.

a) At the beginning of the story (in the beginning) the author describes (depicts, dwells on, touches upon, explains, introduces, mentions, recalls, characterizes, criticizes, analyses, comments on, enumerates, points out, generalizes, makes a few critical remarks, reveals, exposes, accuses, blames, condemns, mocks, ridicules, praises, sings somebody's praises, sympathizes with, gives a summary of, gives his account of, makes an excursus into, digresses from the subject to describe the scenery, to enumerate, etc.).

The story (the author) begins with a/the description of, the mention of, the analysis of a/the comment on, a review of, an account of, a summary of, the characterization of, his opinion of, his recollection of, the enumeration of, the criticism of some/a few critical remarks about, the accusation of the/his praises of, the ridicule of, the generalization of, an excursus into.

The story opens with...
The scene is laid in...

The opening scene shows...

We first meet him (her...) as a student of... (a girl of 15)
b) Then (after that, further, further on, next) the author passes on to... (goes on to say that..., gives a detailed description (analysis, etc.), digresses from the subject, etc.). For the rest see the verbs in list a.

c) In conclusion the author describes...
The author concludes with...
The story ends with...
To finish with the author describes...

At the end of the story the author draws the conclusion that... (comes to the conclusion that...)

At the end of the story the author sums it all up (by saying...)

The concluding words are...




Переглядів: 422

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Main Notions | Appendix 4.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.