МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYPES OF SYLLABLES
Syllableis a speech unit consisting of a sound or a sound sequence one of which is heard to be more prominent than the others. The most prominent sound being the peak or the nucleus of a syllable is called syllabic. Syllabic sounds are generally vowels. There are 4 types of syllables in English. In the first type of syllable (open syllable) vowels are read as they are named in the alphabet. In the second type of syllable (closed) a vowel is followed by a consonant. In such syllables vowels are short. The formulae vowel + r goes for the third typeofsyllable. Vowels in these syllables are mostly long. The fourth type of syllable (vowel + re) produces diphthongs or long vowels.
Most syllables contain an obvious vowel sound. Sometimes, though, a syllable consists phonetically only of a consonant or consonants. If so, this consonant (or one of them) is a nasal (usually n) or a liquid (l or, especially in AmE, r). For example, in the usual pronunciation of suddenly / 'sΛd n l /, the second syllable consists of n alone. Such a consonant is a syllabic consonant. Instead of a syllabic consonant it is always possible to pronounce a vowel / ə / plus an ordinary (non-syllabic) consonant. Thus it is possible, though not usual, to say / 'sΛd ən l / rather than / 'sΛd n l /. When followed by a weak vowel, a syllabic consonant may lose its syllabic quality, becoming a plain non-syllabic consonant. For example, threatening / 'Әretən ŋ / may be pronounced with three syllables, including syllabic n,/ 'Әret n ŋ / thus; or compressed into two syllables, with plain n, thus / 'Әret.n ŋ /.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|