Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи контролю

Мал.63. Типи контролю

Попередній контроль здійснюється до фактичного початку роботи підприємства, під час планування. На цьому етапі розробляються правила, процедури, лінії поведінки. Менеджери визначають ресурси або моменти в організаційному процесі, які визначають успіх всього процесу. На операційному та управлінському рівні це - уважний відбір ресурсів, розвиток політики і виробничих процедур. На стратегічному рівні це аналіз змін в оточуючому середовищі, які можуть вплинути на здійснення довготривалих організаційних цілей.

Поточний контроль – здійснюється безпосередньо в процесі діяльності підприємства.

На операційному рівні це забезпечення виконання всіх робіт і розвиток подій відповідно до планів. На стратегічному рівні - це зосередження уваги на квартальних результатах, нагляд за організаційним процесом і внесення необхідних коректив.

Зворотній контроль здійснюється після того, як роботу виконано.

На операційному рівні - це оцінка ефективності організаційної діяльності, оцінка і винагородження службовців і аналіз особистої діяльності менеджерів.

На стратегічному рівні – це оцінка успішності поточних планів, їх відповідності діяльності всієї організації.

Для контролю ресурсів використовують різні види і методи (Табл. 31).

 

Таблиця 31. Види і методи контролю

Ресурси Види контролю Методи контролю
Фізичні ресурси Контроль за якістю продукції і послуг. Контроль закупки.     Контроль запасів. Виробничий контроль. Одиничні, статистичні.   Якість, ціна, своєчасність постачання. Інвентаризація. Хронометраж, диспетчування, маршрутизація, забезпечення необхідними інструментами.
Людські ресурси Управління людськими ресурсами. Відбір, оцінка виконання, делегування, коефіцієнти людських ресурсів.
Фінансові та інформаційні ресурси Фінансовий контроль.   Управлінський контроль. Фінансове планування – бюджет, аналіз коефіцієнтів, фінансові перевірки. Ввідний контроль, стратегічний нагляд, контроль виконання.

Для того, щоб контроль міг забезпечити досягнення цілей підприємства, він повинен відповідати таким принципам:

стратегічна спрямованість контролю – управлінський контроль повинен мати стратегічний характер, відображати загальні пріоритети розвитку підприємства і підтримувати їх;

гнучкість контролю – як і плани, контроль повинне бути достатньо гнучким і пристосовуватись до змін. Якщо щось непередбачене можна спрогнозувати, тоді контроль стає неприйнятним;

простота контролю – контроль повинен відповідати потребам і можливостям людей, що взаємодіють у системі контролю і реалізують їх. Надмірна складність контролю веде до безладдя і до втрати управління ситуацією;

економічність контролю – всі витрати, які має підприємство при здійсненні контролю, повинні призводити до збільшення його переваг і прибутків. Витрати коштів повинні наближувати підприємство до визначених цілей. Тому, сумарні витрати на систему контролю перебільшують переваги, підприємству краще не використовувати цю систему контролю взагалі або ж запровадити менш тотальний контроль;

орієнтація на результати – кінцева ціль управлінського контролю повинна полягати не в тому, щоб зібрати інформацію, встановити стандарти і визначити проблеми, а в тому, щоб вирішити задачі, які стоять перед підприємством. Контроль можна назвати ефективним тільки тоді, коли підприємство фактично досягає своєї цілі і може сформулювати нові цілі;

відповідність справі – контроль повинен відповідати виду діяльності, що контролюється, об’єктивно вимірювати та оцінювати те, що дійсно важливо;

своєчасність контролю – визначається не швидкістю або частотою його проведення, а годинним інтервалом між проведенням виміру та оцінки, який адекватно відповідає явищу, що контролюється. Система ефективного контролю – це система, яка надає необхідну інформацію керівництву підприємства до того, як настане криза.

 

4. Бар’єри контролю і роль менеджера в організації
ефективного контролю

Хоча контроль і є важливою функцією, серед підлеглих й інших людей всередині організації часто виникає опір контролю. Менеджерам важливо розуміти, чому люди опираються контролю, і знати, як перебороти цей опір.

Найчастіше зустрічаються такі помилки контролю, що викликають роздратування співробітників: обмеження контролю інцидентом і формування “негативного досьє” на співробітника; тотальний контроль і породження недбалості у співробітників; прихований контроль і виникнення прикрості; контроль улюбленої ділянки; контроль як проформа; контроль через недовіру; утримання висновків контролю при собі.

Саме тому, можна дати такі поради менеджерам для використання ефективного контролю:

завжди пам’ятайте, що контроль повинен розглядатись і встановлюватись як позитивна діяльність, яка є необхідною для зосередження людей, часу і грошей на виконання організаційних цілей;

підтримуйте включення ваших підлеглих в контроль їх власної діяльності. Самоконтроль часто є найкращим контролем;

зосереджуйте контроль на результатах, а не на діяльності і зовнішньому вигляді;

регулярно переоцінюйте контроль, щоб впевнитись, що він все ще є необхідним і відповідає ситуації;

включайте підлеглих в розробку методів і здійснення контролю;

пам’ятайте, що деяке відхилення від стандартів є нормальним явищем;

спостерігайте як за позитивними, так і за негативними відхиленнями. Будьте впевнені у своєму визначенні і оцінці позитивних відхилень;

бійтеся підлеглих, які виступають проти контролю, тому що не бажають бути занадто обмеженими, або “втратити свободу”. Їх опір, насправді – це небажання нести відповідальність за результати діяльності.

ЛЕКЦІЯ. ПРОЦЕС КОНТРОЛЮ

1. Процес контролю: сутність і зміст основних етапів.

2. Організаційні аспекти управлінського контролю.

3. Контролююча система – система якості.

4. Організація діяльності підприємства при контрольних перевірках з боку зовнішнього середовища.

 

1. Процес контролю: сутність і зміст основних етапів

Процес контролю кожного типу на кожному рівні складається з трьох основних етапів. На мал.64 показано типовий рух процесу контролю через ці етапи.

 
 



Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. Автоматизація контролю та діагностування вузлів РЕА
  4. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  5. Антиконкурентні дії органів влади, управління і контролю
  6. Антикорупційні принципи
  7. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  8. Аудиторська оцінка системи внутрішнього контролю
  9. Аудиторські докази щодо тверджень керівництва у фінансових звітах отримуються безпосередньо в процесі проведення тестів контролю та процедур по суті.
  10. Б/. Принципи виборчого права.
  11. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  12. Базові принципи психології спорту.




Переглядів: 1972

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Заохочення розходжень у поглядах | Мал.64. Етапи процесу контролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.