Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види і форми бібліотечної реклами та її розповсюдження

 

Види реклами:

1. Друковані видання (листівки, буклети, плакат, запрошення)

2. Художньо оформленні оголошення, запрошення, плакати тощо

3. Газетні статті та замітки

4. Виступи на радіо, телебаченні

5. Виступи на громадських зібраннях, мітингах.

 

Найбільш поширеною формою розміщення рекламного звернення на сторінках періодичних видань. Дуже добре, якщо можна домовитися з редакцією про певну періодичність: із тижня в тиждень, один раз на місяць чи квартал. Не менш важливо, щоб реклама з'явилася на одному і тому ж місці, з повтором відповідних елементів.

Можна скористатись також радіо або телебаченням. Для цього не обов'язково вдаватися до рекламного оголошення, розміщення якого коштує сьогодні недешево. Інтерв'ю з директором або будь-яким

працівником бібліотеки, репортаж з місця масового заходу, розповідь його учасника та ін. - все йде на користь, і може мати, навіть, більший і вплив, ніж рекламний текст, але тільки тоді, коли все це робиться з метою реклами і при цьому витримані основні її принципи.

Для розміщення реклами можна застосувати пакувальні матеріали: паперові або поліетиленові пакети, на яких надрукувати фото бібліотеки, її назву, заклик до завітання, телефон. Для першого знайомства цього буде достатньо.

Рекламні плакати можна розмістити в транспорті: в автобусах, трамваях, електропоїздах приміської зони, навіть, домовившись з власником автомобіля або на службовому транспорті. Хлібний фургон, наприклад, - прекрасна нагода для асоціації з духовним хлібом -книгою. То ж все, що має рухатися перед очима читачів, можна так чи інакше використати в своїх цілях.

Не менш важливо використати ті випадки, коли громадяни вимушені деякий час знаходитись в одному місці: на зупинках автотранспорту, біля великих підприємств, шкіл, кінотеатрів, дитячих садків, пошти, перукарень та інших місцях скупчення людей. Добре виготовлений рекламний плакат обов'язково звертає на себе увагу, а достатність часу буде сприяти його прочитуванню. Читач запам'ятає рекламу і буде постійно відвідувати, що бібліотека функціонує і пропонує щось корисне.

Більш скромною формою є листівки, їх можна опускати в поштову скриньку, розложити на робочих місцях або роздавати в місцях скупчення людей.

Для реклами можна використати вікна або вітрини бібліотеки або інших установ: пошти, перукарні, ощадкаси та ін.

Така різноманітність форм розповсюдження і широкій вибір об'єктів реклами говорить про те, що рекламна діяльність бібліотеки - це особливий вид діяльності, що вона повинна мати свою стратегію і тактику, що її слід проводити не спонтанно, а планомірно. На Заході існує практика організації кампанії з певною методикою її проведення. Для нас - це наступний стан, але починати треба уже сьогодні.

Рекламна компанія починається з вивчення кола потенційних споживачів бібліотечних послуг, вигод та мотивів звернення до і бібліотеки, а також можливостей бібліотеки по задоволенню читацьких запитів . Наголосимо, що двигуном сучасного спілкування між бібліотекою і читачем є користь від звертання до бібліотеки!

Процес вивчення “зовнішнього середовища” бібліотеки тривалий, якщо не постійний, планомірний. Його головна мета – пошук того,

чим саме бібліотека може бути корисною. За результатами відбувається перебудова бібліотечної діяльності, а з тим і відбір рекламного звертання: повного, скороченого та форми його поширення.

 

Принципи реклами:

- чесність по відношенню до читача (рекламуємо тільки те, що дійсно гідно реклами)

- зацікавленість в допомозі читачеві (все, що робить бібліотека, спрямоване до блага читачів);

- індивідуальність та впізнаваємість (позитивні якості бібліотеки, що притаманні саме їй);

- легкість оглядання тексту (уникайте сірої маси слів, зробіть його легким, привабливим для зору);

- спонукання до негайної дії (намагання приводить до того, що інтерес поступово затихає і запал, що виник під час читання реклами, так і залишається нереалізованим).

 

Складові частини рекламного тексту :

1. Девіз - це надзвичайно коротке висловлення, в якому відбита ідея саме цієї реклами. Він може мати вигляд лозунгу "Наші скарби - до ваших послуг", якщо мова йдеться про книжкові фонди. Девіз - важливий елемент, але не обов'язковий. Якщо не знайдено девіз, що дійсно прикрасить рекламу, краще обійтися без нього.

2. Звернення до читачів, в якому відразу ж відтворюється заклик до певної читацької групи:"Винахідники і раціоналізатори!", або "Садоводи-любителі!", або "Всім прихильникам фантастики!"

3. Назва об'єкта, що рекламується

4. Перелік позитивних якостей об'єкту

5. Заклик до негайної дії

6. Умови, за яких надається послуга

7. Адреса, телефон.

 

Мова рекламних текстів вимагає постійного оновлення. Вона потребує лексичних виразних засобів і їх постійної демонстрації.

Основні правила складання тексту реклами:

- висловлюйтесь просто - не затуманюйте свою аргументацію;

- стиль близьких до спілкування;

- мотивації і привабливість;

- девіз: "В інформації велика сила і успіх!", "Успіх - в інформації".

 

Оформлення: текст має "кидатися в очі" (лівий верхній кут);

 

- вибір шрифту, ілюстрації;

- консультації з художником;

- комп'ютерна графіка.

Процес обслуговування потребує не тільки технічного але і змістовного оновлення. Рекламний метод виступає засобом модернізації бібліотек не в меншій мірі, ніж комп’ютеризація. Він дозволить добитися оновлення не революційним шляхом – через знищення традицій, а навпаки, розвиваючи кращі з них.

Контрольні питання :

1. Розкрийте роль реклами в трансформації сучасного бібліотечного

процесу.

2. Визначте мету бібліотечної реклами.

3. Назвіть об'єкти реклами в бібліотеці та форми її

розповсюдження.

 




Переглядів: 1296

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види і форми бібліотечної реклами та її розповсюдження. | Тема : Управлінське діяльність в бібліотеці.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.