Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІІ варіант

1. Позначте рядок, у якому всі дієслова є доконаного виду:

а) сказати, вигнути, скоротити, прибивати, розподібнити;

б) простити, витерти, запевнити, випекти, викладати;

в) скликати, принести, підперти, підпирати, пройняти;

г) замкнути, скидати, взяти, попсувати, зачепити;

д) спочити, винести, зміцніти, зберегти, відкинути.

2. Позначте рядок, у якому всі дієслова є недоконаного виду:

а) кликати, скоротити, розгортати, будити, сказати;

б) лягти, ображати, повторити, будити, брати;

в) говорити, вивчати, берегти, вивчити, застерігати;

г) свіжіти, обнадіювати, витерти, ловити, втрачати, надихати;

д) заповняти, згинати, згортати, збивати, зливати.

3. Позначте рядок, у якому всі дієслова можуть належати до обох видів (доконаного й недоконаного) залежно від наголосу:

а) накидати, кидати, кликати, висипати, будити;

б) пересипати, викликати, перекидати, видихати, закликати;

в) міряти, зачіпати, скликати, виводити, приймати;

г) скидати, розкидати, зачиняти, закликати, випекти;

д) вибирати, викладати, розуміти, переносити, вивчати.

4. У всіх варіантах дієслів знайдіть «зайве» слово (за функцією префікса у творенні дієслів іншого виду):

а) вислухати, вирішити, випити, вигодувати, виїхати;

б) понести, почитати, подбати, порушити, познайомити;

в) зробити, скосити, спробувати, спустити, сфотографувати;

г) законспектувати, завітати, запитати, засміятися, запустити;

д) проводити, прочитати, прослухати, прорости, проспівати.

5. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до I дієвідміни:

а) багряніти, веселити, відрізати, вигризти, загребти;

б) викрасти, викидати, відрубати, пекти, підповзти;

в) вантажити, визволити, мусити, гуркотати, мити;

г) мучити, знати, тесати, везти, нести;

д) їхати, згоріти, виводити, веліти, базікати.

6. Позначте рядок, у якому всі дієслова є безособовими:

а) вибити, знати, стемніти, млоїти, нудьгувати;

б) глянути, сіріти, міркувати, одягати, віяти;

в) нудити, таланити, весніти, кортіти, світати;

г) блискати, зеленіти, замести, корчити, цвісти;

д) червоніти, чорніти, скніти, сутеніти, рябіти.

7. Позначте рядок, у якому всі особові дієслова можуть уживатися в безособовому значенні:

а) гриміти, ловити, боліти, пахнути, колоти;

б) пекти, морозити, крутити, ламати, рвати;

в) боліти, нести, мріяти, чути, шуміти;

г) орати, шити, вирувати, водити, копати;

д) міряти, трусити, тягти, любити, годувати.

8. У кожному варіанті дієслів знайдіть «зайве», яке випадає з ряду за особовістю/неособовістю:

а) зустрічається, кохається, сміється, б’ється, нездужається;

б) робиться, дихається, віриться, живеться, ведеться;

в) розвиднюється, хмариться, світає, сутеніє, темніє.

Тема: Прислівник. Службові частини мови

1. Позначте рядок, у якому всі слова є прислівниками:

а) по-латині, добре, шукаючи, надзвичайно;

б) вночі, на жаль, якнайповніше, зблизька;

в) віч-на-віч, по-батьківському, тепер, можна;

г) дорожче, найкраще, зозла, втім;

ґ) навмисне, на весну, мимоволі, в перше

2. Позначте рядок, у якому всі прислівники є якісно-означальні:

а) погано, нижче, краще, щонайповніше;

б) вужче, вголос, по-вовчи. якнайширше;

в) надзвичайно, по-нашому, ледве-ледве, частіше;

г) широченно, допізна, задовго, вкупі;

ґ) по-нашому, там, давно, легше.

3. Позначте рядок, у якому всі прислівники є обставинні:

а) догола, давно, тепер, ледве-ледве;

б) здуру, зосліпу, на радість, швидко;

в) навколо, внизу, поодинці, гуртом;

г) спересердя, зопалу, туди, спереду;

ґ) скрізь, навмисно, щодня, по-козацьки.

4. Позначте рядок, у якому всі прийменники іменникового походження:

а) слідом, верхи, потиху, заміж;

б) вдосвіта, знадвору, даром, потиху;

в) ранком, по-перше, заодно, бігом;

г) натроє, миттю, звисока, щороку;

ґ) щогодини, навхрест, опівночі, опівдні.

5. Позначте рядок, у якому всі прислівники написані правильно:

а) угору, по-сусідству, зрештою, покищо;

б) навиворіт, рік-у-рік, до пари, звечора;

в) насилу, на самоті, безвісти, запанібрата;

г) видимо-не-видимо, не довподоби. з давніх-давен, вряди-годи;

ґ) десь-інде, з боку на бік, навскіс, сама-самотою.

6. Позначте рядок, у якому всі прийменники є вторинні:

а) кінець, всередині, перед, між (межи), над;

б) близько, через, навколо, край, згідно;

в) відносно, всупереч, поверх, протягом;

г) при, поперек, коло, в;

ґ) подібно, ззаду, перед, серед.

7. Позначте рядок, у якому виділене слово є прийменником:

а) Аж ось нарешті і коханий край, знайоме поле, озеро і гай (М. Луків).

б) Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну, тополю збудить трактор край села (В. Стус).

в) Україна – Вкраїна – країна – так віддавна край рідний звуть (О. Різниченко).

г) Ох, тривого, дика тривого, не шаленій і серця не край... (М. Сингаївський).

ґ) Сини землі тепер повстали за неозорий край свій, за степи (І. Ірлявський).

8. Складіть по два речення з поданими словами, де б кожне з них функціонувало то як прислівник, то як категорія стану.

Зелено, сумно.

9.Складіть по два речення з поданими словами, де б кожне з них функціонувало то як прислівник, то як іменник.

Миттю, верхи.

10. Складіть три речення з поданими словами, де б кожне з них функціону­вало то як іменник з прийменником, то як прислівник, то як прийменник.

На зустріч – назустріч – назустріч.





Переглядів: 861

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І варіант | Схеми лінгвістичного розбору

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.