МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЗавданняВиписати з словників паронімів, синонімів та антонімів 20 прикладів паронімів, синонімів та антонімів; з’ясувати їх значення; навести зразки речень (вибірково). Практичні заняття № 3-4 Тема: Лексика української мови за походженням(4 год.) План 1. Основні історичні шари слів у лексичному складі української мови. 2. Власне українські слова, їх фонетичні і словотвірні ознаки. 3. Старослов’янізми в лексиці української мови, їх ознаки. 4. Іншомовні слова і шляхи їх проникнення в українську мову. 5. Засвоєння зі старогрецької і латинської мов. 6. Тюркізми у складі української лексики. 7. Лексичні запозичення зі слов’янських мов. 8. Засвоєння з французької, німецької, англійської, італійської та інших мов. 9. Лексичні кальки. Інтернаціоналізми. 10. Фонетичне і морфологічне освоєння іншомовних слів. Основна література 1. Новий тлумачний словник української мови: У трьох томах / Укладачі: В. Яременко, О. Сліпушко. – К.: Аконіт, 2005. 2. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 124-130. 3. Словник іншомовних слів / Уклад.: С.М. Морозов, Л.М. Шкарапута. – К.: Наук. думка, 2000. – 680 с. 4. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева – К.: Либідь, 2001. – С. 56-63. 5. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 192-210. Додаткова література 1. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська літературна мова. – К.: Радянська школа, 1987. – С. 85-98. 2. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Частина І. – К., 1972. – С. 36-54. 3. Сеніна В.К., Євтушенко Н.М. Про засвоєння тюркізмів українською та російською мовами (до питання порівняльної граматики) // Вісник ЧДПУ. – Випуск 1. – Серія: Психолого-педагогічні науки. – Чернігів, 1998. – С. 56-58. Завдання 1. Виписати з творів художньої літератури 10 речень із старослов’янізмами. 2. Записати 10 лінгвістичних термінів, пояснити їхнє значення і походження (за „Словником іншомовних слів”). Практичне заняття № 5 Тема: Активна і пасивна лексика План 1. Поняття про активну і пасивну лексику. 2. Архаїзми та історизми. 3. Неологізми. Шляхи утворення неологізмів. 4. Стилістичні функції архаїзмів і неологізмів у художньо-поетичній літературі.
|
||||||||
|