Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Варіант 3

1.Уведіть у речення чи словосполучення подані нижче незмінювані іменники так, щоб виразно видно було рід кожного з них.

Колібрі, цеце, поні, аташе, кенгуру, міс, какаду, Баку, Перу, фрау.

2.Від поданих іменників утворіть форми родового відмінка однини, обґрунтуйте вживання закінчень -а(-я), -у(-ю). Які іменники можуть мати паралельні закінчення? Складіть з ними речення.

Берег, вуз, швець, папір, студент, майдан, акт, вітер, палац, рік, град, листопад, колгосп, кілометр, ясен, Донбас, Балхаш.

3.Поставте прикметниково-іменникові словосполучення в орудному відмінку однини:

Гаряча каша, свіжа їжа, вища груша, краща група, більша площа, вужча межа, глиняна круча, пекуче сонце, дружнє плече.

4.Утворіть від поданих прикметників, якщо це можливо, усі форми ступенів порівняння. Чому в деяких випадках творення ступенів порівняння не можливе?

Стійкий, плаксивий, малиновий, здоровенний, препоганий, архімодний, синьо-жовтий, живий.

5.Доберіть синонімічні ряди до іменника „печаль” і прикметника „голубий”.

Варіант 4

1.Від іменників чоловічого роду утворіть, де це можливо, співвідносні форми жіночого роду.

Піаніст, машиніст, турист, тракторист, артист, белетрист, фінансист, турист, шофер, інженер, комбайнер, мінер, суддя, секретар, орендар, скляр, маляр, викладач, учитель, слухач, орач.

2.Провідміняйте за відмінками:

Іван Палій, Марія Варивода, Оксана Іваненко, Ірина Вільде, Григорій Васильків, місто Васильків.

3.Утворіть ступені порівняння (усі можливі форми) від поданих прикметників. Поясніть, чому від деяких прикметників творення ступенів порівняння не можливе.

Стійкий, дрібнесенький, хатній, розумний, солодкуватий, сліпий, широченний, вороний, фіолетовий, прехороший.

4.Поставте подані іменники ІІ відміни в родовому відмінку однини. Поясніть уживання закінчень -а(-я), -у(-ю). Які іменники можуть мати паралельні закінчення? Складіть з ними речення.

Ранок, рік, Дятел, дятел, директор, Вільнюс, граніт, вальс, дзвін, вогонь, будинок, вівторок, університет, Байкал, Санкт-Петербург, ріг, томат.

5.Складіть речення з поданими словами-паронімами:

Болотяний – болотистий, глибинний – глибокий.

Тема: Дієслово

1. Зробіть аналіз дієслів у реченні (реченнях) за схемою:1. Початкова форма. 2. Вид. 3. Перехідність (неперехідність). 4. Стан. 5. Спосіб. 6. Час. 7. Особа. 8. Рід. 9. Число. 10. Дієвідміна. 11. Морфемна будова.

Варіант 1

Троянди паморозь іскристо-сиза вкрила (М.Рильський). Хай помріє, хай подивиться на той місяць уповні (О.Гончар).




Переглядів: 1046

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіант 1 | Варіант 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.