МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
ТЕМА 1. ОСНОВИ ЕКСКУРСОЗНАВСТВА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ЕКСКУРСІЙНОЇ РОБОТИ НА ТУРИСТСЬКО-ЕКСКУРСІЙНИХ ПІДПРИЄМСТВАХВСТУП ЗМІСТ
Опорний конспект лекцій призначений для студентів спеціальності 5.14010301 «Туристичне обслуговування». Дана дисципліна є одним з професійно-орієнтованих курсів програми підготовки фахівців з туризму. Вона займає провідне місце в ряді дисциплін циклу професійної підготовки, оскільки практично жодна подорож не обходиться без здійснення екскурсійної діяльності. Таким чином, екскурсійна діяльність фактично стає четвертим стовпом туристського продукту. Широкому розвиткові екскурсійної діяльності сприяє ряд наступних факторів: по-перше - це підвищення культурного й освітнього рівня суспільства в цілому; по-друге - розширення цілей самого туризму: відправляючись у туристську поїздку, не завжди на перший план ставлять тільки рекреаційні цілі. Сучасні споживачі, перебуваючи на відпочинку, бажають також задовольнити й інтереси пізнання, і інтереси розвитку; по-третє - це пов'язане з тлумаченням самого поняття турпродукт як комплексу послуг надаваного туристу в ході подорожі. Відповідно до рекомендацій Всесвітньої туристської організації (UNWTO) даний комплекс повинен включати не менш ніж три подібні послуги у вільній комбінації. За нормами Закону України «Про туризм» туристичний продукт – це попередньо розроблений комплекс туристичних послуг, що поєднує не менше ніж дві такі послуги, що реалізується або пропонується для реалізації за певною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення й інші туристичні послуги, не пов'язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідувань об'єктів культури, відпочинку й розваг, реалізації сувенірної продукції і т.п.). Таким чином, екскурсійні послуги належать до так званих характерних туристських послуг і товарів що визначаються як послуги й товари, призначені для задоволення потреб споживачів, надання і виробництво яких істотно скоротиться без їхньої реалізації туристам. Безумовно, що так звану тріаду туризму або традиційні характерні туристські послуги представляють: розміщення, харчування і перевезення туристів, проте на сучасному етапі екскурсії стають четвертою характерною туристською послугою, причому іноді відіграють чильну роль при виборі конкретного регіону для подорожі; по - четвертє, це сам принцип формування турпродукту. Збільшується частка туристів, які обирають турпродукт, сформований за типом «All inclusive», здебільшого програма таких турів включає й екскурсійне обслуговування; по - п'ятє, росте пропозиція чисто екскурсійних програм, тобто турів основною метою яких є відвідування і знайомство з історичними, культурними та іншими визначними пам'ятками. Такі тури розробляються по різних територіальних одиницях і можуть проходити як в окремих регіонах окремих країн, так і охоплювати цілі континенти (наприклад, дуже популярні й порівняно недорогі автобусні екскурсійні програми українського ринку - «Столиці Європи» туроператора «MIBS», «Через всю Європу» туроператора «Інек-Тур», «Європейська пишнота» туроператора «САМ»). Цей напрямок туроператорської роботи досить популярний як серед великих так і серед невеликих туропреаторів через те, що екскурсійні тури - це міжсезонний напрямок. Тобто під час спадів туристичної активності реалізація саме таких турпродуктів допомагає підприємствам утримувати стабільні показники прибутковості. Тому ознайомлення з основами екскурсійної справи є важливою складовою підготовки фахівців, відповідає сучасним запитам і тенденціям розвитку галузі. Об’єктом вивчення дисципліни є екскурсія як одна з форм туристських послуг, а предметом вивчення є технологія і організація надання екскурсійних послуг на туристсько-екскурсійних підприємствах. Мета вивчення дисципліни полягає у засвоєнні теоретичних й придбанні практичних навичок з основ екскурсійного обслуговування. Завдання дисципліни: - засвоєння основ екскурсійної теорії; - оволодіння основними прийомами екскурсійної методики і техніки; - прибання практичних навичок в організації екскурсійних послуг. У ході вивчення дисципліни студенти повинні знати: · історію екскурсійної справи; · основні поняття та терміни екскурсійної теорії; · методику підготовки екскурсій та її методичне забезпечення; · техніку проведення екскурсій; · особливості проведення різних видів екскурсій та проведення екскурсій в музеях. · організацію екскурсійної роботи в туристсько-екскурсійних організаціях; · професійну майстерність екскурсовода. Вміти: · проектувати процес обслуговування туристів за окремими етапами надання послуги, використовуючи існуючі технології; · працювати в складі творчої групи над створенням нової екскурсії; · розробляти різні види екскурсій з урахуванням пізнавальних потреб індивіда на підставі знань екскурсійних ресурсів рекреаційного комплексу, культури, релігії рекреанта, існуючих технологій розробки екскурсійної програми, методик проведення екскурсій; · контролювати дотримання програм перебування, протокольних заходів, правильність оформлення турдокументації, правильність бронювання й оформлення послуг. Дисципліна має тісні міждисциплінарні зв’язки з дисциплінами циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки: «Історія України», «Релігієзнавство», «Культурологія»; циклом дисциплін природничо-наукової та загальноекономічої підготовки: «Рекреалогія», «Туристське країнознавство»; циклом дисциплін професійної підготовки «Технологія туристської діяльності», «Правове регулювання туристичної діяльності», «Організація туризму», «Організація рекреаційних послуг», «Менеджмент туризму» та іншими. Як вже зазначалося, даний конспект лекцій призначений для викладання дисципліни, складений на основі діючих галузевих стандартів. Формою підсумкового контролю є екзамен. Конспект є одним із найважливіших складових елементів методичного забезпечення дисципліни. Він призначений для самостійної роботи студентів і закріплення їхніх знань за темами, підготовки до практичних занять та підсумкового контролю. Опорний конспект лекцій складається із вступу, 7 тем, рекомендованої літератури до кожної теми, запитань до самоперевірки. 1. Поняття екскурсознавста. 2. Організація надання екскурсійних послуг на туристсько-екскурсійних підприємствах. 3. Види туристсько-екскурсійних організацій.
Екскурсознавсто – комплексна наукова дисципліна , що розкриває сутність трьох основних взаємоовязаних частин: теорію екскурсійної справи, методику екскурсійної діяльності та узагальнюючу практику туристсько-екскурсійних підприємств, а також вивчає історію екскурсійної справи. Така триєдина стуктура екскрсійної справи сформувалася наприкінці 70-х років 20 ст. Екскурсознавсто належить до кагорти суспільно-наукових дисциплін і має тісні звязки з такими науками, як краєзнавство і музеєєзнавсто. Основа екскурсознавства – екскурсійна теорія, являє собою комплекс поглядів, ідей, положень, які лежать в основі екскурсійної справи в країні.. Екскурсійна теорія - це загальна сума теоретичних положень, які є основою екскурсійної справи, визначає головні напрямки її розвитку й удосконалювання.
Екскурсійна теорія - це сукупність понять: функції екскурсії, її основні ознаки й аспекти; особливості показу й розповіді; екскурсійний метод; класифікація екскурсій; диференційований підхід до екскурсійного обслуговування; методологія й методика; елементи екскурсійної педагогіки й логіки; основи професійної майстерності екскурсовода [15].
Екскурсійна методика являє собою сукупність чітких правил і вимог, що ставляться до екскурсії. Екскурсійна методика - це сума методичних прийомів підготовки й проведення екскурсії. Її головне завдання - реалізація досягнення цілей екскурсійного процесу - допомогти екскурсантам побачити, почути й відчути зорові й словесні матеріали. Предмет екскурсійної методики – цілеспрямоване вивчення, систематизація, формулювання та застосування на практиці методів і засобів навчання і виховання, а також методичних прийомів, за допомогою яких екскурсійні працівники здійснюють свою діяльність. Екскурсійна методика є частиною екскурсознавства і являє собою сукупність чітких правил і вимог до екскурсії. Екскурсійна методика це сума методичних прийомів підготовки й проведення екскурсії. Її головне завдання - реалізація досягнення цілей екскурсійного процесу - допомогти екскурсантам побачити, почути й відчути зорові й словесні матеріали. Екскурсійна методика складається з декількох самостійних, зв'язаних один з одним частин: · Методика розробки нової екскурсії; · Методика розробки екскурсоводом нової для нього теми · Методика підготовки екскурсовода до проведення чергової екскурсії · Методика проведення екскурсії · Методика післяекскурсійної роботи. Найбільш глибоко розроблені прийоми проведення екскурсії - це методичні прийоми екскурсійного показу й методичні прийоми екскурсійної розповіді, саме вони лежать у площині методики як науки про метод. Такі ж складові як розробка нової теми й підготовка екскурсовода, на нашу думку, відносяться до організації роботи окремого підприємства, яке надає екскурсійні послуги, і можуть бути виробничими ноу-хау, частиною фірмового стилю, тому будуть розглянуті в наступному підрозділі. Екскурсійна пратика - це власне проведення еккурсій спеціалістами відповідної кваліфікації, узагальнений накопичений досвід проведення екскурсій.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|