Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Маркетинг в бібліотеці. Основні напрямки маркетингу

Маркетингова стратегія в бібліотеці включає напрямки:

- маркетинг організації;

- маркетинг послуг;

- маркетинг своєї продукції;

- маркетинг працівників бібліотеки (маркетинг особи).

Маркетинг організації - це діяльність, метою якої є створення підтримки з боку цільових аудиторій (або зміна їх позицій і поведінки) по відношенню до бібліотеки. Бібліотека повинна прагнути до формування свого позитивного образу. Треба зробити так, щоб бібліотека була потрібна і її знали та любили. Переконати всіх в її корисності, потрібності і незамінності.

Як цільову аудиторію можна розглядати, по-перше, органи влади та управління різного рівня регіону, які обслуговує бібліотека. Від них потрібно отримати офіційну підтримку та стійке бюджетне фінансування. Вплинути на них можливо шляхом продуманого і конкретного плану вдосконалення та розвитку діяльності бібліотеки. Слід обґрунтувати кінцеву вигоду від реалізації запропонованого вами плану для регіону, групи людей, конкретних установ тощо. Чітко слід мотивувати прохання .про конкретної суми, придбання матеріалів для бібліотеки.

Другі за значенням цільові аудиторії - громадські організації, благодійні фонди, комерційні структури і установи, які мають самостійний прибуток. Вони можуть надати бібліотеці додаткове фінансування, в інших матеріальних формах - ремонт даху, підлоги, купівля техзасобів, комп'ютера тощо. Інші можуть сприяти в рішенні проблем бібліотеки. Для цього можна застосувати всі методи, які розробляються в світі в рамках так званого фандрейзинга. Мається на увазі уміння знайти і заохотити спонсорів на принципах взаємної зацікавленості. В такому контакті можливі і безпосередня благодійність, і субсидування окремих програм та напрямків діяльності бібліотеки, 1 навіть розміщення реклами за певних умов. Наприклад, на одній із стін бібліотеки написати імена або назви компаній, які надають допомогу бібліотеці. Тих, хто надає таку допомогу бібліотеці необхідно інформувати про використання їх допомоги за призначенням і ефективно.

Третій об'єкт впливу - - суспільство в цілому. Мета зусиль бібліотеки - формування у населення, громадськості регіону, який обслуговує бібліотека, усвідомлення її необхідності, унікальності і важливості. На жаль, зараз бібліотеки в країні нерідко сприймаються як нахлібники. Тому є у нас випадки, коли рішенням місцевої влади закриваються бібліотеки, скорочуються штати. Про це говорять останні публікації (див. спеціальну періодику). Щоб протистояти таким діям місцевої влади, необхідно прагнути зробити бібліотеку предметом гордощів і поваг. Недаремно, закордоні бібліотекарі

розглядають "Паблік рілейшнз" як обов'язковий критерій в напрямку своєї діяльності.

Другим напрямком маркетингової стратегії є маркетинг послуг. Бібліотеки займались цим завжди, хоча й не застосовували цієї термінології. На жаль, зараз в цьому переважає розвиток платних послуг, а традиційно безплатні послуги залишаються поза рекламою і турботами про "збут". Сфера дії маркетингу повинна має охоплювати все, що пропонує бібліотека, незалежно від утримання прямого грошового доходу.

Маркетинговий підхід не слід застосовувати тільки на етапі просування готової продукції.

Сфера маркетингу - правильна оцінка інформаційногопотенціалу бібліотеки, аналіз можливостей конкурентів (інших бібліотек регіону, інформаційних служб тощо), шляхи перетворення конкурентів в партнерів, виявлення незадоволеного поки що попиту, визначення оптимальних форм і методів надання послуг.

Наступний напрямок - маркетинг продукції, яка випускається бібліотекою (пам'ятки, бібліографічні покажчики, путівники, довідники, методичні рекомендації тощо) - орієнтовано в найбільшій мірі на бібліотеки, на інші бібліотеки та інформаційні органи. Як і за маркетингом послуг, тут можуть бути задіяні всі прийоми і методи ринкового маркетингу і реклами. Цей напрямок найбільш актуальний для крупних бібліотек - центрів бібліографічної інформації, методичних та наукових розробок. Точка зору жодної з бібліотек вже не може бути обов'язковою для всіх, диктат під виглядом методичної допомоги відійшов у минуле. Але від корисних розробок, оптимальних, узагальнених шляхів рішення проблем не відмовляється ні хто для методичних центрів також прийшла пора відійти від "ринку продавця" і взяти на себе рішення тих задач, які окремим бібліотекам, з їх невеликими штатами обмеженими ресурсами, слабким взаємозв'язком вирішувати надто важко.

Слід розглянути це один напрямок маркетингової діяльності -маркетинг особи, тобто можливість створити рекламу найбільш кваліфікованим працівникам кожної бібліотеки, необхідно щоб бібліотечних спеціалістів знали, щоб з їх думкою рахувалися.

 




Переглядів: 2060

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття маркетингу | Методи маркетингу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.