МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||
Метод соціограми.Відповідно до нього кожному члену колективу, де всі добре знають один одного, пропонується обрати двох чоловік, з якими він найбільш бажав би спільно виконувати пропоновану роботу, або, навпаки. На основі одержаної інформації будується соціограмма,або схема переваг в колективі, яка є сукупністю кіл з прізвищами або особистими номерами кожного, які об’єднані стрілками, що ведуть від тих, хто хоче, до тих, з ким хочуть співпрацювати (рис 1). Рис. 1. Соціограмма колективу: 2 — референтна особа; 1, 3-6— інші члени колективу
Соціограмма може бути у вигляді зірки (доцентрової), ланцюговою, поліцентричною і на основі каналів комунікації. По ній можна визначити: - лідера - особу, якій віддано найбільше число «голосів» (потенційного керівника); - осіб, які в різному ступені готові до співпраці (вони і складуть основу колективу майбутнього підрозділу) ; - «відмежованих», з якими ніхто не хоче і не буде співпрацювати, тому їх не слід включати в створюваний колектив. 2. Іншим соціографічним методом є соціополе переваг. В опитувальному листі пропонують вказати три прізвища найпривабливіших членів колективу для співпраці в порядку «черговості» (при цьому перше місце оцінюється в три бали, друге — в два, а третє — в один). Одержані кожним бали додаються, і члени колективу об'єднуються в три групи відповідно до набраної кількості балів. Потім зображаються три «вкладені» один в одного геометричні фігури; - в центральну вписуються прізвища лідерів, що набрали максимальну кількість балів; - в проміжну — середню; - в крайню —найменшу. Це дозволяє виділити поле переваг (рис. 2) і місце кожного члена групи на ньому; при необхідності цю схему можна доповнити показаними на мал. 1 лініями переваг, що пов'язують конкретних осіб.
|
|||||||||
|