Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Метод соціограми.

Відповідно до нього кожному члену колективу, де всі добре знають один одного, пропонується обрати двох чоловік, з якими він найбільш бажав би спільно виконувати пропоновану роботу, або, навпаки.

На основі одержаної інформації будується соціограмма,або схема переваг в колективі, яка є сукупністю кіл з прізвищами або особистими номерами кожного, які об’єднані стрілками, що ведуть від тих, хто хоче, до тих, з ким хочуть співпрацювати (рис 1).

Рис. 1. Соціограмма колективу: 2 — референтна особа; 1, 3-6— інші члени колективу

 

Соціограмма може бути у вигляді зірки (доцентрової), ланцюговою, поліцентричною і на основі каналів комунікації.

По ній можна визначити:

- лідера - особу, якій віддано найбільше число «голосів» (потенційного керівника);

- осіб, які в різному ступені готові до співпраці (вони і складуть основу колективу майбутнього підрозділу) ;

- «відмежованих», з якими ніхто не хоче і не буде співпрацювати, тому їх не слід включати в створюваний колектив.

2. Іншим соціографічним методом є соціополе переваг.

В опитувальному листі пропонують вказати три прізвища найпривабливіших членів колективу для співпраці в порядку «черговості» (при цьому перше місце оцінюється в три бали, друге — в два, а третє — в один).

Одержані кожним бали додаються, і члени колективу об'єднуються в три групи відповідно до набраної кількості балів.

Потім зображаються три «вкладені» один в одного геометричні фігури;

- в центральну вписуються прізвища лідерів, що набрали максимальну кількість балів;

- в проміжну — середню;

- в крайню —найменшу.

Це дозволяє виділити поле переваг (рис. 2) і місце кожного члена групи на ньому; при необхідності цю схему можна доповнити показаними на мал. 1 лініями переваг, що пов'язують конкретних осіб.

 
Рис.2. Соціополе переваг




Переглядів: 506

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціометричні дослідження — індикатор взаємостосунків в колективі | Соціограма вигляду «мішень»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.