Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Література

1. Гладіна Г.І., Сеніна В.К. Питання мовленнєвої культури та стилістики. – К.: Факт, 1997. – С. 144-147.

2. Доленко М.Т., Дацюк І.І, Кващук А.Г. Сучасна українська літературна мова. – К., 1987. – С. 193-203.

3. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літератур­ної мови. – Ч. 1. – К., 1972. – С. 290-307.

4. Шевчук О.С. Стилістичні властивості займенників // Українська мова і література в школі. – 1979. – № 4.

Виконати практичні завдання:

1.Встановіть, у якій ролі виступають виділені займенники, а також, яке почуттєве забарвлення (сумнів, непевність, ніжність, жалощі, зневагу та ін.) вони виражають, виступаючи як засіб інтимізації.

1. Може, мамо, так, а, може, й ні. Хто йогозна, як воно буде (І. Н.‑Лев.). 2. Та вонобереженого й Бог береже (О. В.). 3. А як його розбагатієш, коли землі кіт наплакав (Г. Тют). 4. Щоб мені горбань був зараз же! (Г. Тют) 5. Мине заперечуємо, що формування цілісного значення багатьох фразео­логізмів зумовлюється метафоричністю (3 підр). 6. Була це звичайнісінька собіхата під соломою, тільки більша, просторіша за інші, хата, ну така завбільшки, як шинок (О.Іван). 7. Тріумфальні арки виростали назустріч полкам наче самі собою(О. Гонч.).8. Ах, як стогнали ми,як коженз нас! (О.Олесь). 9. Він пригадував байдужі обличчя своїх колег, асистентів, замкнутих у музей давнини, наче їхнє внутрішнє "Я" було прип'яте до потойбічного світу (О.Досвіт). 10. Мійквитки на вечірній сеанс узяв, і я не насмілилася відмовитись. 11. А серед саду, в вишняку густому, де розлилися морем солов'ї, два голоси шепочуться: її, звичайно, і його(М. Рил.).

2.Визначте, якою частиною мови є підкреслені слова. Як таке явище називається?

1. Одна гора високая, а другая низька; одна мила далекая, а другая близька (Н.тв.). 2. Ой одна я, одна, як билиночка в полі... (Т.Ш.). 3. Один ще змалку вдатний Шпак у Щиглика співать навчився (Л.Гл.). 4. Вибирай жінку на цілий вік (Н.тв.). 5. Ні один полк світу не втримався б на цій проклятій дамбі (О.Гонч.). 6. Мене мій батько про поезію спитав: „Ну що воно, скажи мені, за штука?” Хотів сказать: „То штука не проста”. 7. Що ти за один? – питаю закостенілого товариша (І.Фр.). 8. „Хто там стукає?” – „Своїх не впізнаєте?”

3.Відредагувати поданий текст, де допущені стилістичні помилки, пов'язані з невдалим або неправильним вживанням займенників.




Переглядів: 746

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основна література | Богдан Хмельницький

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.