Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Схема фразеологічного аналізу

1. З’ясувати значення фразеологізму.

2. Визначити тип фразеологічної одиниці (фразеологічні зрощення, єдності, сполучення, вислови).

3. Джерело походження фразеологізму.

4. Вказати стильові ознаки.

5. Дібрати фразеологічні синоніми, антоніми.

Схема морфемного аналізу слова

1. Відмінюване чи невідмінюване слово.

2. Якщо слово відмінюване, то знайти закінчення (флексію) й основу. Якщо слово невідмінюване, назвати його основу.

3. Флексія позитивна (субстанціальна) чи нульова (негативна).

4. Визначити морфеми (корінь, суфікс, префікс, інтерфікс, постфікс).

5. Основа:

а) похідна, непохідна, чиста;

б) відмінкові форми слова, що характеризуються різними основами (суплетивізм);

в) відкрита чи закрита;

г) тверда чи м’яка;

ґ) з вільним чи зв’язаним значенням.

6. Корінь слова:

а) збігається з основою чи не збігається;

б) назвати спільнокореневі слова;

в) варіанти (модифікації) кореня в споріднених словах;

г) втрачена спільність кореня в споріднених словах чи не втрачена.

7. Префікс, суфікс:

а) словотворчий чи формотворчий;

б) продуктивний чи непродуктивний.

8. Чергування голосних і приголосних у морфемах.

9. Зміни у складі слова в процесі історичного розвитку мови (опрощення, перерозклад).

Словотвірний аналіз

1. Слово, яке аналізується.

2. Твірне (мотивуюче) слово.

3. Твірна основа.

4. Формант.

5. Словотворчі засоби.

6. Спосіб творення.

Схема розбору іменника

1. Слово, яке аналізується.

2. Початкова форма (називний відмінок).

3. Лексико-граматичні категорії:

а) власна чи загальна назва;

б) назва істоти чи неістоти;

в) з конкретним чи абстрактним значенням;

г) з речовинним (матеріальним) значенням;

ґ) збірний.

4. Граматичні категорії:

а) рід (вказати, як визначається – за семантичними ознаками, за морфологічною будовою, за синтаксичними зв’язками);

б) число (вказати, чи вживається в однині і множині, чи тільки в однині або тільки у множині);

в) відмінок (відповідає на питання, прямий / непрямий, флексія, значення відмінка).

5. Відміна.

6. Група (тверда, м’яка, мішана – для І-ІІ відмін).

7. Від якого слова залежить (якщо залежить).

8. Синтаксична функція.

9. Правопис слова.

Схема розбору прикметника

1. Початкова форма (називний відмінок чоловічого роду).

2. Розряд за значенням.

3. Ступінь порівняння (для якісних):

а) вищий, найвищий;

б) синтетична чи аналітична форма;

в) як утворюється;

4. Повний (членний) чи короткий (нечленний); стягнена чи нестягнена форма повного прикметника.

5. Рід.

6. Число.

7. Відмінок:

а) відповідає на питання;

б) флексія;

в) група (тверда, м’яка).

8. Спосіб творення.

9. До якого слова відноситься.

10. Синтаксична функція.

11. Правопис.




Переглядів: 3909

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Схеми лінгвістичного розбору | Схема розбору числівника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.