МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||
Appendix 4.How to write a Summary Information can be: 1. Content-factual (содержательно-фактуальная); e.g. rendering, retelling. You focus on facts. 2. Content-conceptual (содержательно-концептуальная); e.g. summary, gist; annotation. You focus on facts, their meaning. 3. Content-implicative (содержательно-подтекстовая); e.g. interpretation. You focus on facts and their meaning, symbols and implications.
Appendix 5. The Frame of a Summary Introduction: 1 paragraph (1 – 2 sentences) Facts to be mentioned: the author, the title, the genre and the theme of the text, its appreciation. The body: 2 – 6 paragraphs. Conclusion: 1 paragraph. In all: 250 words, 10 – 15 logical connectors Connectors and Sequence Markers Logical connectors and sequence markers a) Cause: therefore so accordingly consequently as a consequence/result hence (formal) thus (formal) because of this that's why (informal) b) Contrast: yet however nevertheless still but even so all the same (informal) c) Condition: then in that case d) Comparison: similarly in the same way e) Concession: anyway at any rate i)Contradiction: in fact actually as a matter of fact indeed g)Alternation: instead alternatively Textual connectors and sequence markers a) Addition: also in addition moreover furthermore besides too overall what's more (informal) in brief/short b) Summary: to sum up then overall in brief/short c) Conclusion: in conclusion finally lastly to conclude d) Equivalence: in other words that means namely that is to say or rather e) Inclusion: for example for instance say such as as follows (written) e. g. (formal and written) f) Highlight: in particular in detail especially notably chiefly mainly g) Generalisation: usually normally as a rule in general for the most part in most cases on the whole h) Stating the obvious: obviously naturally of course clearly Appendix 6. Stylistic devices
|
|||||||||||||||||||||||
|