Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичне заняття № 4

Тема: Дієприслівник

План

1. Дієприслівник як дієслівна форма. Дієслівні та прислівникові ознаки дієприслівників.

2. Дієприслівники недоконаного виду (теперішнього часу) і доконаного виду (минулого часу), їх творення і вживання.

3. Перехід дієприслівників у прислівники.

4. Наголос у дієприслівниках.

5. Правопис дієприслівників.

6. Повний морфологічний аналіз дієслівних форм.

Основна література:

1. Волох О.Т. та ін. Сучасна українська літературна мова. – К.: Вища шк., 1989. – С. 214-217.

2. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 226-227.

3. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 287-288.

4. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 191‑194.

5. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 402-405.

Додаткова література:

1. Передрій Ганна. Дієприслівник // Дивослово. – 1994. – № 12.

2. Пономарів О.Д. та ін. Сучасна українська мова. – К.: Либідь, 1991. – С. 267‑270.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – Впр. № 342, 343.

Практичне заняття № 5

Тема: Прислівник. Слова категорії стану

План

1. Значення, морфологічні ознаки і синтаксичні функції прислівників.

2. Структурно-семантичні розряди прислівників.

3. Творення прислівників.

4. Перехід прислівників у службові слова.

5. Наголос у прислівниках.

6. Правопис прислівників.

7. Слова категорії стану.

8. Повний морфологічний розбір прислівників та слів категорії стану.

Основна література:

1. Безпояско О.К. та ін. Граматика української мови. Морфологія. – К.: Либідь, 1993. – С. 243‑244.

2. Горпинич В.О. Морфологія української мови: Підручник. – К.: Академія, 2004. – С. 227-240.

3. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 228-234, 236-237.

4. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Ч. І. – К., 1972. – С. 315-320.

5. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 288-291.

6. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 194‑200.

7. Український правопис. – К.: Наукова думка, 1993. – С. 37-40.

8. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 405-418.

Додаткова література:

1. Криворучко О. Пограємось у прислівники // Дивослово. – 1995. – № 4.

2. Сучасна українська літературна мова: Підручник / А.П. Грищенко, Л.І. Мацько, М.Я. Плющ та ін.; За ред. А.П. Грищенка. – К.: Вища шк., 2002. – С. 399-407.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 133-135. – Впр. № 346, 347, 351.

Практичне заняття № 6

Тема: Службові слова: прийменник, сполучник

План

1. Особливості службових слів.

2. Прийменник як службова частина мови. Основні смислові відтінки, які вносять прийменники у сполученні з відмінковою формою.

3. Поділ прийменників на групи за походженням.

4. Морфологічний склад прийменників. Правопис прийменників.

5. Сполучник як службова частина мови.

6. Морфологічний склад сполучників.

7. Сполучники сурядності і підрядності.

8. Правопис сполучників.

9. Сполучні (відносні) слова.

10. Повний морфологічний розбір прийменників та сполучників.

Основна література:

1. Бурячок Андрій. Мовні поради. Про прийменник ПО // УМЛШ. – 1991. – № 1.

2. Горпинич В.О. Морфологія української мови: Підручник. – К.: Академія, 2004. – С. 251-286.

3. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 237-241.

4. Кващук Анатолій. Про прийменник і сполучник для допитливих учнів // Дивослово. – 2004. – № 2. – С. 35-38.

5. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 291-299.

6. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 200‑213.

7. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 419-432.

Додаткова література:

1. Голікова Ю. Систематизація та узагальнення вивченого про прийменник у 7 класі // УМЛШ. – 2000. – № 4. – С. 42-44.

2. Мельничайко В.Я. Пропедевтичне ознайомлення з функцією сполучних слів // УМЛШ. – 1990. – № 1. – С. 45-48.

3. Нагрибельна І. Методика вивчення сполучника у середній школі // УМЛШ. – 2002. – №3. – С. 12-15.

4. Ремінна Раїса. Про деякі прийменниково-іменникові словосполуки // Дивослово. – 2007. – № 3. – С. 9-10.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 139-142. – Впр. № 358, 360, 365, 367.




Переглядів: 1116

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основна література | Практичні заняття № 7-8

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.