МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Самостійна робота № 3Тема: Дієслово. Визначення перехідності дієслів. Розпізнавання перехідних і неперехідних дієслів. Визначення відмінка залежного слова при Виконати вправи: 1.Прочитайте. Перепишіть текст, розкривши дужки. Підкресліть перехідні дієслова однією рискою, неперехідні – двома. Визначте відмінок іменників, що залежать від них. Хто (не) відчував на собі поривів вітру або (не) чув про його руйнівну силу? Вітер можна створити і штучно. Наприклад, в аеродинамічній трубі, де проводять випробування літаків. Або в трубах, по яких стиснене повітря пересуває вантажі на великі відстані. «Штучний вітер»підіймає і пересуває кораблі на повітряній подушці. А що, якщо вітер, але не просто вітрець, а ураганний потік повітря, затиснутий у трубу, випустити через (не) великий отвір? Вийде струмінь величезної руйнівної сили. Так виникла ідея створити установку, що подрібнює породу струменем повітря під тиском. І таким способом пробивати свердловини. Щоб добувати нафту і газ, воду і сіль, навіть вугілля (З газети). 2.Прочитайте словосполучення, запишіть у два стовпчики: у перший – з перехідними дієсловами, у другий – з неперехідними. З іменником у формі якого відмінка вживаються перехідні дієслова? Керувати гуртком, писати листа, пішов до товариша, передплатити газету, посадити дерево, співати голосно, вчитися старанно, споруджувати будинок, купити цукру, жити по-новому, розв'язати задачу, побачити оленя, не прочитати оповідання, не спати вночі, дивишся фільм, сидіти в нього, внести вугілля. Виділені слова вимовте вголос, поставте в них знак наголосу. Словосполучення з неперехідними дієсловами введіть у речення. 3.Прочитайте. Поясніть відмінність у значенні поданих словосполучень. Складіть з ними речення. Запишіть. Визначте відмінок залежних іменників і перехідність (неперехідність) дієслів. Внести води, внести воду; купити солі, купити сіль; привезти дров, привезти дрова; дістати борошна, дістати борошно; випити молока, випити молоко. 4.Прочитайте. Які з поданих словосполучень фразеологічні, що вони означають? Доберіть до них синонімічні слова чи словосполучення. Визначте перехідність (неперехідність) дієслів у дієслівних словосполученнях. Зразок: Бити байдики – нічого не робити. Брати книжку – брати участь, їсти облизні – їсти цукерки, сушити голову – сушити білизну, чесати язика – чесати косу, перемивати кісточки – перемивати посуд, ґав ловити – ловити рибу, збитися з пантелику – збитися з дороги, іти по п'ятах – іти стежиною, на сміх брати – брати ручку, не чути під собою ніг – не чути пісень, стерти з землі – стерти написане. 5.Складіть речення з поданими дієсловами. Визначте їх перехідність (неперехідність), підкресліть залежні від них слова. Будують – будуються; співає – співається; зустрічає – зустрічається; хвилює – хвилюється. 6.Окремі дієслова можуть бути перехідними чи неперехідними залежно від контексту. З кожним із поданих дієслів складіть по 2 речення, в одному з яких дієслово буде перехідним, а в другому – неперехідним. неперех. перех. Зразок: Іванко читаєшвидко. Він читаєцікаву книжку. Писати, шити, валити, копати, сіяти, будувати, грати. 7.Прочитайте текст і детально перекажіть. Визначте основну думку. Перепишіть, підкресліть дієслова, над кожним напишіть, перехідне чи неперехідне воно. У кожній родині із самого малечку навчали дітей: «Не кидайсь хлібом, він – святий». А коли траплялося, що якась крихта впаде з рук чи столу, її підіймала мати, цілувала вустами, ніби просила пробачення за випадкове недбальство. І діти стежили за цим і переймали від матері чи батька оту святість і пошану до хліба. Та й самі діти знали йому ціну. Бо з того часу, як навчилися ходити, бігати босоніж по стерні, ріллі, по зелених облогах, вони разом з батьками виїздили на жнива, збирали в полі колосочки, допомагали старшим зносити снопи в копи, молотити той хліб, перевівати на вітрі, очищати від полови (І. Цюпа).
|
||||||||
|