Особливості лінійної організаційної структури управління.
Лінійна організаційна структура управління — це така структура, між елементами якої існують лише одноканальні взаємодії. Це найпростіший тип структури, за якого керівник організації (підприємства) здійснює всі функції управління — планування, організації, мотивації, контроль.
Ця організаційна структура застосовується переважно в управлінні малими підприємствами торгівлі, а також у підрозділах апарату.
За лінійною структурою, кожний підлеглий має лише одного керівника, який і виконує всі адміністративні та спеціальні функції. Перевагами структури лінійного типу є: — єдність і чіткість розпорядництва; — погодженість дій виконавців; — підвищена відповідальність керівника за результати діяльності очолюваного ним колективу; — оперативність у прийнятті рішень; — отримання виконавцями пов'язаних між собою розпоряджень і завдань, що забезпечені ресурсами; — персональна відповідальність керівника за кінцеві результати свого підприємства.
Разом з тим лінійна структура має певні недоліки:
— високі вимоги до керівника, який повинен мати глибокі різнобічні знання і досвід у виконанні всіх функцій управління;
— велика перевантаженість інформацією;
— потік документів, які потребують розгляду і прийняття рішень.