МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Види і форми бібліотечної реклами та її розповсюдження.3. Робота над текстом реклами.
Література: 1. Про рекламу : Закон України від 3 липн.1996р. // Інформаційне законодавство .Т.1 .- К.: Юридична думка, 2005 .- 328с. 2. Башун О. Роль реклами та «паблік рілейшнз» в трасформації наукової бібліотеки як культурно інформаційного центру / О.Башун // Вісник Кн. Палати.-1999.- С.15-17 3. Соколова Н. Форменная символика /Н.Соколова // Библиотека .-2001.-№5.- С.23-24
Звернення до реклами в сучасних обставинах є об'єктивною необхідністю, бо саме за її допомогою створити умови, в яких бібліотеки стали б знову реалізувати своє соціальне призначення, тобто стали б знову реалізувати своє соціальне призначення, тобто стали необхідними для читачів. В умовах кризової ситуації, в якій опинилися бібліотеки в кінці 80-х на початку 90-х років, значні маси читачів перестали їх відвідувати. Серед перемін - високий рівень ідеологізації їх діяльності, відрив від дійсності у цілях і завданнях, що витікали не з конкретних інтересів читачів, а декларувались, навіть диктувались як “офіційна” точка зору ідеологічними установами. Відповідно до лозунгових інтересів формувались і фонди бібліотек, третину яких складала суспільно-політична література. Інтерес до неї, що штучно підтримувався. Протягом багатьох років бібліотека (масова) втрачала роль просвітницької і виховної установи. Може найбільш страшним є те, що від бібліотек відвернулася молодь, за якою вже закріпилася назва "нечитаючого покоління". Треба чітко уявити собі всі образи, які зазнали читачі від нечуйності частини бібліотекарів, зневажливого ставлення, бідності бібліотечних фондів, умов, в яких їх проводилося обслуговувати може багато іншого треба проаналізувати, щоб намітити стратегію повернення авторитету, або нового його формування в тому числі і за допомогою реклами. Читачі ще довго можуть не усвідомлювати, що без бібліотеки, без постійного поповнення знань їм не обійтись в повсякденних справах, в роботі, що бібліотека - це і духовність дозвілля, їх інформованість про бібліотеки, про склад їх фондів, про послуги надто низька. То ж перший крок повинні зробити бібліотекарі, опанувавши мистецтвом реклами. Феномен бібліотечної реклами обумовлений також і економічною політикою, яка передбачає формування і розвиток різних джерел фінансування, залучення інвестицій з метою забезпечення нормального якісного обслуговування споживачів бібліотечних послуг. Бібліотеки потребують професіональних рекламістів, які б створювали імідж бібліотеки, її працівників, тобто фірмовий стиль. Всі елементи фірмового стилю входять до так званого фірмового блоку, який включає: - фірмовий знак (символ, девіз); - повну назву бібліотеки; - її поштові і банківські реквізити; - телефон; - різні пояснювальні написи (відкритий доступ); - слоган (спеціальна технологія); - графічні декоративні елементи; - оформлення ділових паперів - це частина іміджу керівника бібліотеки, який має бути зі своїм обличчям і почерком; - оформлення робочого місця; - оформлення приміщення бібліотеки в цілому.
Звичайно, до реклами приступаємо тоді, коли ретельно вивчено "зовнішнє середовище", в якому функціонує бібліотека і на підставі цього вивчення в її роботу внесено певні зміни. Тобто перш за все удосконалюємо роботу бібліотеки, добиваємося, щоб вона стала дійсно корисною і потрібною читачеві, переглядаємо своє власне становлення до читача і з бажанням допомогти йому приступаємо до реклами. Чого можна досягти за допомогою реклами?
1. Викликати увагу до бібліотеки: - до її книжкового фонду, періодики; - роботи структурних відділів (СБО, читальних залів та ін.); - умов роботи в читальному залі; - сукупності послуг (коштовних і безкоштовних) та ін. 2. Залучити нових читачів до постійного відвідування бібліотеки. 3. Стимулювати активне користування бібліотекою. 4. Поширити коло читацьких інтересів і тим самим сприяти більш активному використанню читачами фондів. 5. Зробити бібліотеку привабливим місцем, куди читачеві буде приємно звернутися і з своїми турботами, і в часи дозвілля.
Перш ніж починати рекламну діяльність, треба довести до відповідної якості книжковий фонд і періодику, сервіс в обслуговуванні. Розбіг між тим, що ми рекламуємо і що є на ділі, може лише привести до повного руйнування авторитету. Але не варто відкривати рекламну діяльність у сподіванні, що колись робота бібліотеки стане ідеальною з усіх боків. Треба діяти і діяти негайно. Можна, наприклад, починати з малого: переглянути фонд, виявити в ньому дійсно активну частину, яка може зацікавити читачів і за допомогою реклами запросити читачів відвідати бібліотеку і ознайомитися з тим, що для них підготовлено. При цьому не слід забувати про диференційний підхід. РЕКЛАМА може бути розрахована тільки на конкретну читацьку групу! Можна освоїти методику якоїсь послуги: нічного абонементу, догляду за дітьми, поки батьки підбирають літературу, або працюють в читальному залі. Чимало можна придумати аби стати в пригоді своєму читачеві. А про кожну свою винахідку поспішайте повідомити рекламою. Поступово у свідомості людей (може поки ще й не читачів) буде складатися враження про бібліотеку, яка наполегливо дбає про інтереси громадян, як про установу, варту уваги, до якої є сенс завітати. З точки зору професійної реклами – це досягнення першої мети, або першого ступеню у співвідносинах з “зовнішнім середовищем” – визначення бібліотеки! Друга – добитися індивідуальності, за якою читачі могли б відрізняти одну бібліотеку від іншої і зробити свій вибір (мається на увазі вибір між бібліотеками одного виду). Сьогодні ще не йде мова про конкуренцію між бібліотеками, але у ринкових відносинах - це реальна справа і саме конкуренція могла б найвірніше показати ті бібліотеки, що варто фінансувати і ті, що без вагань слід закрити (а мова скорочення мережі бібліотек може постати і в цьому є рація). Тож до цього слід підготуватися. Так буде чи ні, але кожному, хто ставиться серйозно до свого майбутнього треба добитися найвищого ступеня у співвідносинах з “зовнішнім середовищем” – створення дійсного авторитету бібліотеки, її позитивного іміджу, як умови подальшого ефективного функціонування. Об'єктом рекламиможе бути сама бібліотека (її структура, особливості роботи, послуги): - будь-який з її структурних підрозділів; - книжковий фонд взагалі, а також тематичні зібрання книг, періодичні видання, навіть окрема книга, журнал, газета, якщо вони заслуговують уваги, книжкова виставка, перегляд літератури та ін.; - пільгові умови, що є в бібліотеці; - різного роду послуги; - масові заходи, в тому числі клуби за інтересами та ін. Можна рекламувати все, чим живе бібліотека.
|
||||||||
|