МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||
Appendix 4.How to write a Summary Information can be: 1. Content-factual (содержательно-фактуальная); e.g. rendering, retelling. You focus on facts. 2. Content-conceptual (содержательно-концептуальная); e.g. summary, gist; annotation. You focus on facts, their meaning. 3. Content-implicative (содержательно-подтекстовая); e.g. interpretation. You focus on facts and their meaning, symbols and implications.
Appendix 5. The Frame of a Summary Introduction: 1 paragraph (1 – 2 sentences) Facts to be mentioned: the author, the title, the genre and the theme of the text, its appreciation. The body: 2 – 6 paragraphs. Conclusion: 1 paragraph. In all: 250 words, 10 – 15 logical connectors Connectors and Sequence Markers Logical connectors and sequence markers a) Cause: therefore so accordingly consequently as a consequence/result hence (formal) thus (formal) because of this that's why (informal) b) Contrast: yet however nevertheless still but even so all the same (informal) c) Condition: then in that case d) Comparison: similarly in the same way e) Concession: anyway at any rate i)Contradiction: in fact actually as a matter of fact indeed g)Alternation: instead alternatively Textual connectors and sequence markers a) Addition: also in addition moreover furthermore besides too overall what's more (informal) in brief/short b) Summary: to sum up then overall in brief/short c) Conclusion: in conclusion finally lastly to conclude d) Equivalence: in other words that means namely that is to say or rather e) Inclusion: for example for instance say such as as follows (written) e. g. (formal and written) f) Highlight: in particular in detail especially notably chiefly mainly g) Generalisation: usually normally as a rule in general for the most part in most cases on the whole h) Stating the obvious: obviously naturally of course clearly Appendix 6. Stylistic devices
|
|||||||||||||||||||||||
|