МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Самостійна робота № 2Тема: Дієслово. Визначення морфологічних категорій дієслова. Творення видів дієслів План 1. Категорія виду дієслова. 2. Основні та додаткові значення дієслів недоконаного та доконаного виду. 3. Творення видових форм дієслова. 4. Чергування приголосних при творенні видових пар дієслова. Література 1. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Частина І. – К., 1972. – С. 323-353. 2. Сучасна українська літературна мова / За редакцією М.Я. Плющ. – К.: Вища школа, 1994. – С. 262-283. 3. Сучасна українська мова / За редакцією О.Д. Пономарева. – К.: Либідь, 2001. – С. 171-188. 4. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 371-395. Виконати вправи: 1.Прочитайте. Поясніть, як утворилися дієслова доконаного виду. Запишіть, згрупувавши дієслова за способом творення. Заробити, стукнути, нарізати, утвердити, збігати, завезти, виписати, скликати, взяти, висипати, піймати, дременути, знайти, різонути, прикрасити, лягти. З виділеними дієсловами доконаного і утвореними від них недоконаного виду складіть кілька речень. 2.Подані нижче дієслова мають однакову форму доконаного і недоконаного виду. Вид розрізняється лише за змістом у контексті. Складіть речення, у яких подані дієслова мали б доконаний і недоконаний вид. док. в. Зразок: Завтра на світанку партизани атакують (що зроблять?) ворога. Гарантувати, форсувати, телеграфувати. 3.Утворіть від дієслів недоконаного виду форми минулого, теперішнього і майбутнього (складну і складену форму) часу, від дієслів доконаного виду – минулого і майбутнього (просту форму) часу. Зразок: Вчити – вчив, вчу, буду вчити, вчитиму; вивчити – вивчив, вивчу. Шити, пришити, берегти, зберегти, помилятися, помилитися, тупати, тупнути, купувати, купити, звіряти, звірити, економити, зекономити. 4.Прочитайте. Перепишіть речення. Поряд з кожним дієсловом вкажіть його вид і час. Зразок: Схід палав (недок. в., мин. ч.) рожевими фарбами, в глибокій блакиті неба пливли (недок. в., мин. ч.) легенькі хмарки (Збан.). 1. Оживає земля. Почорніли поля на осонні на прогрітих горбах, задиміла, парує рілля (І. Гонч.). 2. Соковиту, напоєну зеленню порість розметали шляхи далечінню високою (Мал.). 3. Вогкістю пахне, грибами і медом (Рильськ.). 4. Стріляють колосом густі жита за небокраї простору дзвінкого, а день веслує у вінку життя – квітує степ від подиху людського (Ткач). 5. Вглиб, ушир впивається коріння, у ґрунтах шукає їжу, волю, щиро дбає про своє пагіння, хоч його й не бачило ізроду (Воронько).
|
||||||||
|