МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ІІ варіант1. Позначте рядок, у якому всі дієслова є доконаного виду: а) сказати, вигнути, скоротити, прибивати, розподібнити; б) простити, витерти, запевнити, випекти, викладати; в) скликати, принести, підперти, підпирати, пройняти; г) замкнути, скидати, взяти, попсувати, зачепити; д) спочити, винести, зміцніти, зберегти, відкинути. 2. Позначте рядок, у якому всі дієслова є недоконаного виду: а) кликати, скоротити, розгортати, будити, сказати; б) лягти, ображати, повторити, будити, брати; в) говорити, вивчати, берегти, вивчити, застерігати; г) свіжіти, обнадіювати, витерти, ловити, втрачати, надихати; д) заповняти, згинати, згортати, збивати, зливати. 3. Позначте рядок, у якому всі дієслова можуть належати до обох видів (доконаного й недоконаного) залежно від наголосу: а) накидати, кидати, кликати, висипати, будити; б) пересипати, викликати, перекидати, видихати, закликати; в) міряти, зачіпати, скликати, виводити, приймати; г) скидати, розкидати, зачиняти, закликати, випекти; д) вибирати, викладати, розуміти, переносити, вивчати. 4. У всіх варіантах дієслів знайдіть «зайве» слово (за функцією префікса у творенні дієслів іншого виду): а) вислухати, вирішити, випити, вигодувати, виїхати; б) понести, почитати, подбати, порушити, познайомити; в) зробити, скосити, спробувати, спустити, сфотографувати; г) законспектувати, завітати, запитати, засміятися, запустити; д) проводити, прочитати, прослухати, прорости, проспівати. 5. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до I дієвідміни: а) багряніти, веселити, відрізати, вигризти, загребти; б) викрасти, викидати, відрубати, пекти, підповзти; в) вантажити, визволити, мусити, гуркотати, мити; г) мучити, знати, тесати, везти, нести; д) їхати, згоріти, виводити, веліти, базікати. 6. Позначте рядок, у якому всі дієслова є безособовими: а) вибити, знати, стемніти, млоїти, нудьгувати; б) глянути, сіріти, міркувати, одягати, віяти; в) нудити, таланити, весніти, кортіти, світати; г) блискати, зеленіти, замести, корчити, цвісти; д) червоніти, чорніти, скніти, сутеніти, рябіти. 7. Позначте рядок, у якому всі особові дієслова можуть уживатися в безособовому значенні: а) гриміти, ловити, боліти, пахнути, колоти; б) пекти, морозити, крутити, ламати, рвати; в) боліти, нести, мріяти, чути, шуміти; г) орати, шити, вирувати, водити, копати; д) міряти, трусити, тягти, любити, годувати. 8. У кожному варіанті дієслів знайдіть «зайве», яке випадає з ряду за особовістю/неособовістю: а) зустрічається, кохається, сміється, б’ється, нездужається; б) робиться, дихається, віриться, живеться, ведеться; в) розвиднюється, хмариться, світає, сутеніє, темніє. Тема: Прислівник. Службові частини мови 1. Позначте рядок, у якому всі слова є прислівниками: а) по-латині, добре, шукаючи, надзвичайно; б) вночі, на жаль, якнайповніше, зблизька; в) віч-на-віч, по-батьківському, тепер, можна; г) дорожче, найкраще, зозла, втім; ґ) навмисне, на весну, мимоволі, в перше 2. Позначте рядок, у якому всі прислівники є якісно-означальні: а) погано, нижче, краще, щонайповніше; б) вужче, вголос, по-вовчи. якнайширше; в) надзвичайно, по-нашому, ледве-ледве, частіше; г) широченно, допізна, задовго, вкупі; ґ) по-нашому, там, давно, легше. 3. Позначте рядок, у якому всі прислівники є обставинні: а) догола, давно, тепер, ледве-ледве; б) здуру, зосліпу, на радість, швидко; в) навколо, внизу, поодинці, гуртом; г) спересердя, зопалу, туди, спереду; ґ) скрізь, навмисно, щодня, по-козацьки. 4. Позначте рядок, у якому всі прийменники іменникового походження: а) слідом, верхи, потиху, заміж; б) вдосвіта, знадвору, даром, потиху; в) ранком, по-перше, заодно, бігом; г) натроє, миттю, звисока, щороку; ґ) щогодини, навхрест, опівночі, опівдні. 5. Позначте рядок, у якому всі прислівники написані правильно: а) угору, по-сусідству, зрештою, покищо; б) навиворіт, рік-у-рік, до пари, звечора; в) насилу, на самоті, безвісти, запанібрата; г) видимо-не-видимо, не довподоби. з давніх-давен, вряди-годи; ґ) десь-інде, з боку на бік, навскіс, сама-самотою. 6. Позначте рядок, у якому всі прийменники є вторинні: а) кінець, всередині, перед, між (межи), над; б) близько, через, навколо, край, згідно; в) відносно, всупереч, поверх, протягом; г) при, поперек, коло, в; ґ) подібно, ззаду, перед, серед. 7. Позначте рядок, у якому виділене слово є прийменником: а) Аж ось нарешті і коханий край, знайоме поле, озеро і гай (М. Луків). б) Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну, тополю збудить трактор край села (В. Стус). в) Україна – Вкраїна – країна – так віддавна край рідний звуть (О. Різниченко). г) Ох, тривого, дика тривого, не шаленій і серця не край... (М. Сингаївський). ґ) Сини землі тепер повстали за неозорий край свій, за степи (І. Ірлявський). 8. Складіть по два речення з поданими словами, де б кожне з них функціонувало то як прислівник, то як категорія стану. Зелено, сумно. 9.Складіть по два речення з поданими словами, де б кожне з них функціонувало то як прислівник, то як іменник. Миттю, верхи. 10. Складіть три речення з поданими словами, де б кожне з них функціонувало то як іменник з прийменником, то як прислівник, то як прийменник. На зустріч – назустріч – назустріч.
|
||||||||
|